Förmåner och deras värden under 2025
Skatteförvaltningen har fastställt de skattefria värdena för förmåner under perioden 1.1-31.12.2025.
Edenred Lounari
Arbetsgivaren sätter en utgiftsgräns för anställdas lunchförmån, vilket är en maximal betalningsgräns. Detta definierar hur mycket anställda maximalt kan spendera med sin lunchförmån per transaktion.
Utgiftsgränsen följer Skatteverkets skattefria lägsta värde på 8,60 € och högsta värde på 13,70 €.
Anställda kan kontrollera sin utgiftsgräns på Edenred-appen under Lounari-sidan, nedanför balansinformationen.
Lunchsedlarnas värden under 2025 är 13,00 € och 13,70 €.
Edenred Virike
Den skattefria maximumgränsen för motions- och kulturförmånen är 400 € per år (per anställd).
Virikesedlarnas värden är 10 € och 5 €.
Edenred Transport
Den skattefria maximumgränsen för arbetsreseförmånen är 3400 € per år (per anställd).
Edenred Massage
Edenreds massageförmån kan erbjudas skattefritt upp till 400 € per år (per anställd).
Edenred Dental
Edenreds tandvårdsförmån kan erbjudas skattefritt upp till ett belopp av 3000 € per år (per anställd).
Näin tilaat Noutopalvelun
- Täytä tilauslomake huolellisesti.
-
Aseta esitäytetty tilityslomake sille tarkoitettuun taskuun.
-
Matkahuollon pakkauskuoreen mahtuu n. 1200 seteliä. Aseta setelit kuoreen ja liimaa tilityslomaketasku sen ulkopuolelle.
-
Älä teippaa, niittaa tai rullaa seteleitä. Se hidastaa seteleiden manuaalista käsittelyä.
-
Vain yksi tilityslomake ja sen tietoja vastaavat setelit per pakkauskuori. Voimme vakuuttaa ainoastaan lomakkeella ilmoittamasi tilityksen.
-
Varmista, että olet paikalla luovuttamassa seteleitä valittuna noutoajankohtana.
-
Varmista, että saat Matkahuollon kuljettajalta luovutuskuitin noudon yhteydessä. Sekä kuljettajan että palveluntarjoajan tulee allekirjoittaa luovutuskuitti.
-
Voit seurata lähetystä lähetystunnuksellasi Matkahuollon sivuilla.
Noutopalvelu edellyttää Edenredin tarjoamien pakkausmateriaalien käyttöä sekä tilitysohjeiden noudattamista. Jos tilitystä ei ole suoritettu ohjeiden mukaisesti, kuljettajalla ei ole velvollisuutta vastaanottaa lähetystä.
Näin edunsaaja maksaa Edenred Paylla:
- Edunsaaja avaa MyEdenred-sovelluksen ja valitsee ’Luo Mobiilimaksu’ haluamansa edun alta.
- Edunsaaja syöttää sovellukseen maksettavan summan (huomioiden lounasedun maksurajat), täsmentää tarvittaessa lisätietokenttään ostamansa palvelun ja klikkaa ’Vahvista’.
- Jos palvelun koko summaa ei kateta työsuhde-edulla, ylijäävään osuuteen käytetään toista maksutapaa.
- Jos maksu tehdään paikan päällä, edunsaaja näyttää näytölle ilmestyvän kuitin kassahenkilölle. Tarkistathan, että kuitti on aktiivinen.
- Jos palvelua ei makseta paikan päällä tai kyseessä on esim. verkkokurssi, ilmoita miten haluat edunsaajan välittävän tiedon maksetusta palvelusta. Muistuta heitä tarvittaessa myös täsmentämään ostettu palvelu mobiilimaksun lisätietokenttään.
- Esim. Moni palveluntarjoaja neuvoo edunsaajaa lähettämään kuitista näyttökaappauksen sähköpostitse. Näin he tietävät, että palvelu on maksettu ja osaavat toimia sen mukaan.
Mikäli et tiedä, miten mobiilimaksu tulisi syöttää kassajärjestelmäänne, tai sinulla on muita ongelmia kassajärjestelmäsi kanssa, olethan yhteydessä kassaohjelman tarjoajaan.
Toistotoiminto
Toistotoiminto asetetaan päälle samassa paikassa missä teet saldolatauspyynnön.
Voit tarkistaa latauspyyntösivulta milloin ja kuinka paljon saldoa tilillesi ladataan ensi kuussa.
Voit halutessasi muokata ladattavan lounasedun määrää tai poistaa toistotoiminnon käytöstä. Huomioithan, että jos toistoiminnon asetuksiin tehdään muutoksia työnantajan jo hyväksyttyä latauspyynnön, muokatut asetukset astuvat voimaan vasta seuraavassa kuussa.
Eikö sinulla ole vielä tunnuksia Kumppani-portaaliin?
Jos kuulut jo Edenredin verkostoon mutta et ole vielä rekisteröitynyt Kumppani-portaaliin, voit tehdä sen täällä vain muutamalla klikkauksella! Rekisteröitymisen vahvistamisen jälkeen voit aloittaa Edenred Pay -mobiilimaksujen vastaanottamisen ja seurata sekä päivittää tietojasi portaalissa. Kätevää, eikö vain?
