Työnantajien
tuki

Työnantajien
tuki

Työnantajien usein kysytyt kysymykset

Tältä sivulta löydät apua ja tukea työnantajille. Yhteydenottolomake löytyy sivun alaosasta kysymysten ja vastausten jälkeen.
 

Työntekijöiden tukisivu ›             Käyttöpaikkojen tukisivu ›

Etujen tilaaminen ja hallinnointi / Ticket on-the-Web

Mistä löydän asiakasnumeroni?

Löydät asiakasnumerosi laskusta tai korttien tilaus- ja hallinnointipalvelu Ticket-On-the-Webin oikeasta yläkulmasta, kirjauduttuasi palveluun.

Kuinka saan toisen henkilön hallinnoimaan tilauksia Ticket On-the-Web -työkalussa?

Voit lisätä ja poistaa yhteyshenkilöitä Ticket On-the-Web -tilaustyökalussa.

Mihin Edenred-kortit tilataan?

Edenred-kortit voit tilata joko työntekijöiden kotiosoitteisiin tai yrityksen osoitteeseen. Jos kortti tilataan yrityksen osoitteeseen, yrityksen nimeä ei tarvitse erikseen lisätä, sillä se näkyy toimitusosoitteessa automaattisesti.

Työntekijän nimi on vaihtunut, täytyykö hänelle tilata uusi kortti?

Kyllä täytyy, sillä maksukortin tietojen tulee olla ajan tasalla.

Työntekijällä on kortti entiseltä työnantajalta. Voiko hän ottaa vastaan uuden työnantajan edut?

Kyllä, uuden työnantajan edut voi ottaa käyttöön. Kortti aktivoidaan ja rekisteröidään MyEdenrediin eri käyttäjätunnuksella kuin edellinen kortti. Käyttäjä määrittelee tunnuksen itse.

Mikä on toistotoiminto?

Toistotoimintoa käyttäessä työntekijän ei tarvitse joka kuukausi valita ladattavaa saldoa vaan sama summa latautuu automaattisesti kortille. Voit hyväksyä toistotoiminnon osaksi saldolatauspyyntöä. Tämän hoidat helposti Ticket On-the-Web -tilaustyökalussa. Muistathan myös ohjeistaa työntekijät toistotoiminnon käytöstä. Katso ohjevideo täältä ›

Näin muokkaat työntekijän saldolatauspyyntöä Ticket On-the-Web -työkalussa ›

Näin työntekijä voi muokata saldolatauspyyntöä MyEdenredissä ›

Etujen käyttöönotto

Miten otan käyttöön kortti- ja mobiilimaksamisen?

Edenred Lounari ja Edenred Virike ovat helppoja tarjota korttina. Suosituin vaihtoehto on nämä edut yhdistävä Edenred-kortti (kortissa lähimaksu ikoni). Korttiratkaisu sisältää myös mahdollisuuden maksaa matkapuhelimella – MyEdenred-sovelluksella, Apple Paylla tai Google Paylla. Kortit voit tilata helposti täältä tai ottamalla yhteyttä myyntiimme sivun alaosan lomakkeella. Autamme sinua mielellämme!

Miten kortti aktivoidaan?

Kortin aktivointi:

  1. Lataa MyEdenred-sovellus sovelluskaupastasi tai mene osoitteeseen www.myedenred.fi
  2. Valitse MyEdenredissä ”Rekisteröidy ja aktivoi kortti”
  3. Syötä korttisi sarjanumero kortin kääntöpuolelta
  4. Vahvista aktivointi syöttämällä henkilötunnuksesi
  5. Valmista tuli, kortti on aktivoitu!

Kortin aktivointi ›

Etujen voimassaolo

Kuinka kauan kortti ja sen saldo ovat voimassa?

Kortti on voimassa 24 kuukautta sen tilauspäivästä. Kortin voimassaoloaika on merkitty kortin etupuolelle. Näet yrityksenne työntekijöiden korttien voimassaoloajat Ticket On-the-Web -tilaustyökalusta. Henkilöstöasioista vastaaville yhteyshenkilöille lähetetään lisäksi sähköpostitse ilmoitus, mikäli työntekijöiden kortteja on vanhenemassa 45 päivän sisällä.

Ennakkoon maksetulle kortille ladattu saldo on voimassa 24 kuukautta saldon latauspäivästä. Jos käytössä on käytön mukaan veloitettava etu, on lounastilin summa käytettävissä aina kuluvan kuukauden ajan.

Jos yrityksenne määrittelemä maksimisumma Edenred Virikettä on käytössä 1.1 alkaen, se on voimassa koko kalenterivuoden. Mikäli Edenred Virike on jaettu useampaan osaan, summa ei kasaannu tilille. Jokainen ladattu summa on käytettävissä vain valitun ajan ennen uutta latauskertaa.

Kuinka kauan työntekijä voi käyttää korttia, kun hän on lähtenyt yrityksen palveluksesta?

30 päivää siitä, kun työntekijä on laitettu ”poissa palveluksesta” -tilaan Ticket On-the-Web -tilaustyökalussa.

Lounasetu

Miten ja missä lounasetua voi käyttää?

Edenred-kortilla (ent. Ticket Lounas® -kortti ja Ticket Duo® -kortti), mobiilimaksulla ja Lounasseteleillä™ voi maksaa Edenredin palveluverkostoon kuuluvissa ravintoloissa, pikaruokaloissa ja lounaskahviloissa Suomessa. Verkostoomme kuuluu yli 15 000 käyttöpaikkaa. Yksittäinen maksu voi olla enintään kulloinkin voimassaolevan Verohallinnon luontoisetupäätöksen mukaisen maksimi- ja minimiarvon välillä. Vuonna 2021 enimmäisarvo on 10,90 € ja minimiarvo 6,90 €. Edenredin käyttöpaikkahaku ›

Minkä arvoisia lounaita lounasedulla voi maksaa?

Verohallinto määrittää vuosittain lounasedun maksurajat ja vuonna 2021 ne ovat 6,90 € ja 10,90 €. Lounasseteleillä, Edenred-kortilla ja mobiililla voi siis maksaa lounaita, jotka maksavat minimissään 6,90 € ja enintään 10,90 €. Jos lounaasi maksaa alle 6,90 €, kortiltasi veloitetaan kuitenkin minimimaksu. Mikäli lounaasi maksaa yli 10,90 €, voit maksaa ylimenevän osuuden toisella maksuvälineellä. Muistathan, että Lounasseteleistä ei anneta rahaa takaisin.

Liikunta- ja kulttuurietu

Missä ja mihin liikunta- ja kulttuurietua voi käyttää?

Edenred-korttia (ent. Ticket Virike®-kortti ja Ticket Duo®-kortti), mobiilimaksua ja Virikeseteleitä® voi käyttää Edenredin palveluverkostoon kuuluvissa liikunta- ja kulttuuritoimipisteissä ympäri Suomen. Löydät kaikki Virike-edun käyttöpaikat käyttöpaikahaustamme.

Voiko liikunta- ja kulttuuriedulla maksaa hierontapalveluita?

Liikunta- ja kulttuurietu eli Virike-etu on tarkoitettu virkistys- ja harrastustoimintaan. Edun piiriin kuuluu omaehtoinen liikunnan ja kulttuurin harrastaminen joko fyysisen aktiivisuuden tai tavanomaisen kulttuuritoiminnan muodossa. Lue lisää Virike-edusta täältä. Tutustu myös Verottajan ohjeistuksiin henkilöstöeduista.

Hierontaetu

Milloin Edenred Hieronta julkaistaan?

Uutuusetumme on käytettävissä joulukuusta 2021 alkaen. Tilaa Edenred Hieronta jo nyt, jotta työntekijäsi pääsevät nauttimaan edusta heti sen julkaisun jälkeen!

Paljonko hierontaetua voi tarjota vuodessa verovapaasti?

Verovapaan hierontaedun yläraja on 360 € vuodessa. Verovapauden edellytyksenä on, että koko henkilökunnalla on mahdollisuus käyttää etua. Edulla ei ole käyttörajoja, joten sillä voi maksaa koko hierontakäynnin. Tutustu Verottajan ohjeistuksiin henkilöstöeduista ›.

Voiko liikunta- ja kulttuuriedulla maksaa hierontapalveluita?

Liikunta- ja kulttuurietu eli Virike-etu on tarkoitettu virkistys- ja harrastustoimintaan. Edun piiriin kuuluu omaehtoinen liikunnan ja kulttuurin harrastaminen joko fyysisen aktiivisuuden tai tavanomaisen kulttuuritoiminnan muodossa. Lue lisää Virike-edusta täältä. Tutustu myös Verottajan ohjeistuksiin henkilöstöeduista.

Miten valitsen paikat, joissa työntekijät voivat käyttää hierontaetua?

Verottaja edellyttää, että hierontaetua tarjoavat yritykset määrittelevät edun piiriin kuuluvat käyttöpaikat. Työnantaja valitsee Edenredin helppokäyttöisessä portaalissa ne hierontapaikat, joissa työntekijät voivat käyttää hierontaetuaan.

Onko hierontaedun piiriin kuuluvien käyttöpaikkojen määrää rajattu?

Hierontaedun käyttöpaikkojen lukumäärää ei ole rajoitettu, joten työnantaja voi myös valita kaikki kumppaniverkostomme käyttöpaikat edun piiriin.

Mistä työntekijät tietävät missä paikoissa he voivat maksaa hierontaedullaan?

Jokainen yritys päättää työntekijöidensä käytössä olevat hierontapaikat helposti Edenredin työnantajaportaalissa. Hierontaedun käyttöpaikkojen lukumäärää ei ole rajoitettu, joten voit myös valita kaikki kumppaniverkostomme käyttöpaikat edun piiriin. On yrityksen tehtävä tiedottaa työntekijöilleen, missä käyttöpaikoissa he voivat etuaan käyttää.

Voiko Edenredin hierontaedulla maksaa fysioterapiapalveluita?

Jos yritys on maininnut työterveyssopimuksessaan hieronnan kuuluvan työterveyspakettiin, Edenred Hieronta -etua voi käyttää myös fysioterapiapalveluiden maksamiseen. Tässä tapauksessa yrityksen tulee valita fysioterapia edun piiriin työnantajaportaalissa.

MyChoice

Mikä on MyChoice?

MyChoice on saldonsiirto-ominaisuus, joka mahdollistaa työntekijöillenne joustavammat keinot hyödyntää työsuhde-etuja. MyChoicen avulla työntekijät voivat siirtää saldoa Edenred Virikkeen ja Edenred Työmatkan välillä ja päättää itse käyttävätkö he etuja liikuntaan ja kulttuuriin vai työmatkoihin.

Siirrot tapahtuvat reaaliajassa ja niitä voi tehdä 30 päivän aikana 5 kertaa. MyChoice ottaa huomioon verottajan määrittämät työsuhde-etujen vuosittaiset maksimiarvot, eikä anna siirtää saldoa näiden arvojen yli.

Lue lisää MyChoicesta ›

Miten saan MyChoice-saldonsiirron aktivoitua yrityksemme käyttöön?

Jos käytössänne on jo sekä Edenred Virike että Edenred Työmatka, ota yhteyttä omaan Edenred-yhteyshenkilöösi tai asiakaspalveluumme ja me aktivoimme MyChoicen käyttöönne. (Ilmoita meille asiakasnumeronne ja päivämäärä, milloin haluatte, että ominaisuus aktivoidaan käyttöönne.) Ominaisuuden lisääminen on täysin veloituksetonta ja sopimukseen tai hintoihin ei tule muutoksia.

Mikäli käytössänne ei vielä ole Edenred Virikettä ja Edenred Työmatkaa, on uuden edun lisääminen sopimukselle helppoa. Tilaa uusi etu helposti ja nopeasti käyttöön ›.

Huom! Ominaisuus ei ole vielä lisättävissä käytön mukaan veloitettavaan malliin.

Lue lisää ›

Lataa ohje työntekijöille ›

Maksutavat

Voinko tilata Lounasseteleitä kortin tai mobiiliratkaisun lisäksi?
Voinko tilata korttiratkaisun vain osalle työntekijöistä ja lopuille täysin digitaalisen mobiiliratkaisun?

Valitettavasti tämä ei ole mahdollista, sillä kaikki yrityksen työntekijät kuuluvat saman tilaustavan alaisuuteen.

Voimmeko tilata vain kortteja ja jättää mobiilimaksun käyttämättä?

Kyllä. Tilatessasi Edenred-kortit, saat mobiilimaksumahdollisuuden kaupan päälle. Näin työntekijät voivat itse päättää käyttävätkö he virtuaalikorttia vai pelkästään fyysistä Edenred-korttia. MyEdenred-sovellus näyttää edun saldotiedot ja sen avulla jokainen voi halutessaan maksaa mobiilimaksulla.

Tarvitaanko älypuhelin, jotta saa Edenredin edut käyttöön?

Et tarvitse älypuhelinta. Voit ottaa käyttöön kortti+mobiiliratkaisun ja maksaa kortilla. Kortti tulee aktivoida MyEdenredin verkkopalvelussa, osoitteessa myedenred.fi.

Mihin tilatut kortit toimitetaan?

Kortit voidaan toimittaa työntekijöiden osoitteisiin normaalina kirjepostina.

Työnantaja – ota yhteyttä!

Täytä alla oleva lomake, asiakaspalvelumme on sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.

Asiakaspalvelu

(09) 7594 2848 (pvm/mpm)

Ma-Pe klo 9:00-16:00