Our open
positions

We are Edenred Finland, the leading fringe benefit company in Finland and partner for many Finnish companies in promoting wellbeing at work. Our selection consists of lunch-, sports and cultural-, and commuting benefits. Our mission is to enable wellbeing both at home and at work, and because “you gotta know what you sell” – we truly invest in our own employees’ wellbeing.

Open positions at the moment:

Manager, Customer Service

Haluatko työskennellä yrityksessä, jonka tuotteet tukevat työhyvinvointia suomalaisissa yrityksissä?

Onko intohimosi ylläpitää ja kehittää edelleen erinomaista asiakaskokemusta asiakaspalvelun keinoin?

Etsimme äitiysloman sijaiseksi Sinua,

MANAGER, CUSTOMER SERVICE

toimimaan tärkeänä osana Edenredin asiakaskokemuksen kehittämistä Vallilan toimistollemme. Tavoitteenasi on varmistaa erinomaisen asiakaskokemuksen tuottaminen asiakasrajapinnassa sekä asiakaspalvelumme kehittäminen, johtaminen ja laadun varmistaminen. Nautit työskentelystä tiimissä ja asiakasrajapinnassa. Olet luonteeltasi ongelmien ratkoja ja tunnet asiakaspalvelun prosessit ja keskeiset mittarit. Valmennat, motivoit ja innostat tiimiäsi kohti parempia suorituksia.

Mitä kuuluu päivittäisiin työtehtäviisi?

  • Toimit asiakaspalvelun vastuullisena esimiehenä ja johdat asiakaspalvelun toimintaa,
  • luot tiimillesi menestyksen mahdollisuudet ja autat ihmisiä pääsemään tavoitteisiin,
  • ratkaiset häiriö- ja ongelmatilanteita minimoiden tai estäen asiakkaille aiheutuvat vaikutukset,
  • luot, muokkaat ja virtaviivaistat asiakaspalvelun prosesseja,
  • seuraat ja kehität asiakaspalvelun mittareita,
  • varmistat tarvittavan dokumentaation sekä sujuvan sisäisen ja ulkoisen viestinnän sekä
  • toimit palveluasiantuntijana projektitiimeissä ja olet valmis kohtaamaan asiakkaamme niin myynti- kuin palvelutilanteessakin.

Tarjoamme Sinulle määräaikaisen kokopäiväisen työn kansainvälisessä ja menestyksekkäässä FinTech-yrityksessä, jonka yhtenä arvona on yrittäjähenkisyys. Se elää meillä vahvana ja saatkin vapaat kädet tehdä työtäsi ja mahdollisuuksia kehittää jo opittuja taitojasi eteenpäin. Kehitämme tuotteitamme, palveluitamme ja työskentelytapojamme jatkuvasti, joten uuden oppiminen on taattua!

Edenred on matalahierarkinen organisaatio, jossa kaikilla on mahdollisuus vaikuttaa päätöksiin ja tuoda omia ideoitaan esiin. Töitä tehdään paljon tiimeittäin ja myös vastuuta annetaan paljon tiimeille. Ilmapiirimme on hyvin kansainvälinen, sillä suomalaisten lisäksi kollegoitamme tulee Ranskasta, Iranista, Vietnamista ja Venäjältä. Englanti onkin yrityksen toinen virallinen viestimiskieli. Meillä on mahtava tekemisen meininki ja projekteja tehdään hyvällä hengellä ja huumorilla.

Työnantajana panostamme Sinun työssä viihtymiseen ja hyvinvointiisi. Edenred mahdollistaa suomalaisten hyvinvoinnin niin töissä kuin vapaa-ajalla, ja koska ”pitää tietää mitä myy”, panostamme aidosti siihen, että meillä viihdytään ja voidaan hyvin.

”Ehdottomasti yksi parhaimmista asioista Edenredillä on se lämmin ja innostava fiilis, joka tämän huipputyöporukan keskuudessa vallitsee. Ihmiset ovat avoimia, tsemppaavat toinen toistaan kiireidenkin keskellä ja toimivat yrittäjähenkisesti työyhteisössä. Tykkään siitä, että kuka tahansa voi jutella vapaasti kelle tahansa, riippumatta omasta roolista tai työtehtävästä. Uusia tai rakentavia ideoita otetaan täällä mielellään vastaan. Ja mitä aspaan tulee, työpoppoo on aivan loistava. Läppä lentää ja ilmapiiri on vapaa, ja tukena ollaan silloinkin, kun on vähän vaikeampi päivä. Ja ennen kaikkea: Edenredillä tuntuu, kuin olisi kotona!”

–Saana, Customer Care Specialist

Kukoistat tässä tehtävässä, jos Sinulla on

  • asiakaspalvelun keskeisten prosessien tuntemus ja tunnet intohimoa niiden kehittämiseen ja asiakaskokemuksen parantamiseen,
  • erinomaiset analysointitaidot ja loogista päättelykykyä juurisyiden löytämiseen,
  • kokemusta esimiestyöstä ja asiakaspalvelun tuloksellisesta kehittämisestä,
  • kokemusta inbound/outbound call center-järjestelmistä,
  • hyvät suulliset ja kirjalliset kommunikointitaidot niin suomen- kuin englannin kielellä sekä
  • hyvät tietotekniset taidot, excel-taidot, kokemus Business Intelligence –työkaluista katsotaan eduksi.

Oletko se Sinä?

Lähetä hakemuksesi, CV:si ja palkkatoiveesi 30.6.2019 mennessä. Mahdollisiin kysymyksiisi vastaa mielellään nykyinen Customer Care Manager Katja Austero numerosta 0400-244110. Haastattelut voidaan aloittaa ennen hakuajan päättymistä, ja pyrimme saamaan prosessin päätökseen viikolla 31. Arvioitu työn aloitus on 2.9.2019.

Send application

Finance Intern

Are you interested in taking a first step in your career in finance?

Would you like to work in a company combining business and well-being?

Does friendly atmosphere and supporting colleagues in local unit of a big global company sound appealing to you?

 
We are 65 people in Vallila, Helsinki working towards better working world creating a network of people and companies. Small enough to know all the faces in the office, yet having muscles to work with players like Apple and Google.

We are now looking for an Intern in our Finance department for 6 months period or longer, starting as soon as possible.

You will mainly focus on:

    • Costs: costs & expenses allocation: on daily basis, you will have to prepare the incoming invoices for their approbation by the requestors, allocating the costs to the right accounts & costs centers (including credit cards spending follow-up)
    • Clients’ & Merchants’ requests related to finance (invoices, credit notes, etc.): on daily basis, you will have to answer clients’ requests, for that you will be trained to our accounting system (Navision), CRM (Microsoft Dynamics) and Middle-Office application.
    • Reconciliation of payments
    • Additionally, you could be involved in any ad-hoc analysis needed by the Finance team or the Chief Financial Officer related to financial reporting, cost analysis & budget.

You will be a key support to our dynamic & international financial controlling team and you will learn a lot working closely with other departments. After the Internship, you will have a clear knowledge of costs management and an understanding of a client-orientated company. The communication with the customers and ad-hoc analysis will allow you to be involved in day-to-day business operations. You will also learn to use CRM (Microsoft Dynamics) and Accounting system (Navision) which are commonly used applications in Finance.

To be successful in this role we expect from you:

  • To be reliable, precise and well organized
  • Willing to learn and help, to be flexible, energetic and proactive team player
  • Advanced Excel skills
  • To be studying for Finance or Accounting University degree
  • Work experiences in finance or accounting is a plus
  • As Edenred is a truly international company, you are fluent in both Finnish and English

What we offer: salary 1 000 € / month + lunch benefit on top.

Interested?

Please send your application and CV in English as soon as possible, no later than June 30th, through our recruitment system.

Send application

 

Applying to Edenred Finland and our recruiting process

When you have found an interesting open position with us and decide to apply for it, please use the link to access the recruiting portal Solaforce and send us your application and CV. You can upload multiple documents at a time by holding down the CTRL-key while choosing the documents. Please note your documents should preferably be PDF-files and they should include all the relevant information related to the position you are applying for in a concise manner.

In your application we appreciate you telling us why you are interested in us specifically, why you want to work at Edenred Finland and what you would bring with you to our community. It is good to call the recruiting manager; it creates a stronger impression and improves your chances in the recruitment process. It is best to prepare a few sharp and relevant questions to ask our manager.

You will get an automatic confirmation by e-mail a few minutes after submitting your application, confirming that we have received it. We will always get back to you on the outcome of the recruitment in a couple of weeks. We aim to finish our recruitments as soon as possible.

In every recruitment it is genuinely important to us that you are fit for us and we are fit for you. We aim for perfect matches. In our opinion that is the best culture-based recruiting.

If you didn’t find an open position matching your career wishes, please let us hear from you and send us your open application.

 

Send open application