Kuinka kauan työntekijän kortti ja edut ovat voimassa työsuhteen päättymisen jälkeen?

Työntekijöiden maksukortit ja työsuhde-edut ovat voimassa 30 vuorokautta siitä, kun työntekijä on asetettu 'poissa palveluksesta' -tilaan tilaustyökalussa (tai kun etuuden päättymispäivä on määritelty työnantajien portaalissa).

Työntekijän statuksen pääsee vaihtamaan Ticket On-the-Web -tilaustyökalussa tai Työnantajaportaalissa (riippuen siitä kumpi järjestelmä yrityksellä on käytössä).

'Poissa palveluksesta' -tilan asettaminen tilaustyökalussa:

  1. Siirry 'Työntekijoiden hallinta' -osioon ylävalikosta
  2. Etsi haluamasi henkilö 'Työntekijät' listasta ja aloita muokkaus klikkaamalla kynän kuvaa
  3. Aseta työntekijä 'Poissa palveluksesta¨-tilaan 'Työsuhteen muoto' -valinnasta. 
  4. Kortin sulkupäivän voi myös ajastaa 'Ajasta työsuhde päättymään' -valinnasta. Kortti sulkeutuu 30 vuorokauden kuluttua määritellystä päivämäärästä.
  5. Tallenna asetukset valitsemalla 'Päivitä'. Huomioithan, että muutosta ei voi peruuttaa tallentamisen jälkeen!

Etuuden päättymispäivän asettaminen Työnantajaportaalissa:

  1. Aloita siirtymällä 'Työntekijät' -osioon
  2. Klikkaa 'Näytä' halutun työntekijän kohdalla
  3. Aseta haluttu päivämäärä 'Etuuden päättyminen' -valinnasta
  4. Etuuden päättymispäivänä työntekijä saa sähköpostitiedotteen aiheesta eikä hän pysty tämän jälkeen tekemään latauksia omalle etutililleen.
  5. Työntekijällä on 30 vuorokautta aikaa käyttää jäljellä olevat etusaldonsa, jonka jälkeen MyEdenred-tili ja maksuvälineet lakkaavat toimimasta.