Tuki
kumppaneille

Tuki
kumppaneille

Kumppaneiden usein kysytyt kysymykset

 

Tältä sivulta löydät apua ja tukea käyttöpaikkakumppaneille.

 

Edunsaajien Tuki ›             Työnantajien Tuki ›

Kuinka voin muuttaa tietojani/tehdä muutoksia sopimukseen?

Kumppani-portaalissa voit muokata yrityksesi käyttökohdehaku-, osoite- sekä laskutustietoja. Jos yrityksesi  ei ole vielä rekisteröitynyt portaaliin, rekisteröidy tästä.

Luottamukselliset tiedot, kuten tilinumeron muutos tai yrityksen nimen muutos, tulee tehdä tämän sivun alaosassa olevalla lomakkeella.

Jos haluat irtisanoa sopimuksesi, voit tehdä sen alla olevalla lomakkeella.

Mikä on liiketunnus, jota kysytään verkostosopimuksessa?

Liiketunnus on numerosarja, joka löytyy korttimaksujen vastaanottoa koskevasta Kauppiassopimuksestasi (esimerkiksi Netsin, Tellerin, Bamboran, Osuuspankin kanssa). Jos et tiedä liiketunnustasi, olethan yhteydessä tahoon, joka tilittää sinulle korttimaksut.

Mikä on Kumppani-portaali?

Edenred Kumppani -portaali on verkostomme jäsenille kehitetty sivusto, jossa voit mm. seurata vastaanottamiasi mobiilimaksuja reaaliajassa, tarkistaa setelitilitykset, tilata noutopalvelun seteleille, päivittää yhteystietosi jne. Portaali kehittyy koko ajan ja tuomme sinne lisää palveluita kumppaneillemme.

Jos olet jo kumppanimme, rekisteröidy portaaliin.

Jos et ole vielä kumppanimme, liity verkostoomme.

Miten Edenredin tilitykset toimivat?

Korttimaksut

Saat tilityksen ostoista nopeasti (24–48 tunnin kuluessa) pankkitilillesi aivan kuin millä tahansa debit-kortilla maksettaessa. Ticket-korttimaksujen palvelupalkkiomaksut laskutetaan sinulta erillisellä laskulla kerran kuussa.

Seteleiden tilitys noutopalvelun avulla

Seteleiden noutopalvelu hakee setelisi suoraan toimipisteestäsi! Sen lisäksi, että palvelu säästää aikaa ja rahaa, se on myös turvallinen tapa toimittaa tilityksesi. Noutopalvelun kautta lähetetyt tilitykset ovat 100 % vakuutettuja.

Edenred maksaa tilitykset viiden pankkipäivän sisällä tilityksen saapumisesta Edenredille. Maksettavasta summasta on vähennetty provisio. Arkipäivinä kello 14.00 mennessä toimitetut setelit lasketaan ko. päivänä saapuneiksi. Toimitamme uusia tilityslomakkeita säännöllisesti ilman erillistä tilausta, mutta voit tilata niitä myös lisää alla olevalla lomakkeella.

Katso Seteleiden käsittely- ja tilitysohje.

Miten Edenredin maksuvälineet toimivat kassalla?

Kortit

Edenred-kortti toimii kuin mikä tahansa pankkikortti (kortissa ei vain ole pin-koodia). Sillä voi tehdä myös lähimaksuja, tai kortin voi lisätä Apple Payhin tai Google Payhin, jolloin asiakas voi tehdä lähimaksuja puhelimellaan. Palveluntarjoajana sinulla on oikeus tarkistaa, että kortilla maksetaan veroedun piiriin kuuluvia aterioita tai palveluita.

Verohallinto määrittää lounasedulle vuosittaiset maksurajat; vuonna 2020 lounasedun korttimaksun minimiveloitus on 6,80 € ja maksimiveloitus 10,70 €. Liikunta- ja kulttuuriedulle ja työmatkaedulle ostorajoja ei ole, kortilta veloitetaan aina tasan palvelun summa.

Setelit

Lounas- ja Virikeseteleiden kääntöpuolella on tila setelinhaltijan allekirjoitukselle, sillä osa työnantajista saattaa seurata työntekijöiden seteleiden käyttöä. Käyttäjän nimi tai allekirjoitus eivät ole pakollisia, mutta sinulla on oikeus varmistaa käyttäjän henkilöllisyys, jos epäilet setelin väärinkäyttöä. Huomaathan, että setelistä ei anneta vaihtorahaa takaisin.

Edenred Pay mobiilimaksut

Asiakas näyttää maksettavan summan älypuhelimestaan ja todentaa maksun kassalla merkitsemällä kuitin käytetyksi. Voit tarkastaa mobiilimaksut Kumppani-portaalista joko reaaliajassa tai päivän päätteeksi. Tarvittaessa maksun voi myös peruuttaa suoraan portaalista.

Tarkista nämä seikat:

  • Maksettu summa ja yrityksesi tiedot ovat oikein
  • Aikalaskuri on aktiivinen
  • Pyydä asiakasta vielä merkitsemään kuitti käytetyksi

Mikäli et tiedä miten mobiilimaksu tulisi syöttää kassajärjestelmäänne tai sinulla on muita ongelmia maksupäätejärjestelmäsi kanssa, olethan yhteydessä kassaohjelman tarjoajaan.

Miten irtisanon sopimukseni?

Voit irtisanoa sopimuksen tämän sivun alareunan yhteydenottolomakkeella.

Saatte vahvistuksen irtisanomisesta käsiteltyämme pyyntönne. Sopimus päättyy sopimusehtojemme mukaisesti 30 päivän kuluttua ilmoituspäivästä. Irtisanominen koskee seteli-, kortti- ja mobiilituotteitamme.

Mahdolliset tilittämättömät setelit tulee tilittää 1 viikkoa (7 pv) ennen sopimuksen päättymispäivämäärää.

Miten hyödynnän Edenredin markkinointitukea?

Edenredin kumppanina voit hyödyntää Edenredin markkinointikanavia kuten Edenredin verkkosivuja, some-kanavia, kortinhaltijoiden mobiilisovellusta ja uutiskirjettä. Otamme mielellämme vastaan etenkin tarjouksia ja etuja kortinhaltijoille.

Lähetä tarjouksesi.

Ilmoitathan tarjouksen yhteydessä tarjouksen voimassaoloajan (suositus on vähintään 2kk), tarjoushinnan/alennuksen sekä normaalihinnan. Sekä mahdollisen verkkosivustonne, jonne voimme ohjata edunsaajat lukemaan lisää.

Miten muutan laskutusosoitetta tai laskutustapaa?

Laskutusosoitteen tai laskutustavan voit päivittää Kumppani-portaalissa.

 

Mistä löydän sopimusnumeroni?

Löydät sopimusnumeronne Edenredin laskusta sekä tilityslomakkeesta.

Mitä tehdä jos Edenredin korttimaksut eivät toimi?

Mikäli Edenredin maksuvälineillä tehdyt maksut eivät mene läpi, ota ylös vähintään yhden epäonnistuneen maksusuorituksen tehneen kortinhaltijan nimi sekä selvitä maksuliikenteen tarjoajasi (taho, joka tilittää kaikki vastaanotetut korttimaksut tilillenne) ja liiketunnuksesi (Kauppiastunnus). Soita sen jälkeen asiakaspalveluumme (09) 7594 2848 asian selvittämiseksi.

 

 

Miten tilaan lisää tilityslomakkeita?

Käytä sivun alalaidassa olevaa yhteydenottolomaketta ja valitse aiheeksi materiaalitilaus. Saat tilityslomakkeet noin 5 arkipäivän kuluttua tilauksesta.

 

 

Mitä teen, jos maksu menee vahingossa Edenred tai Duo -kortin väärältä puolelta?

Ota asiakkaan sekä hänen työnantajasa nimi ylös. Soita sitten Edenredin asiakaspalveluun ja ilmoita nämä tiedot. Tämän jälkeen Edenredin asiakaspalvelu tekee tarvittavat päivitykset. Huomioithan, että voit soittaa myös seuraavana arkipäivänä, jos asiakaspalvelu on kiinni.

Edenredin asiakaspalvelu (09) 7594 2848 (pvm/mpm) on avoinna ma-pe klo 9-16.

Kuinka lisään uuden käyttöpaikan Edenredin verkostoon?

Rekisteröithän uuden käyttöpaikan verkkosivuillamme määrittelemällä käyttäjätunnuksen ja salasanan sekä antamalla yrityksen tiedot.

Voiko kulttuuriedulla tehtyjä korttiostoksia peruuttaa?

Voit peruuttaa maksun maksupäätteellä tai palauttaa maksun summan asiakkaan kortille. Mobiilimaksun voi peruuttaa 24 tunnin sisällä maksusta.

Miten liityn verkostoon?

Voit liittyä verkostoon verkossa, luomalla tunnukset ja rekisteröitymällä Kumppani-portaaliin. Katso yksityiskohtainen ohje rekisteröitymiseen.

Liity verkostoon täällä

Miten voin ottaa vastaan Edenredin maksuja, jos minulla ei ole maksupäätettä?

Jos yritykselläsi ei ole maksupäätettä, ei haittaa.  Edenredin kortit toimivat myös iZettlessä ja SumUpissa.

Vaikka yritykselläsi ei ole mitään edellä mainituista, voit silti ottaa vastaan Edenredin seteleitä sekä Edenred Pay -mobiilimaksuja sekä verkkomaksuja. Lue lisää mobiilimaksujen vastaanottamisesta. Katso myös ohje, kuinka voit alkaa ottaa vastaan mobiilimaksuja ja kuinka voit seurata ja tarvittaessa peruuttaa niitä portaalista.

Kuinka syötän mobiilimaksun kassajärjestelmään?

Mikäli et tiedä, miten mobiilimaksu tulisi syöttää kassajärjestelmäänne, tai sinulla on muita ongelmia kassajärjestelmäsi kanssa, olethan yhteydessä kassaohjelman tarjoajaan.

Asiakaspalvelu

(09) 7594 2848 (pvm/mpm)

Avoinna: ma-pe, klo:
9:00-16:00