Kumppaneiden
tuki

Kumppaneiden
tuki

Kumppaneiden usein kysytyt kysymykset

Tältä sivulta löydät apua ja tukea etujen käyttöpaikoille.

Työntekijöiden tuki ›             Työnantajien tuki ›

Edenred-kumppanuus, laskutus ja verkostoon liittyminen

Miten liityn Edenredin verkostoon ja luon uuden sopimuksen?

Voit liittyä Edenredin maanlaajuiseen kumppaniverkostoon helposti ja nopeasti netissä. Luo tunnukset, täytä yrityksesi tiedot huolellisesti. Kun sopimuksesi on käsitelty ja saat Edenrediltä vahvistuksen, olet valmis vastaanottamaan Edenredin kautta tehtyjä maksuja!

Liity Edenredin kumppaniverkostoon ›

Edenredin kumppaniksi liittyminen on ilmaista ja perimme ainoastaan komission tilittäessämme Edenredin maksuvälineillä maksettuja palveluita. Lisäksi lounasverkostomme jäsenillä on kuukausimaksu.

Mikä on Kumppani-portaali?

Edenredin Kumppani-portaali on kumppaneidemme oma hallintatyökalu. Kumppani-portaalissa voi mm. seurata vastaanotettuja mobiilimaksuja reaaliajassa, tarkistaa setelitilitykset, tilata Lounas- tai Virikeseteleiden noutopalvelun, lisätä yhteyshenkilöitä, päivittää yhteystietoja ja paljon muuta.

Jos olet jo kumppanimme, mutta et ole vielä rekisteröitynyt Kumppani- portaaliin, rekisteröidy nyt ›

Jos et vielä ole Edenredin kumppani, liity verkostoomme ›

Mistä pääsen kirjautumaan Kumppani-portaaliin?

Löydät Kumppani-portaalin kirjautumissivun tämän linkin kautta tai Edenredin verkkosivujen oikeasta yläkulmasta ”Kirjaudu – Palveluntarjoaja – Kumppani-portaali

Olen unohtanut tunnukseni Kumppani-portaaliin, miten toimin?

Jos olet unohtanut käyttäjätunnuksesi tai salasanasi Kumppani-portaaliin, voit pyytää salasananvaihtolinkkiä sähköpostiisi täältä. Samassa sähköpostissa lukee myös käyttäjätunnuksesi.

Jos salasanan vaihtaminen ei onnistu, voit rekisteröityä portaaliin uudestaan tämän linkin kautta.

Mikä on liiketunnus, jota kysytään verkostosopimuksessa?

Liiketunnus on numerosarja, joka löytyy korttimaksujen vastaanottoa koskevasta Kauppiassopimuksestasi (esimerkiksi Netsin, Tellerin, Bamboran, Osuuspankin kanssa). Jos et tiedä liiketunnustasi, olethan yhteydessä siihen tahoon, joka tilittää sinulle korttimaksut.

Mistä löydän sopimusnumeroni?

Löydät sopimusnumerosi Kumppani-portaalin yläpalkista (kirjauduttuasi sisään), Edenredin laskulta ja tilityslomakkeelta.

Kuinka voin muuttaa tietojani tai tehdä muutoksia sopimukseeni?

Kumppani-portaalissa voit muokata yrityksesi käyttöpaikkahaku-, osoite- sekä laskutustietoja. Jos yrityksesi  ei ole vielä rekisteröitynyt Kumppani-portaaliin, rekisteröidy nyt.

Luottamukselliset tiedot, kuten tilinumeron muutos tai yrityksen nimen muutos tulee tehdä tämän sivun alaosassa olevalla lomakkeella.

Yritykselläni on useita toimipisteitä. Tuleeko jokaisella toimipisteellä olla erillinen kumppanisopimus?

Kyllä, kumppaneiden jokaisella toimipisteellä tulee olla erillinen sopimus Edenredin kanssa. Luo uusi sopimus helposti ja nopeasti verkkosivujemme kautta.

Jos sinulla on useita sopimuksia, voimme luoda ns. ketjutunnuksen eli yhden tunnuksen, jolla pääset kaikkien hallinnoimiesi sopimusten tietoihin. Ketjutunnukset luodaan jälkikäteen ja niiden luonti edellyttää, että olet jo luonut kaikille toimipisteille omat uniikit käyttäjätunnukset.

Tee pyyntö ketjutunnusten luomisesta sivun alalaidasta löytyvällä yhteydenottolomakkeella.

Miten lisään uuden toimipisteen Kumppani-portaaliin?

Jos haluat lisätä uuden toimipisteen, sinun tulee luoda sille oma sopimus. Luo uusi sopimus tämän linkin kautta, tai jos olet kirjautuneena sisään Kumppani-portaaliin, valitse sivupalkista kohta ”Luo uusi sopimus”. Tällöin pääset suoraan uuden sopimuksen luontisivulle.

Tee uusi käyttäjätunnus uudelle sopimukselle ja täytä sitten toimipisteen tiedot huolellisesti.

Voinko lisätä uusia käyttäjiä Kumppani-portaaliin?

Jokaisella sopimuksella on oma erillinen käyttäjätunnus, joka on luotu sopimuksen teon yhteydessä. Jos haluat lisätä uusia käyttäjiä, voit tehdä sen sivupalkin ”Lista yhteyshenkilöistä” kohdasta. Huomioithan että vain allekirjoitusoikeuden omaava voi lisätä uusia käyttäjiä. 

  • Valitse Kumppani-portaalin valikosta ”Lista yhteyshenkilöistä” ja ”kutsu uusi käyttäjä”. Syötä uuden käyttäjän sähköpostiosoite, valitse rooliksi ”Yhteyshenkilö/Allekirjoitusoikeutettu/Kassahenkilökunta” ja lähetä kutsu

Voit lisätä toimipaikkasi työntekijöille myös ”Kassahenkilökunta”-käyttöoikeuden. Se tarkoittaa, että toimipaikan kassahenkilö voi seurata toimipaikan mobiilimaksuja omilla tunnuksillaan, eikä pääkäyttäjän ei tarvitse päivystää kaikkien toimipaikkojen maksutapahtumia. 

Mitä laskutustapoja on käytettävissä?

Voit valita haluamasi laskutustavan (paperilasku, sähköposti, verkkolasku) Kumppani-portaalissa. Huomioithan, että paperilaskulisä on 15 €. Muut laskutustavat ovat maksuttomia. 

Miten Edenrediltä tuleva laskutus toimii?

Edenred veloittaa palvelun käytöstä hinnaston mukaisen provisiomaksun. Se vähennetään automaattiseti setelitilityksistä sekä mobiilimaksujen tilityksestä. Korttimaksujen provisio laskutetaan jälkikäteen. Lounasverkoston sopimuksista veloitetaan kuukausimaksu. 

Tarvitsen kopion Edenredin lähettämästä laskusta, miten saan sen?

Mikäli tarvitset kopion laskusta, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme sivun alalaidan yhteydenottolomakkeella.

Miten irtisanon sopimukseni?

Mikäli haluat irtisanoa sopimuksesi, tee se kirjallisesti alhaalta löytyvällä yhteydenottolomakkeella. Emme ota irtisanomisilmoituksia vastaan puhelimitse. 

 Saat sähköpostitse vahvistuksen, kun irtisanomisilmoitus on käsitelty. Sopimus päättyy sopimusehtojemme mukaisesti 30 päivän kuluttua ilmoituksen vastaanottamisesta. Irtisanominen koskee seteli-, kortti- ja mobiilituotteitamme.

Mahdolliset tilittämättömät setelit tulee tilittää 1 viikko (7 pv) ennen sopimuksen irtisanomisajan päättymistä. Suosittelemme seteleiden tilitykseen 100 % vakuutettua seteleiden noutopalvelua.

Miten hyödynnän Edenredin markkinointitukea?

Edenredin kumppanina voit hyödyntää Edenredin markkinointikanavina mm. Edenredin verkkosivuja, sosiaalisen median kanavia (esim. Facebook ja Instagram) sekä uutiskirjeitä.

Otamme mielellämme vastaan etenkin tarjouksia etujemme käyttäjille. Tarjoukset löytyvät nettisivuiltamme ja mainostamme niitä sosiaalisen median kanavissamme. Voit ilmoittaa meille tarjouksen täältä ›

Miten saan Edenredin tarroja tai aloituspakkauksen?

Lähetämme uusille Lounari ja Virike -kumppaneillemme aloituspakkauksen sopimuksen luomisen yhteydessä. Mikäli et ole saanut omaa aloituspakkaustasi tai tarvitset Edenred-tarroja, olethan meihin yhteydessä sivun alalaidan yhteydenottolomakkeella.

Mistä löydän Edenredin logoja?

Voit ladata Edenredin logoja kuvapankistamme.

Olemme myös koostaneet erillisen hierontakumppaneiden materiaalipankin uuden edun lanseerauksen johdosta.

Edenredin maksuvälineet ja tilitykset

Mitä maksutapoja Edenredin kullakin edulla on käytössä?

Tutustu Edenredin etukohtaisiin maksuvälineisiin täältä ›

 

Edenred Lounari

Edenred-kortti (virtuaalinen ja/tai fyysinen), Lounasseteli, Edenred Pay -mobiilimaksu, Apple Pay ja Google Pay.

Edenred Virike

Edenred-kortti (virtuaalinen ja/tai fyysinen), Lounasseteli, Edenred Pay -mobiilimaksu, Apple Pay ja Google Pay

Edenred Hieronta

Edenred Hieronta -kortti (virtuaalinen), Edenred Pay -mobiilimaksu

Edenred Työmatka

Edenred Työmatka -kortti (fyysinen ja/tai virtuaalinen), Edenred Pay -mobiilimaksu

Miten Edenredin maksuvälineitä vastaanotetaan ja miten ne toimivat kassalla?

Kassaohje lounaspaikoille ›

Kassaohje Virikepaikoille ›

Kassaohje hierontapaikoille ›

Näin otat vastaan Edenredin maksuvälineitä ›

 

Kortit

Edenred-korttimaksuja on yhtä helppo ottaa vastaan kuin muitakin korttimaksuja, vain ilman PIN-koodia. Edenred-kortti on Mastercard-pohjainen kortti, joka toimii kaikissa maksupäätteissä, joissa Mastercard toimii.  Sillä voi tehdä myös lähimaksuja (lähimaksuraja 50 €).

Niin fyysisen kuin virtuaalisen Edenred-kortin (sis. lounas- ja Virike-edun) voi lisätä myös Apple Payhin ja Google Payhin, jolloin asiakas voi tehdä lähimaksuja samaan tapaan kuin pankkikortillaan, mutta älylaitteellaan. Huomioithan, että Edenredin virtuaalisella kortilla tehtävät hieronta- tai työmatkamaksut toimivat vain mobiilimaksuina (kts. ”Mobiilimaksut”).

Verohallinto määrittää lounasedulle vuosittaiset maksurajat, jotka tulee huomioida lounasetua veloitettaessa. Liikunta- ja kulttuuri-, hieronta- ja työmatkaedulle ei ole ostorajoja, kortilta veloitetaan aina tasan palvelun summa. Palveluntarjoajana sinulla on oikeus tarkistaa, että kortilla maksetaan vain työsuhde-edun piiriin kuuluvia aterioita tai palveluita.

 

Lounas- ja Virikesetelit

Lounas- ja Virikeseteleillä maksetaan lounas- ja Virike-edun kattamia palveluita. Setelimaksuista ei anneta rahaa takaisin, ja ylijäävä summa maksetaan loppuun toisella maksutavalla.

Seteleiden kääntöpuolella on tila setelinhaltijan allekirjoitukselle, sillä osa työnantajista saattaa seurata työntekijöiden seteleiden käyttöä. Käyttäjän nimi tai allekirjoitus eivät ole pakollisia, mutta sinulla on oikeus varmistaa käyttäjän henkilöllisyys, jos epäilet setelin väärinkäyttöä. Varmistathan, että Lounas- ja Virikeseteleillä maksetaan vain kyseisen työsuhde-edun piiriin kuuluvia aterioita tai palveluita.

Seteleiden arvot vaihtelevat vuosittain, tarkista ajankohtaiset arvot täältä ›

 

Mobiilimaksut

Edenredin mahdollistamat mobiilimaksutavat ovat Apple Pay, Google Pay ja Edenred Pay -mobiilimaksu. Et tarvitse Edenred Pay -maksun vastaanottamiseen edes maksupäätettä, maksu tapahtuu helposti MyEdenred-sovelluksella! Palveluntarjoajana sinulla on oikeus tarkistaa, että mobiilimaksuilla maksetaan vain työsuhde-edun piiriin kuuluvia aterioita tai palveluita.

Asiakas näyttää maksettavan summan älypuhelimestaan ja todentaa maksun kassalla merkitsemällä kuitin käytetyksi. Voit tarkastaa mobiilimaksut Kumppani-portaalista joko reaaliajassa tai päivän päätteeksi. Tarvittaessa maksun voi myös peruuttaa suoraan Kumppani-portaalissa.

Tarkista nämä seikat:

  • Maksettu summa ja yrityksesi tiedot ovat oikein
  • Aikalaskuri on aktiivinen
  • Pyydä asiakasta vielä merkitsemään kuitti käytetyksi

Lue lisää mobiilimaksujen vastaanottamisesta täältä ›

Mikäli et tiedä miten mobiilimaksu tulisi syöttää kassajärjestelmäänne tai sinulla on muita ongelmia maksupäätejärjestelmäsi kanssa, olethan yhteydessä kassaohjelman tarjoajaan.

Kuinka syötän mobiilimaksun kassajärjestelmään?

Mikäli et tiedä miten mobiilimaksu tulisi syöttää kassajärjestelmäänne tai sinulla on muita ongelmia kassajärjestelmäsi kanssa, olethan yhteydessä kassaohjelmasi tarjoajaan.

Voinko ottaa vastaan Edenred-maksuja ilman maksupäätettä?

Kyllä, voit ottaa Edenredin maksuja vastaan myös ilman maksupäätettä! Edenred-kortit toimivat myös iZettlessä ja SumUpissa.

Voit ottaa vastaan myös Edenredin seteleitä, Edenred Pay -mobiilimaksuja sekä verkkomaksuja.

Lue lisää mobiilimaksujen vastaanottamisesta ›

Mitä Edenredin verkkomaksu tarkoittaa ja edellyttää?

Ohje Edenredin verkkomaksujen käyttöönottoon ›

Verkkokaupan edellytykset Edenredin verkkomaksuille ›

Edenredin kumppanit voivat ottaa vastaan myös Edenred-verkkomaksuja, jos seuraavat edellytykset täyttyvät:

1. Verkkokauppa, jossa valmius MasterCard-korttimaksujen vastaanottamiseen.
2. Tuotteiden/palveluiden tarjooman tulee vastata Verottajan edellytyksiin, lue lisää Verottajan sivuilta ›
3. Voimassa oleva verkkokauppasopimus Edenredin kanssa.

Verkkomaksulla tarkoitetaan tavallista MasterCard-maksukortin tiedoilla tehtävää maksua verkkokaupassa. Maksutapahtuman yhteydessä asiakas syöttää kortin tiedot, ja maksun käsittely tapahtuu verkkokaupan maksunvälittäjän kautta.

Verkkomaksu on eri asia kuin Edenred Pay, joka on asiakkaan MyEdenred-sovelluksessa tekemä mobiilimaksu. Edenred Pay ei myöskään vaadi kortin tietoja. Verkkomaksu taas voidaan tehdä kumppanin verkkokaupassa ja se kirjautuu suoraan verkkokaupan tilaukseen. Edenred Payllä tehty maksutapahtuma ei ole suorassa yhteydessä käyttöpaikan verkkokauppaan, eikä sitä tällä hetkellä voida integroida sinne.

Miten Edenredin korttitilitykset toimivat?

Korttitilitykset on automatisoitu – tilitys ei vaadi sinulta mitään. Saat korttimaksujesi välittäjältä tilityksen ostoista nopeasti (24–48 tunnin kuluessa) pankkitilillesi, kuten millä tahansa debit-kortilla maksettaessa. Palvelupalkkiomaksut (ja Edenred Lounari -kumppaneiden kuukausimaksut) laskutetaan sinulta erillisellä laskulla kerran kuussa.

Miten Edenredin mobiilitilitykset toimivat?

Ohje mobiilimaksujen käyttöönottoon ja tarkistamiseen ›

Mobiilitilitykset on automatisoitu – tilitys ei vaadi sinulta mitään. Edenredin mobiilimaksutapahtumien tilitykset löydät Kumppani-portaalin ”Mobiilimaksutilitykset” -osiosta. Tilitykset maksetaan alla olevalla aikataululla automaattisesti yrityksesi tilille. Tilityksesi näet joko viitteellisenä tai viitteettömänä yrityksestä riippuen (sama tilitystapa kuin arvoseteleissä).

  • Vastaanotetut maksut 1 -14.pv –> Maksetaan joka kuukauden 16.pv
  • Vastaanotetut maksut 15 -31.pv –> Maksetaan joka kuukauden 2.pv

Edenredin mobiilimaksutapahtumia voit seurata ”Mobiilimaksut” -osiosta joko reaaliajassa tai päivän päätteeksi täsmätäksesi kassan. Kassan täsmäykseen voit käyttää kätevää kyseisen päivän vastaanotettujen mobiilimaksutapahtumien yhteenvetoa, joka löytyy Kumppani-portaalista.

Miten Edenredin setelitilitykset toimivat?

Seteleiden käsittely- ja tilitysohje ›

Noutopalvelun tilitysohje ›

Seteleiden turvamerkinnät ›

Palveluntarjoajan tulee lähettää tilitettävät setelit Edenredin määrittämään toimitusosoitteeseen tilitystä varten. Edenred maksaa tilitykset viiden pankkipäivän sisällä tilityksen saapumisesta. Maksettavasta summasta on vähennetty provisio.

Lue seteleiden tilityksestä lisää seteleiden käsittely- ja tilitysohjeesta ›

Suosittelemme tilityksien lähettämiseen seteleiden Noutopalvelua, joka hakee setelisi suoraan toimipisteestäsi! Noutopalvelun kautta lähetetyt tilitykset ovat 100 % vakuutettuja. Noutopalvelu on siis turvallisin, helpoin ja edullisin tapa tilittää Lounas- tai Virikesetelit!

Arkipäivinä kello 14.00 mennessä toimitetut setelit lasketaan ko. päivänä saapuneiksi.

Tutustu noutopalveluun ›

Toimitamme uusia tilityslomakkeita säännöllisesti ilman erillistä tilausta, mutta voit tilata niitä myös lisää tämän sivun alalaidassa olevalla yhteydenottolomakkeella (valitse tuote ’Lounas-/Virikeseteli’, aiheeksi ’Tilitykset’ ja vaihtoehdoksi ’Tilityslomakkeet’).

  • Emme pysty tekemään tilitystä ilman tilityslomaketta. Käsin kirjoitettu viesti vastaavilla tiedoilla ei riitä. Myöskään sähköpostitse lähetetty tieto ei riitä tilityksen tekemiseen.

Huomioithan vanhentuvien Lounasseteleiden ja Virikeseteleiden vuosittaiset tilitysaikataulut!

Voinko tilittää eriarvoisia seteleitä samassa tilityksessä

Kyllä, voit tilittää samalla kertaa eriarvoisia seteleitä. Huomaathan kuitenkin, että Lounas- ja Virikesetelit tulee tilittää erikseen ja niille tulee käyttää erillisiä tilityslomakkeita.

Miten tilaan lisää tilityslomakkeita seteleiden tilittämistä varten?

Toimitamme uusia tilityslomakkeita säännöllisesti ilman erillistä tilausta, mutta voit tilata niitä myös lisää tämän sivun alalaidassa olevalla yhteydenottolomakkeella (valitse tuote ’Lounas-/Virikeseteli’, aiheeksi ’Tilitykset’ ja vaihtoehdoksi ’Tilityslomakkeet’).

Saat tilityslomakkeet noin 5 arkipäivän kuluttua tilauksesta.

Mitä teen jos maksu menee vahingossa Edenred-kortin väärältä puolelta?

Toimi seuraavasti, jos maksu tapahtuu Edenred-kortin väärältä puolelta, eli virheelliseltä työsuhde-edulta:

  1. Ota ylös sekä kortinhaltijan että hänen työnantajansa nimi.
  2. Ota yhteys Edenredin asiakaspalveluun
  3. Ilmoita asiakkaasi antamat tiedot.
  4. Edenredin asiakaspalvelu tekee tarvittavat päivitykset.

 

Mitä teen jos Edenredin korttimaksut eivät toimi?

Mikäli Edenredin maksuvälineillä tehdyt maksut eivät mene läpi hyväksytysti:

  1. Ota ylös vähintään yhden epäonnistuneen maksusuorituksen tehneen kortinhaltijan nimi.
  2. Selvitä maksuliikenteen tarjoaja (taho, joka tilittää kaikki vastaanotetut korttimaksut tilillenne).
  3. Selvitä liiketunnus (Kauppiastunnus).
  4. Ota yhteys Edenredin asiakaspalveluun, me autamme sinua selvittämään asian.
Voiko Edenredin kortti-tai mobiilimaksuja peruuttaa?

Kassaohje korttimaksujen peruuttamiseksi ›

Ohje mobiilimaksujen käyttöönottoon ja tarkistamiseen ›

Korttimaksun peruuttaminen

Voit peruuttaa korttimaksun maksupäätteellä tai palauttaa maksetun summan asiakkaan kortille.

  • Huom! Jos kyseessä on lounasmaksu ja peruttava summa on alle minimiveloituksen, se ei korjaannu korttitilille automaattisesti. Kortinhaltijan tulee pyytää erotuksen korjausta Edenredin asiakaspalvelusta

Mobiilimaksun peruuttaminen

Mobiilimaksun voi peruuttaa Kumppani-portaalissa 24 tunnin sisällä maksusuorituksesta. Jos mobiilimaksu pitää peruuttaa myöhemmin, ota yhteyttä asiakaspalveluun

Edenred Virike (liikunta- ja kulttuurietu)

Millainen yritys sopii Virike-kumppaniksi?

Virike-kumppaniksi soveltuu yritys, joka tarjoaa verottajan mukaan tavanomaista liikunta- tai kulttuuritoimintaa.

Tavanomainen liikuntatoiminta on määritelty ns. osallistavaksi liikunnaksi. Näihin lukeutuvat mm. yleisesti harrastettuja liikuntamuotoja, ohjattuja liikuntatunteja (myös etänä) ja joukkueliikuntaa. Myös välinevuokra kuuluu edun piiriin, jos se on suoraan sidonnainen kyseiseen liikuntasuoritukseen. Lue lisää Verottajan sivuilta ›

Tavanomaisena kulttuuritoimintana pidetään eri taiteenaloihin liittyviin tapahtumiin ja tilaisuuksiin osallistumista. Näitä ovat mm. museot, teatterit, ooppera, konsertit, elokuvateatterit ja taidenäyttelyt. Lue lisää Verottajan sivuilta ›

Virikkeellä voi maksaa nykyään myös urheiluun ja eri taiteenaloihin liittyville messuille osallistumisen. Myös Virike-edun hyödyntäminen reaaliaikaisiin virtuaalitapahtumiin sallitaan.

  • Tuloverolain 69 §:ssä määriteltyyn kulttuuritoimintaan ovat aiemmin sisältyneet vierailut eri taiteenaloihin liittyvissä kulttuurikohteissa ja tapahtumissa. 16. heinäkuuta 2021 voimaan astunut lakimuutos kuuluu: “Kulttuuritoimintana pidetään myös urheiluun ja edellä mainittuihin eri taiteenaloihin liittyviä messuja. Lisäksi kulttuuritoimintana pidetään etäyhteyden avulla tapahtuvaa reaaliaikaista osallistumista edellä mainittuun toimintaan.“ (15.7.2021/709)

Erilaiset hyvinvointipalvelut kuten fysioterapia, hieronta ja mindfullness eivät kuuluu Virike-edun piiriin.

Kuinka paljon Edenred Virike -kumppanuus maksaa yritykselleni?

Edenred Virike ei sisällä liittymis-, vuosi- tai kuukausimaksuja. Maksat Edenredille ainoastaan prosentuaalista palvelumaksua (3,96 % % + ALV) vain toteutuneista Edenred Virike-veloituksista.

Edenredille maksettava summa ei näin ollen ole kiinteä, vaan vaihtelee yrityksesi palveluhinnaston mukaisesti. Kumppanuuteen ei siis sisälly riskejä, sillä maksat meille vain silloin kun saat itse rahaa kassaan.

Liity Edenred Virike -kumppaniksi ›

Minkä arvoisia Virikesetelit ovat tänä vuonna?

Virikeseteleiden arvot vaihtuvat joka vuosi, voimassaoloaika on merkitty niiden vasempaan yläkulmaan. Tarkista Virikeseteleiden ajankohtaiset arvot täältä ›

Edenred Lounari (lounasetu)

Kuinka paljon Edenred Lounari -kumppanuus maksaa yritykselleni?

Edenred Lounari ei sisällä liittymismaksuja. Maksat Edenredille vain pientä kuukausimaksua (5 €/kuukausi) ja prosentuaalista palvelumaksua (3,04 % % + ALV) toteutuneista lounasveloituksista.

Liity Edenred Lounari -kumppaniksi ›

 

Mitkä ovat lounasedun maksurajat tänä vuonna?

Verottaja määrittää joka vuodelle uudet lounasedun arvot, tarkista ajankohtaiset arvot täältä ›

Minkä arvoisia Lounassetelit ovat tänä vuonna?

Lounasseteleiden arvot vaihtuvat joka vuosi, voimassaoloaika on merkitty niiden vasempaan yläkulmaan. Tarkista Lounasseteleiden ajankohtaiset arvot täältä ›

Mitä lounasedulla voi maksaa ruokakaupassa?

Lue lisää lounasedun käytöstä ruokakaupoissa täältä ›

Voiko lounasedulla maksaa kotiinkuljetuksia?

Kyllä. Verottaja on määrittänyt, että myös kotiinkuljetukset kuuluvat lounasedun piiriin.

Mitä teen, jos asiakkaan ostos maksaa yli lounasedun maksimisumman?

Jos asiakkaan ostos maksaa yli Verottajan määrittämän lounasedun maksimisumman (11,30 € vuonna 2022) tulee hänen maksaa jäljelle jäävä summa toisella maksutavalla.

Esim. Asiakkaan ostos maksaa esim. 13,50 € ja hän haluaa käyttää lounasetuaan, tulee hänen maksaa ensin 11,30 € lounasedulla. Jäljelle jäävä summa maksetaan (2,20 €) toisella maksutavalla, esimerkiksi omalla pankkikortilla tai käteisellä. 

Asiakas maksoi alle 7,15 € maksavan ostoksen lounasedulla, miksi häneltä veloitettiin silti 7,15 €?

Verottaja määrittää joka vuodelle uudet lounasedun arvot (tarkista ajankohtaiset arvot täältä). Vuonna 2022 lounasedun minimisumma on 7,15 €, joten meidän tulee verotuksellisista syistä veloittaa asiakkalta aina minimissään kyseinen summa.

Edenred Hieronta (hierontaetu)

Millainen yritys sopii Edenredin hierontakumppaniksi?

Edenred Hieronta on nimensä mukaisesti hierontaetu, jolla voi maksaa lihashuoltoon, palautumiseen ja rentoutumiseen tarkoitettuja hierontapalveluita (pl. spa-palvelut). Jos yrityksesi tarjoaa esim. klassista hierontaa tai urheiluhierontaa, sovit hierontakumppaniksemme loistavasti!

Lisäksi, jos yritys tarjoaa henkilöstölleen hierontaetua ja on määrittänyt työterveyssopimuksessaan fysioterapian kuuluvan työterveyspakettiin, Edenred Hieronta -etua voi käyttää myös fysioterapiapalveluiden maksamiseen.

Liity Edenred Hieronta -kumppaniksi ›

 

Työskentelen fysioterapeuttina. Voinko liittyä Edenredin kumppaniverkostoon?

Kyllä voit, mutta Verottaja on tehnyt erillisen linjauksen hierontaedun käytöstä fysioterapiapalveluiden maksamiseen. Edenredin hierontaetua voi käyttää myös fysioterapiapalveluihin vain, jos yritys on maininnut työterveyssopimuksessaan fysioterapian kuuluvan työterveyspakettiin.

Kuinka paljon Edenred Hieronta -kumppanuus maksaa yritykselleni?

Edenred Hieronta ei sisällä liittymis-, vuosi- tai kuukausimaksuja. Maksat Edenredille ainoastaan prosentuaalista palvelumaksua (3,96 % % + ALV) vain toteutuneista Edenred Hieronta -veloituksista.

Edenredille maksettava summa ei näin ollen ole kiinteä, vaan vaihtelee yrityksesi palveluhinnaston mukaisesti. Kumppanuuteen ei siis sisälly riskejä, sillä maksat meille vain silloin kun saat itse rahaa kassaan.

Liity Edenred Hieronta -kumppaniksi ›

Pystyykö yritykseni tarjoamaan kahta etua (esim. Edenred Virike ja Edenred Hieronta) samanaikaisesti?

Kyllä, se onnistuu helposti! Hierontaetu on verotuksellisesti erillinen muista työsuhde-eduista, joten Edenred Hieronnalla tulee olla oma kumppanisopimus. Kun otat vastaan useita Edenredin työsuhde-etuja, sinulla on kummallekin edulle erilliset tunnukset Kumppani-portaaliin.

Liity Edenred Hieronta -kumppaniksi ›

Olen jo Edenredin Virike-kumppani. Miksi minun pitää rekisteröityä uudestaan?

Työsuhde-etujen verotuksessa hierontaedulle on määritelty erilaiset käyttörajoitukset kuin esimerkiksi liikunta- ja kulttuuriedulle. Hierontaetu on siis muista eduistamme ja niiden käyttötavoista verotuksellisesti erillinen, minkä vuoksi sille tulee olla oma sopimus.

Koska hierontaetua ei voida sisällyttää olemassa olevaan sopimukseesi, meidän tulee rekisteröidä sinut hierontakumppaniksemme uudella sopimuksella. Näin noudatamme Verottajan ohjeistuksia myös hierontapalveluita tarjotessamme.

Liity Edenred Hieronta -kumppaniksi ›

Olen jo Edenredin hierontakumppani. Miksi minun tulee tehdä erillinen sopimus hierontaetua tarjoavan yrityksen kanssa?

Hierontaedun verovapaus edellyttää Verohallinnon ohjeistuksen tarkkaa noudattamista. Yritysten tulee tästä johtuen määrittää etukäteen ne kumppanit, joiden palveluihin työntekijät voivat hierontaetuaan käyttää.

Edenredin verkostoon kuuluvien hierontakumppaneiden ei tarvitse huolehtia näistä sopimuksista – yritykset hoitavat tarvittavat, yritysten sisäiset sopimusasiat suoraan Edenredin kanssa.

”– virkistystoiminnaksi katsottavaa hierontaetua ei voi järjestää ilman, että työnantajan ja palveluntarjoajan (hierontapaikan) välille syntyy sopimussuhde. Sopimuksen tekeminen pelkästään kohdennetun maksuvälineen tarjoajan kanssa siten, että maksuväline on käytettävissä kaikissa sen käyttöpaikoissa ilman sopimussuhdetta työnantajan ja palveluntarjoajan (hierontapaikan) välillä, ei siten ole riittävä.

Lue lisää Verohallinnon sivuilta (kts. 3.1.1.13).

Yritykselläni on useita toimipisteitä. Tuleeko minun tehdä jokaisen hierontaetua tarjoavan yrityksen kanssa erillinen sopimus?

Kyllä, hierontayrityksesi jokaisella toimipisteellä tulee olla erillinen sopimus hierontaetua tarjoavan Edenredin asiakasyrityksen kanssa. Teemme erillisen sopimusportaalin avulla prosessista mahdollisimman mutkattoman niin Edenredin hierontakumppaneille kuin asiakasyrityksille.

Miksi asiakkaan hierontamaksu ei onnistu?

Mikäli asiakkaan maksu ei onnistu tai hän ei löydä toimipistettäsi sovelluksestaan, tarkistathan että hän yrittää suorittaa maksua Edenredin hierontaedulla eikä liikunta- ja kulttuuriedulla. Verottajan linajuksen mukaisesti vain hierontaetu käy maksuvälineenä hierontapalveluihin. Liikunta- ja kulttuuriedulla ei siis voi maksaa hierontaa.

Samasta syystä sinulla tulee myös olla erillinen sopimus hierontamaksujen vastaanottamiseksi. Jos sinulla ei vielä ole sopimusta Edenredin hierontaedun vastaanottamisesta, liity verkostoomme.

Mistä löydän hierontakumppaneille tarkoitettuja markkinointimateriaaleja?

Voit ladata Edenredin logoja kuvapankistamme.

Lisäksi voit ladata hierontakumppaneidemme käyttöön luotua ilmaista materiaalia (bannerit, somepostaukset) materiaalipankistamme.

Kumppani – ota yhteyttä!

Täytä alla oleva lomake, asiakaspalvelumme on sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.

Asiakaspalvelu

(09) 7594 2848 (pvm/mpm)

Ma-Pe klo 9:00-16:00