Tärkeää tietoa käyttöpaikoille
koronaviruksen aikana

 

Tulemme kokoamaan tälle sivulle kaikki tärkeimmät käyttöpaikkaverkostoamme koskettavat tiedot koronaviruksen aiheuttamiin muutoksiin liittyen.

Lounasedun käyttöpaikat

Lounasetua voi tilapäisesti käyttää myös ruoan kuljetuskustannuksiin.

Verohallinnon luontoisetupäätöstä on muutettu väliaikaisesti siten, että lounasetua voi käyttää myös ruoan kuljetuskustannuksiin.

Verohallinnon päätös on voimassa 24.3.2020-31.8.2020. Lounasedun määrä pysyy samana, 6,80 – 10,70 euroa työpäivää kohden. Lue lisää aiheesta täältä.

Päivitä mahdollisimman pian Kumppaniportaaliin tiedot take-awaysta ja kotiinkuljetuksesta.

Saamme päivittäin paljon kyselyitä asiakkailtamme ravintoloista, jotka tarjoavat take-away ruokaa ja kotiinkuljetusta. Jos tarjoat take-awayta ja/tai kotiinkuljetusta, varmistathan että tämä tieto löytyy Edenredin Kumppaniportaalista ja sitä kautta käyttöpaikkahaustamme.
Ohjaamme kaikki etujemme käyttäjät etsimään take-awayta ja kotiinkuljetusta tarjoavia ravintoloita  käyttöpaikkahaustamme.

Päivitä tiedot Kumppaniportaaliin näin:

  1. Kirjaudu Kumppani-portaaliin alla olevasta painikkeesta.
  2. Klikkaa sivupalkista otsikkoa Kumppani.
  3. Näet ensimmäisen välilehden ”Tiedot hakukoneeseen”. Löydät sieltä kohdan ”Kategoria”  käyttöpaikkanne markkinointinimen alapuolelta.
  4. Klikkaa harmaalla näkyvää alempaa ”kategoria” sanaa, jolloin pääset kirjoittamaan kenttään hakusanan. Kirjoita siihen tarjoamanne palvelut: take-away ja/tai kotiinkuljetus ja paina enter.
  5. Tallenna muutokset sivun alalaidan Tallenna-painikkeesta.

PS. Voit samalla päivittää yrityksen tiedot myös muiden kohtien osalta mikäli niihin on tullut muutoksia.

Päivitä tiedot nyt

Olemme väliaikaisesti luopuneet Edenredin korttimaksuihin liittyvästä allekirjoitusvelvollisuudesta.

Koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi olemme väliaikaisesti luopuneet Edenredin korttimaksuihin liittyvästä allekirjoitusvelvollisuudesta.
Vaikka Edenred ei vaadi allekirjoitusta pandemia-aikana, tulee kassahenkilön Verohallinnon ohjeistuksen mukaisesti ymmärtää henkilöstöetumaksukorttien säännöt ja varmistua henkilöstöetukortin käytöstä maksutapahtuman aikana. Tarvittaessa maksun vastaanottaja voi pyytää henkilöllisyystodistusta Edenred kortin omistajalta varmistaakseen tämän henkilöllisyyden.

 

Mobiilimaksujen vastaanotto verkossa

Edenredin mobiilimaksuja voi vastaanottaa myös verkossa. Tämä on erityisen kätevää niille yrityksille, joilla ei ole maksupäätettä tai esimerkiksi kassahenkilökuntaa.

Toimi näin, jotta voit alkaa ottaa vastaan MyEdenred-mobiilimaksuja:

  • Rekisteröidy Edenredin Kumppani-portaaliin
  • Valitse portaalin Mobiilimaksut-osiosta kohta ”ilmoitukset”, laita ilmoitukset päälle ja ilmoita sähköpostiosoite, johon haluat saada aina ilmoituksen vastaanotettuasi uuden maksun

Rekisteröidyttyäsi Kumppani-portaaliin sähköpostiisi aina ilmoituksen uudesta mobiilimaksusta. Voit käydä halutessasi tarkistamassa maksun portaalista. Huomaathan, että sähköposti sisältää vain maksuun liittyviä tietoja, se ei sisällä esimerkiksi henkilötietoja. Sähköpostissa on linkki portaaliin, josta näet maksun tarkemmat tiedot.

  • Kopioi Edenredin mobiilimaksuja varten asiakkaillesi nämä ohjeet verkkosivuillesi:

Näin maksat MyEdenred-mobiilimaksulla:

  1. Avaa MyEdenred-sovellus ja valitse ”Luo mobiilimaksu” virike-edun kohdalta
  2. Etsi sovelluksesta käyttöpaikka xxx (xxx = nimi, jolla yrityksesi löytyy Edenredin käyttöpaikkahausta)
  3. Syötä palvelun summa ja paina vahvista maksu
Edenred-kortilla tehdyn oston hyvittäminen

Edenred-kortilla tehdyn oston voi hyvittää normaalisti. Prosessi on sama Edenred-kortille kuin luotto- ja pankkikorteille.
Komissio hyvitetään sinulle automaattisesti seuraavassa laskussa. Hyvitystapahtuma näkyy negatiivisena raportilla.

Virike-edun käyttöpaikat

Tarjoatko online-palveluita? Päivitä tiedot mahdollisimman pian Kumppaniportaaliin.

Saamme nykyisen tilanteen myötä asiakkailtamme jatkuvasti paljon kyselyitä verkkovalmennuksista, verkkokursseista ja muista tavoista käyttää virike-etua kotoa käsin. Jos yrityksenne tarjoaa online-palveluita, on ensiarvoisen tärkeää, että päivität mahdollisimman pian tiedon Kumppaniportaaliin asiakasvirran lisäämiseksi.

Kun tieto on Kumppaniportaalissa, päivittyy se Edenredin käyttöpaikkahakuun, jonne ohjaamme kaikki etujemme käyttäjät etsimään verkkovalmennuksia tarjoavia virike-edun käyttöpaikkoja. Verkkovalmennus-kategoriaan lukeutuu kaikki virike-edun piiriin kuuluvat, verkossa tapahtuvat liikunta- ja kultuuripalvelut. Päivitä tiedot siis heti asiakasvirran lisäämiseksi!

Päivitä tiedot Kumppaniportaaliin näin:

  1. Kirjaudu Kumppani-portaaliin alla olevasta painikkeesta. (Jos yrityksellänne ei ole vielä tunnuksia, voit luoda ne samasta alla olevasta painikkeesta, “luo tunnukset” kohdasta.)
  2. Klikkaa sivupalkista otsikkoa Kumppani.
  3. Näet ensimmäisen välilehden ”Tiedot hakukoneeseen”. Löydät sieltä kohdan ”Kategoria” käyttöpaikkanne markkinointinimen alapuolelta.
  4. Klikkaa harmaalla näkyvää alempaa ”Kategoria” sanaa, jolloin pääset kirjoittamaan kenttään hakusanan. Kirjoita siihen verkkovalmennus ja paina enter.
  5. Tallenna muutokset sivun alalaidan Tallenna-painikkeesta.
  6. Tarkista vielä, että voit vastaanottaa Edenredin verkkomaksuja: Valitse Kumppaniportaalin Mobiilimaksut-osiosta kohta ”Ilmoitukset”, laita ilmoitukset päälle ja ilmoita sähköpostiosoite, johon haluat saada aina ilmoituksen vastaanotettuasi uuden maksun.

PS. Voit samalla päivittää yrityksen tiedot myös muiden kohtien osalta mikäli niihin on tullut muutoksia.

Päivitä tiedot nyt

Jos Edenredin mobiilimaksujen vastaanottaminen verkossa on sinulle uutta, voit tutustua ohjeisiin alla olevista ohjeista.

Mobiilimaksujen vastaanotto verkossa

Edenredin mobiilimaksuja voi vastaanottaa myös verkossa. Tämä on erityisen kätevää niille yrityksille, joilla ei ole maksupäätettä tai esimerkiksi kassahenkilökuntaa.

Toimi näin, jotta voit alkaa ottaa vastaan MyEdenred-mobiilimaksuja:

  • Rekisteröidy Edenredin Kumppani-portaaliin
  • Valitse portaalin Mobiilimaksut-osiosta kohta ”ilmoitukset”, laita ilmoitukset päälle ja ilmoita sähköpostiosoite, johon haluat saada aina ilmoituksen vastaanotettuasi uuden maksun

Rekisteröidyttyäsi Kumppani-portaaliin sähköpostiisi aina ilmoituksen uudesta mobiilimaksusta. Voit käydä halutessasi tarkistamassa maksun portaalista. Huomaathan, että sähköposti sisältää vain maksuun liittyviä tietoja, se ei sisällä esimerkiksi henkilötietoja. Sähköpostissa on linkki portaaliin, josta näet maksun tarkemmat tiedot.

  • Kopioi Edenredin mobiilimaksuja varten asiakkaillesi nämä ohjeet verkkosivuillesi:

Näin maksat MyEdenred-mobiilimaksulla:

  1. Avaa MyEdenred-sovellus ja valitse ”Luo mobiilimaksu” virike-edun kohdalta
  2. Etsi sovelluksesta käyttöpaikka xxx (xxx = nimi, jolla yrityksesi löytyy Edenredin käyttöpaikkahausta)
  3. Syötä palvelun summa ja paina vahvista maksu
Miten toimin, jos koronaviruksen takia peruttu tapahtuma on maksettu Edenredin virike-edulla

Toimintamalli riippuu maksuvälineestä. Jo tilitetyn Virikesetelin palauttaminen ei ole mahdollista, ja koska tilanne on poikkeuksellinen (force majure), tulisi käyttöpaikan olla tapauskohtaisesti yhteydessä Verohallintoon ja kysyä toimintaohjeita. Edenred ei voi tehdä päätöksiä Verohallinnolle kuuluvissa asioissa.

Mikäli asiakkaan maksuväline on ollut Edenredin kortti, ApplePay, tai GooglePay pystyy maksun palauttamaan edunsaajan viriketilille maksupäätteen kautta normaalina maksutapahtuman palautuksena (kts. tarvittaessa oman maksupäätteenne käyttöohjeistus).

MyEdenred mobiilisovelluksella tehty maksu on mahdollista perua Kumppaniportaalista 24h sisällä maksutapahtumasta. Mikäli maksu on tapahtunut aiemmin, olethan yhteydessä Edenredin asiakaspalveluun maksutapahtuman perumiseksi.

Edenred-kortilla tehdyn oston hyvittäminen

Edenred-kortilla tehdyn oston voi hyvittää normaalisti. Prosessi on sama Edenred-kortille kuin luotto- ja pankkikorteille.
Komissio hyvitetään sinulle automaattisesti seuraavassa laskussa. Hyvitystapahtuma näkyy negatiivisena raportilla.