Meet Edenred People

Meet Edenred people – Melisan polku asiakaspalvelusta teknologian kehitysvastuuseen

Hei, nimeni on Melisa ja olen ollut osa Suomen Edenred- porukkaa viime syyskuusta lähtien. Aloitin työni asiakaspalvelussamme, jossa pääsin heti mukaan tehokkaan tiimimme vauhdikkaaseen arkeen. Tässä roolissa kumottiinkin ennakko-oletukseni finanssialalta, jonka olen nähnyt hyvin joustamattomana ja jokseenkin byrokraattisena. Customer Care -tiimimme osallistuu lähes päivittäin palveluidemme kehittämiseen ja omia ideoita on helppoa ja toivottavaa nostaa esiin. Tämän ohella osallistuin muun muassa asiakasyritystemme infotilaisuuksien järjestämiseen, ajan hengessä Teamsin kautta, sekä sisällöntuotantoon ja asiakkuusprosessien kehittämiseen.

Edenred Finlandista kertoo paljon yrityksenä se, että etenin talon sisällä uuteen rooliin jo joulukuussa. Tällä hetkellä toimin Digital Customer Care Specialistina ja työpöydälleni kuuluu vetovastuu AI-teknologiamme kehittämisestä sekä eri IT-palveluidemme integraatioprojekteista yhteistyössä usean eri tiimin voimin.

Tämän kaiken ohella viimeistelen opintojani Turun Kauppakorkeakoulussa. Työni tukee hyvin pro gradu-tutkielmaani teknologian integroinnin haasteista ja on myös auttanut oivaltamaan, minkä asioiden parissa haluan tehdä töitä valmistumisen jälkeen. Opintojen sovittaminen täysipäiväiseen työviikkoon on sujunut vaivattomasti, joka yllätti myös omat odotukseni. Tästä kiitos kuuluukin esihenkilölleni ja muille kollegoilleni, jotka ovat helpottaneet uuden oppimista ja jarrutelleet, kun innokkuus ottaa vallan ja pitäisi muistaa myös levätä.

Omat kiinnostuksen kohteeni suuntautuvat vahvasti hyvinvoinnin ja varsinkin urheilun puolelle, jonka vuoksi omat sekä Edenredin arvot yrityksenä kohtaavat varsin hyvin. Tiivistettynä voisi sanoa, että annamme yrityksille avaimet käteen henkilöstön hyvinvoinnin parantamiseen. Tässä emme myy pelkästään tuotetta, vaan kokonaisvaltaista palvelua helpottamaan niin yrityksen kuin henkilöstön jokapäiväistä arkea. Näitä prosesseja on ollut mielenkiintoista päästä kehittämään yhteystyössä asiakasyritystemme kanssa.

Tyypillinen päiväni alkaa palaverilla asiakaspalvelutiimimme kanssa, jonka jälkeen siirryn chatbot Ellamme data-analytiikan pariin. Teknologian kehittämisen ohella työnkuvaani kuuluu vahvasti myös sisällöntuotanto, joka palvelee sekä yrityksiä, käyttöpaikkoja että henkilöasiakkaitamme päivittäisessä kanssakäymiessä ja tämän vuoksi teen paljon yhteystyötä markkinointiosastomme kanssa.

Pidemmän aikavälin projektini liittyvät IT-palveluidemme ja tekoälyn integroimiseen. Tästä aiheesta ei kauppakorkeakoulussa puhuta ja onneksi apunani ovat IT-puolen kollegani sekä monet muut vastuuhenkilöt. Tässä vaiheessa kansainvälisyys astuu myös kuvaan, sillä Edenredin pääkonttori sijaitsee Pariisissa ja suurissa projekteissa myös kansainväliset kollegat osallistuvat palveluiden kehittämiseen. Summa summarum, nämä palvelut tuotetaan yhteystyössä monen eri osaston voimin, joka tekeekin työstäni erittäin mielenkiintoista ja haastaa opettelemaan uutta.

Tästä kaikesta voi varmasti jo päätellä, että työni on hyvin monipuolista ja vaatii proaktiivista otetta asioiden ratkaisemiseen. Opinnoista eniten hyötyä on ollut liiketoiminnan hahmottaminen kokonaisvaltaisesti ja samalla ne niin monet ryhmätyöt sekä aiempi työkokemus ovat valmistelleet kohti Teams-palavereita ja projektityötä. Vaikka uusi roolini eroaa paljon asiakaspalvelijana toimimisesta, uskon juuri kyseisen työkokemuksen olevan avaintekijä teknologian ja asiakaskokemuksen yhdistämisessä.

Koska matkani Digi-roolissani on vasta alussa, olen hyvin innoissani siitä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan ja mihin suuntaa FinTech-maailma kehittyy. Mikäli tämä kuulostaa mielenkiintoiselta, suosittelen katsomaan avoimet työpaikkamme useaan eri rooliin. Ehkä juuri sinusta voisi tulla uusi kollegani?

Jos kiinnostuit meistä työnantajana, käythän kurkkaamassa urasivumme ja sieltä löydät myös omalta sivulta tällä hetkellä avoimet työpaikat. Ehkä kuulemme sinusta pian, jos päätät #vibewithus !

Lue lisää Edenredistä työpaikkana ja katso avoimet paikat urasivuiltamme tai blogimme kategorian Edenredillä tapahtuu kirjoitusten kautta, joista näet pari esimerkkiä alla.

Teksti: Melisa Mäntylä

10.02.21

Meet Edenred people - traineesta markkinoinnin spesialistiksi

Moikka, olen Jenna. Hyvinvointi ja liikunta ovat olleet minulle aina tärkeitä, ja terveelliset elämäntavat sekä yleinen aktiivisuus ovat suuri osa arkeani. Nämä ovat syitä, joiden takia päädyinkin alun perin hakemaan Edenred Finlandille.

Lue lisää
28.08.20

Have you met Edenred Finland? - 5 faktaa fintechin ja hyvinvoinnin yhdistävästä yrityksestä

Uuden työntekijän kertomana 5 asiaa, jotka kuvaavat Edenred Finlandin erityispiirteet työpaikkana. "Aloitin Edenredillä maaliskuun lopussa, joten olen saanut kuluneen kesän aikana kertoa uudesta työnantajastani. Havahdun toistuvasti tilanteeseen, jossa kerrottuani työpaikkani olevan Edenred Finland Oy, näen kysymysmerkkien nousevan sarjakuvamaisesti keskustelukumppanini pään päälle. Tilanne jatkuu usein niin, että puolisoni täsmentää kyseessä olevan ”se lounarifirma” ..."

Lue lisää
Edenred global tree

Haluatko kuulla lisää?

Haluatko tietää enemmän Edenredin henkilöstöeturatkaisuista? Autamme sinua mielellämme. Täytä alla oleva yhteydenottolomake, olemme sinuun yhteydessä.