Tästä artikkelista löydät ratkaisuja eri ongelmatilanteisiin.
En ole varma olenko jo rekisteröitynyt MyEdenrediin.
Klikkaa 1. 'Minulla on jo käyttäjätili', 2. 'Unohditko salasanasi' ja syötä sähköpostiosoitteesi. Mikäli tällä sähköpostiosoitteella on vahvistettuna MyEdenred-käyttäjätili, saat sähköpostin jossa on käyttäjätunnuksesi ja salasanan vaihtolinkki. Jos et saa viestiä, rekisteröidy uudelleen klikkaamalla 3. ’Luo tunnus’.
1. 2. 3.
Olen unohtanut käyttäjätunnukseni ja/tai salasanani.
Jos sinulla on jo olemassa olevat MyEdenred-tunnukset, klikkaa 1. 'Minulla on jo käyttäjätili' sovelluksen etusivulla, jonka jälkeen klikkaa 2. 'Unohditko salasanasi'. Seuraa sitten näytöllä olevia ohjeita.
Salasanan vaihtolinkki lähetetään MyEdenrediin rekisteröityyn sähköpostiosoitteeseen. Samasta viestistä löydät myös käyttäjätunnuksesi.
1. 2.
Olen vaihtanut salasanan, mutta en pääse edelleenkään kirjautumaan.
Onhan käyttäjätunnuksesi oikein? Voit tarkastaa käyttäjätunnuksesi salasanan vaihtoviestistä, joka on tullut sähköpostiisi.
Mikäli käyttäjätunnus ja uusi salasana ovat oikein eikä kirjautuminen onnistu, voit rekisteröityä uudelleen samalla käyttäjätunnuksella tai luoda täysin uusi käyttäjätunnus*.
Klikkaa sovelluksessa 1. 'Minulla on jo käyttäjätili' ja sitten 2. 'Unohditko salasanasi'-kohtaa. Sen jälkeen samalla sivulla alhaalla klikkaa 3. 'Luo tunnus'. Seuraa näytöllä olevia ohjeita.
*Suosittelemme, että asetat käyttäjätunnukseksi henkilökohtaisen sähköpostiosoitteesi (työsähköpostin sijaan). Tällöin sinulla on pääsy sähköpostiisi myös mahdollisten poissaolojen aikana ja voit kirjautua sovellukseen aina samoilla tunnuksilla, vaikka vaihtaisit työnantajaa.
1. 2. 3.
En saa salasanan palautuslinkkiä sähköpostiini.
Linkki lähetetään MyEdenrediin rekisteröityyn sähköpostiosoitteeseen. Jos sinulla on useampi sähköpostiosoite käytössä tarkistathan nekin ja myös roskapostin ja muut kansiot.
Mikäli salasanan vaihtoviestiä ei löydy, voit rekisteröityä uudelleen samalla käyttäjätunnuksella tai luoda täysin uusi käyttäjätunnus*.
Klikkaa sovelluksessa 1. 'Minulla on jo käyttäjätili' ja sitten 2. 'Unohditko salasanasi'-kohtaa. Sen jälkeen samalla sivulla alhaalla klikkaa 3. 'Luo tunnus'. Seuraa näytöllä olevia ohjeita.
*Suosittelemme, että asetat käyttäjätunnukseksi henkilökohtaisen sähköpostiosoitteesi (työsähköpostin sijaan). Tällöin sinulla on pääsy sähköpostiisi myös mahdollisten poissaolojen aikana ja voit kirjautua sovellukseen aina samoilla tunnuksilla, vaikka vaihtaisit työnantajaa.
1. 2. 3.
Olen yrityksemme yhteyshenkilö ja minulla on myös käyttäjätunnukset Työnantajaportaaliin.
Samoja käyttäjätunnuksia ei ole mahdollista käyttää sekä MyEdenredissä että Työnantajaportaalissa. Vaihda käyttäjätunnuksesi Työnantajaportaalin puolella (sen ei tarvitse olla sähköpostiosoite).
Sovellus pyytää lataamaan uuden sovelluksen, vaikka olen sen jo tehnyt.
Kaikki linkit kuten salasanan vaihto ja sähköpostin vahvistus tulee klikata puhelimessa. Eli ethän tee näitä toimintoja tietokoneella. Jos käytät työsähköpostia vain tietokoneella voit välittää sähköpostin henkilökohtaiseen sähköpostiosoitteesi.
Jos linkkiä klikatessa, puhelimesi tarjoaa mahdollisuuden avata joko selaimessa tai sovelluksessa, valitse sovellus.
Tämän lisäksi varmistathan seuraavan:
Android-käyttäjille
-> Asetukset -> Sovellukset -> Oletussovellukset -> Linkkien avaaminen -> MyEdenred -> Avaa tuetut linkit täppä päälle
Jos ei Oletussovellukset näy, niin vaihtoehtoisesti Asetukset -> Sovellukset -> Sovellusten hallinta -> MyEdenred -> Avaa oletuksena -> Avaa tuetut linkit täppä päälle
Voit tarvittaessa myös tehdä seuraavan: jos laitteessasi on edelleen vanha sovellus, poistathan sen. Poistathan myös uuden sovelluksen ja lataat sen uudelleen. Sallithan kaikki mahdolliset käyttöoikeudet, jotta saamme varmistettua että synkronointi laitteeseen toimii.
iOS-käyttäjille eli Apple-puhelimet
Jos laitteessasi on edelleen vanha sovellus, poistathan sen. Poistathan myös uuden sovelluksen ja lataat sen uudelleen. Sallithan kaikki mahdolliset käyttöoikeudet, jotta saamme varmistettua että synkronointi laitteeseen toimii.
Jos yllä oleva ei toimi, kirjaudu tunnuksillasi MyEdenredin selainversioon. Kun olet kirjautunut, siellä pitäisi näkyä ilmoituslaatikko, josta voit lähettää itsellesi uusi vahvistusviesti. Seuraa näytössä olevia ohjeita.
Jos edelleen on ongelmia, olethan yhteydessä Applen tukeen, sillä tällä hetkellä ongelma on yksittäisillä Applen käyttäjillä.
Voit sillä aikaa käyttää selainversiota myedenred.fi (huom. selainversiota on mahdollista käyttää puhelimen selaimessa ei vain tietokoneella).
Palvelu ei ole tällä hetkellä käytettävissä / Istunto on vanhentunut
Voit rekisteröityä uudelleen samalla käyttäjätunnuksella tai luoda täysin uusi käyttäjätunnus*.
Klikkaa sovelluksessa 1. 'Minulla on jo käyttäjätili' ja sitten 2. 'Unohditko salasanasi'-kohtaa. Sen jälkeen samalla sivulla alhaalla klikkaa 3. 'Luo tunnus'. Seuraa näytöllä olevia ohjeita.
*Suosittelemme, että asetat käyttäjätunnukseksi henkilökohtaisen sähköpostiosoitteesi (työsähköpostin sijaan). Tällöin sinulla on pääsy sähköpostiisi myös mahdollisten poissaolojen aikana ja voit kirjautua sovellukseen aina samoilla tunnuksilla, vaikka vaihtaisit työnantajaa.
1. 2. 3.
Väärä käyttäjätunnus. Sähköpostiosoitteesi tulee vahvistaa ennen ensimmäistä sisäänkirjautumista.
Tili on voinut lukkiutua useamman kirjautumisyrityksen jälkeen. Kannattaa odottaa vähintään puoli tuntia.
Tämän jälkeen voit rekisteröityä uudelleen samalla käyttäjätunnuksella tai luoda täysin uusi käyttäjätunnus*.
Klikkaa sovelluksessa 1. 'Minulla on jo käyttäjätili' ja sitten 2. 'Unohditko salasanasi'-kohtaa. Sen jälkeen samalla sivulla alhaalla klikkaa 3. 'Luo tunnus'. Seuraa näytöllä olevia ohjeita.
*Suosittelemme, että asetat käyttäjätunnukseksi henkilökohtaisen sähköpostiosoitteesi (työsähköpostin sijaan). Tällöin sinulla on pääsy sähköpostiisi myös mahdollisten poissaolojen aikana ja voit kirjautua sovellukseen aina samoilla tunnuksilla, vaikka vaihtaisit työnantajaa.
1. 2. 3.
Sähköpostiosoitteen vahvistusviesti ei ole saapunut tai linkki on vanhentunut.
Kirjaudu tunnuksillasi MyEdenredin selainversioon. Kun olet kirjautunut, siellä pitäisi näkyä ilmoituslaatikko, josta voit lähettää itsellesi uusi vahvistusviesti. Seuraa näytössä olevia ohjeita.
Mikäli et pysty kirjautumaan selainversioon, niin mene sovellukseen ja rekisteröidy uudelleen alla olevilla ohjeilla:
Voit rekisteröityä uudelleen samalla käyttäjätunnuksella tai luoda täysin uusi käyttäjätunnus*.
Klikkaa sovelluksessa 1. 'Minulla on jo käyttäjätili' ja sitten 2. 'Unohditko salasanasi'-kohtaa. Sen jälkeen samalla sivulla alhaalla klikkaa 3. 'Luo tunnus'. Seuraa näytöllä olevia ohjeita.
*Suosittelemme, että asetat käyttäjätunnukseksi henkilökohtaisen sähköpostiosoitteesi (työsähköpostin sijaan). Tällöin sinulla on pääsy sähköpostiisi myös mahdollisten poissaolojen aikana ja voit kirjautua sovellukseen aina samoilla tunnuksilla, vaikka vaihtaisit työnantajaa.
1. 2. 3.
Sähköpostiosoitteen vahvistuslinkki ei toimi tai ohjaa "viimeistele toiminto puhelimellasi"/"lataa uusi sovelluksemme" -näkymään.
1. Puhelimessa mene sähköpostiviestiin ja paina vahvistus-painiketta pitkään ja selainikkuna tulisi avautua. Jos olet tietokoneella klikkaa vahvistus-painiketta oikealla hiirennäppäimellä ja kopioi linkki selaimeen.
2. Jos yllä oleva ei toimi, kirjaudu tunnuksillasi MyEdenredin selainversioon. Kun olet kirjautunut, siellä pitäisi näkyä ilmoituslaatikko, josta voit lähettää itsellesi uusi vahvistusviesti. Seuraa näytössä olevia ohjeita.
En omista sähköpostiosoitetta, miten kirjaudun tai rekisteröidyn sovellukseen?
Jos sinulla on jo olemassa olevat MyEdenred-tunnukset, voit kirjautua niillä sisään.
Jos olet täysin uusi käyttäjä, tarvitset sähköpostiosoitteen rekisteröitymistä varten.
En omista älypuhelinta, miten pääsen käyttämään MyEdenrediä?
Voit käyttää selainversiota myedenred.fi