Työnantajien
tuki

Työnantajien
tuki

Apua ja tukea käyttöpaikoille ›             Apua ja UKK työntekijöille ›

Työnantajien usein kysytyt kysymykset

Miten ja missä lounasetua voi käyttää?

Edenred-kortilla, Ticket Lounas® -kortilla, Ticket Duo® -kortilla, mobiilimaksulla ja lounasseteleillä voi maksaa Edenredin palveluverkostoon kuuluvissa ravintoloissa, pikaruokaloissa ja lounaskahviloissa Suomessa. Verkostoomme kuuluu yli 15 000 käyttöpaikkaa. Yksittäinen maksu voi olla enintään kulloinkin voimassaolevan Verohallinnon luontoisetupäätöksen mukaisen maksimi- ja minimiarvon välillä. Vuonna 2021 enimmäisarvo on 10,90 € ja minimiarvo 6,90 €. Käyttökohdehakuun

Missä ja mihin liikunta- ja kulttuurietua voi käyttää?

Edenred-korttia, Ticket Virike® (Mind&Body®) -korttia, Ticket Duo® -korttia ja virikeseteleitä sekä mobiilimaksua voi käyttää Edenredin palveluverkostoon kuuluvissa liikunta – ja kulttuuritoimipisteissä ympäri Suomea. Verkostoon kuuluu tällä hetkellä yli 9 000 paikkaa. Käyttökohdehakuun

Virike-edulla voi maksaa myös urheiluvälineiden vuokrauksen. Virike-edulla voi siis maksaa hissilipun lisäksi myös suksien tai laudan vuokrauksen kun on menossa laskettelemaan, kiipeilykengät ja -valjaat seinä- tai jääkiipeilyä varten.

Mikä on toistotoiminto?

Toistotoimintoa käyttäessä, työntekijän ei tarvitse joka kuukausi valita ladattavaa saldoa vaan sama summa latautuu automaattisesti kortille. Voit hyväksyä toistotoiminnon osaksi saldolatauspyyntöä. Tämän hoidat helposti Ticket® On-the-Web -tilaustyökalussa. Muistathan myös ohjeistaa työntekijät toistotoiminnon käytöstä.

 

Miten muokkaat työntekijän saldolatauspyyntöä Ticket-On-The-Web -työkalussa >>

Miten työntekijä voi muokata saldolatauspyyntöä MyEdenredissä >>

Miten otan käyttöön kortti- ja mobiilimaksamisen?

Lounas- ja Virike-etu on helppoa tarjota korttina, suosituin on nämä edut yhdistävä Edenred-kortti (kortissa lähimaksu ikoni). Korttiratkaisu sisältää myös mahdollisuuden maksaa matkapuhelimella – MyEdenred-sovelluksella, Apple Paylla tai Google Paylla. Kortit voit tilata helposti täältä tai ota yhteyttä myyntiimme sivun alaosan lomakkeella, autamme sinua mielellämme!

Kuinka kauan kortti ja sen saldo ovat voimassa?

Kortti on voimassa 24 kuukautta sen tilauspäivästä. Kortin voimassaoloaika on merkitty kortin etupuolelle. Näet yrityksenne työntekijöiden korttien voimassaoloajat Ticket-On-the-Web -tilaustyökalusta. Henkilöstöasioista vastaaville yhteyshenkilöille lähetetään lisäksi sähköpostitse ilmoitus, mikäli työntekijöiden kortteja on vanhenemassa 30 päivän sisällä.

Ennakkoon maksetulle kortille ladattu saldo on voimassa 24 kuukautta saldon latauspäivästä. Jos käytössä on käytön mukaan veloitettava etu on lounastilin summa käytettävissä aina kuluvan kuukauden ajan ja jos yrityksenne määrittelemä maksimi summa Virike-etua on käytössä 1.1 alkaen, se on voimassa koko kalenterivuoden.

Mikäli Virike-edun jako on jaettu useampaan osaan summa ei kumuloidu tilille. Jokainen ladattu summa on käytettävissä vain valitun ajan ennen uutta latauskertaa.

Kuinka kauan työntekijä voi käyttää korttia, kun hän on lähtenyt yrityksen palveluksesta?

30 päivää siitä, kun työntekijä on laitettu ”poissa palveluksesta” -tilaan Ticket on The Web -tilaustyökalussa.

Ticket® On-the-Web – Kuinka saan toisen henkilön hallinnoimaan tilauksia?

Voit lisätä ja poistaa yhteyshenkilöitä Ticket On-the Web -tilaustyökalussa.

Työntekijällä on kortti entiseltä työnantajalta. Voiko hän ottaa vastaan uuden työnantajan edut?

Kyllä uuden työnantajan edut voi ottaa käyttöön. Kortti aktivoidaan ja rekisteröidään MyEdenrediin eri käyttäjätunnuksella kuin edellinen kortti. Käyttäjä määrittelee tunnuksen itse.

 

Mistä löydän asiakasnumeroni?

Löydät asiakasnumerosi laskusta tai korttien tilaus- ja hallinnointipalvelu Ticket-On-the-Webin oikeasta yläkulmasta, kirjauduttuasi palveluun.

Miten kortti aktivoidaan?

Kortin aktivointi:

  1. Lataa MyEdenred-sovellus sovelluskaupastasi tai mene osoitteeseen www.myedenred.fi
  2. Valitse MyEdenredissä ”Rekisteröidy ja aktivoi kortti”
  3. Syötä korttisi sarjanumero kortin kääntöpuolelta
  4. Vahvista aktivointi syöttämällä henkilötunnuksesi
  5. Valmis, kortti on aktivoitu!

Kortin aktivointi >>

Työntekijän nimi on vaihtunut, täytyykö hänelle tilata uusi kortti?

Kyllä täytyy, sillä maksukortin tietojen tulee olla ajan tasalla.

Mihin Edenred-kortit tilataan?

Edenred-kortit voit tilata joko työntekijöiden kotiosoitteisiin tai yrityksen osoitteeseen. Jos kortti tilataan yrityksen osoitteeseen, yrityksen nimeä ei tarvitse erikseen lisätä, sillä se näkyy toimitusosoitteessa automaattisesti.

Mikä on MyChoice?

MyChoice on saldonsiirto-ominaisuus, joka mahdollistaa työntekijöillenne joustavammat keinot hyödyntää työsuhde-etuja. MyChoice:n avulla työntekijät voivat siirtää saldoa Virike-edun ja Työmatkaedun välillä ja päättää itse käyttävätkö he etuja liikuntaan ja kulttuuriin vai työmatkoihin.

Siirrot tapahtuvat reaaliajassa ja niitä voi tehdä 30 päivän aikana 5. MyChoice ottaa huomioon verottajan määrittämät työsuhde-etujen vuosittaiset maksimiarvot, eikä anna siirtää saldoa näiden arvojen yli.

Katso alta, miten saat aktivoitua ominaisuuden käyttöönne tai lue aiheesta lisää täältä >>

 

 

Miten saan MyChoice-saldonsiirron aktivoitua yrityksemme käyttöön?

Jos käytössänne on jo sekä Virike-, että Työmatkaetu ota yhteyttä omaan Edenred-yhteyshenkilöösi tai asiakaspalveluumme ja me aktivoimme MyChoice:n käyttöönne. (Ilmoita meille asiakasnumeronne ja päivämäärä, milloin haluatte, että ominaisuus aktivoidaan käyttöönne.) Ominaisuuden lisääminen on täysin veloituksetonta ja sopimukseen tai hintoihin ei tule muutoksia.

Mikäli käytössänne ei vielä ole Virike- ja Työmatkaetua, on uuden edun lisääminen sopimukselle helppoa. Tilaa uusi etu vaivattomasti sivuiltamme >>.

Huom: Ominaisuus ei ole vielä lisättävissä käytön mukaan veloitettavaan malliin.

Lue aiheesta lisää >>

Lataa ohje työntekijöillenne >>

 

Työnantaja – ota yhteyttä!

Täytä lomake, niin asiakaspalvelumme on sinuun pian yhteydessä valitsemallasi tavalla. Kaikki kohdat ovat pakollisia.

Asiakaspalvelu

(09) 7594 2848 (pvm/mpm)

Avoinna: ma-pe klo: 9:00-16:00

Askarruttaako henkilöstöetujen verotus?
Lataa selkokielinen oppaamme etujen tarjoamisesta!

Lataa verotusopas ›

Haluatko kuulla lisää?

Haluatko tietää enemmän Edenredin henkilöstöeturatkaisuista? Autamme sinua mielellämme. Täytä alla oleva yhteydenottolomake, olemme sinuun yhteydessä.