Miten Edenredin maksuvälineitä vastaanotetaan ja miten ne toimivat kassalla?

Näin otat vastaan kortti- sekä mobiilimaksuja sekä Lounas- ja Virikeseteleitä.

Korttimaksut
Edenred-korttimaksuja on yhtä helppo ottaa vastaan kuin muitakin korttimaksuja. Edenred-kortti on Mastercard-pohjainen kortti, joka toimii kaikissa Mastercardia tukevissa maksupäätteissä. Sillä voi tehdä myös lähimaksuja (lähimaksuraja 50 €), eikä maksu vaadi allekirjoitusta. Lähimaksurajan ylittyessä maksu tehdään sirun kautta asettamalla kortti maksupäätteeseen. Maksamiseen ei tarvita PIN-koodia, vaan maksu kuittaantuu hyväksytyksi. 
Lounas- ja Virikesetelit
Lounas- ja Virikesetelimaksut otetaan vastaan käteisen tapaan, mutta niistä ei anneta rahaa takaisin. Setelin arvosta ylijäävä summa maksetaan loppuun toisella maksutavalla.
Seteleiden kääntöpuolella on tila setelinhaltijan allekirjoitukselle, sillä osa työnantajista saattaa seurata työntekijöiden seteleiden käyttöä. Käyttäjän nimi tai allekirjoitus eivät ole pakollisia, mutta sinulla on oikeus varmistaa käyttäjän henkilöllisyys, jos epäilet setelin väärinkäyttöä.
Mobiilimaksut
Mobiilimaksu tehdään Edenredin omalla maksutavalla, Edenred Paylla. Et tarvitse maksun vastaanottamiseen maksupäätettä, sillä se tapahtuu MyEdenred-palvelussa, mobiilisovelluksessa tai selaimella!
Asiakas etsii MyEdenredistä käyttöpaikan, jolle maksu tehdään, syöttää maksettavan summan ja todentaa maksun kassalla näyttämällä kuitin. Jos etu ei kata koko palvelua, ylijäävä summa maksetaan normaaliin tapaan toisella maksutavalla. Voit tarkastaa mobiilimaksut Kumppani-portaalista. Tarvittaessa maksun voi peruuttaa portaalissa 24 h sisällä maksun tekemisestä.
Mikäli et tiedä miten mobiilimaksu tulisi syöttää kassajärjestelmäänne tai sinulla on muita ongelmia maksupäätejärjestelmäsi kanssa, olethan yhteydessä kassaohjelman tarjoajaan.