Yleiset sopimusehdot

Nämä yleiset sopimusehdot (”Yleiset Sopimusehdot”) tulevat voimaan Edenred Finland Oy:n, 00510 Helsinki, Y-tunnus 1057825-2 (”Edenred”) ja asiakkaan (”Asiakas”) tai Edenredin ja Palveluntarjoajan (”Palveluntarjoaja”) välillä.

Palveluntarjoajasta ja Edenredistä taikka Asiakkaasta ja Edenredistä käytetään näissä Yleisissä sopimusehdoissa myös nimitystä ”Osapuoli” ja yhdessä nimitystä ”Osapuolet”.

Yleiset sopimusehdot tulevat voimaan i) Edenredin ja Asiakkaan välillä sen jälkeen, kun Asiakas on rekisteröitynyt Edenred-palvelun käyttäjäksi ja rekisteröinnin yhteydessä hyväksynyt Yleiset sopimusehdot, sen jälkeen kun molemmat Osapuolet ovat Sallekirjoittaneet Sopimuksen tai kun Asiakas ja Edenredin laillinen edustaja ovat suullisesti sopineet Edenredin palveluiden käytöstä; ii) Edenredin ja Palveluntarjoajan välillä palvelusopimuksessa sovittuna päivänä, sen jälkeen kun molemmat Osapuolet ovat allekirjoittaneet Sopimuksen tai kun Palveluntarjoaja ja Edenredin laillinen edustaja ovat suullisesti sopineet Edenredin palveluiden käytöstä.

1. Soveltamisala

Näitä Yleisiä Sopimusehtoja sovelletaan soveltuvin osin Edenredin ja Asiakkaan sekä Edenredin ja Palveluntarjoajan väliseen sopimusuhteeseen.

Edenredin ja Asiakkaan väliseen sopimussuhteeseen sovelletaan, ellei Sopimuksessa ole nimenomaisesti toisin todettu, seuraavaa etusijajärjestystä:

  1. Palvelusopimus
  2. Yleiset sopimusehdot (ml. liitteenä olevat Edenred-ratkaisujen ja Edenred Arvoseteli -palvelun yleiset sopimusehdot ja Edenred-ratkaisujen käyttöehdot)
  3. Hinnasto ja käytönmukaista laskutusta koskevat ehdot (kulloinkin voimassa oleva hinnasto ja laskutusehdot julkaistaan Verkkosivuilla)  

Kohdat 1-3 yhdessä muodostavat Edenredin ja Asiakkaan välisen sopimuksen (”Sopimus”).  

Edenredin ja Palveluntarjoajan väliseen sopimussuhteeseen sovelletaan, ellei Sopimuksessa ole nimenomaisesti toisin todettu, seuraavaa etusijajärjestystä:  

  1. Palvelusopimus
  2. Yleiset sopimushdot ml. liitteenä olevat Edenred-ratkaisujen ja Edenred Arvoseteli -palvelun yleiset sopimusehdot ja Edenred-ratkaisujen käyttöehdot)
  3. Hinnasto (kulloinkin voimassa oleva hinnasto ja laskutusehdot julkaistaan Verkkosivuilla)

Kohdat 1-3 yhdessä muodostavat Edenredin ja Palveluntarjoajan välisen sopimuksen (”Sopimus”).

2. Määritelmät

Sopimuksessa käytetään seuraavia määritelmiä:

’Lisäpalvelu’ tarkoittaa mitä tahansa Edenredin tarjoamaa lisäpalvelua.

’Edusaaja’ tarkoittaa Edenred-ratkaisun haltijaa, mikä tarkoittaa asiakkaan työntekijää, joka on Asiakkaan ja Edenredin sopimuksen perusteella oikeutettu hyödyntämään Arvoseteleitä ja/tai Edenred-ratkaisuja.

’Kortti ja/tai Kortit’ tarkoittaa kaikkia Edenredin virtuaalisia ja fyysisiä korttipohjaisia ratkaisuja, jotka kuuluvat Yleisiin sopimusehtoihin ja Sopimukseen.

’Asiakkaalla’ tarkoitetaan yritystä tai yhteisöä, joka on rekisteröitynyt Internet-palveluun ja saanut käyttäjätunnuksen ja mahdollisuuden tehdä Edenred-ratkaisujen tilauksia ja/tai Arvosetelitilauksia.

’Lähettipalvelu’ tarkoittaa mitä tahansa toimituspalveluja tarjoavaa yritystä ja/tai palvelualustaa, jossa ateria- ja/tai kuljetuspalvelutilaukset voidaan maksaa kokonaan tai osittain Edenred-ratkaisulla.

’Edenred-tili’ tarkoittaa käyttäjätiliä, johon Edunsaajan Edenred-ratkaisuun liittyvät tiedot kirjataan ja johon Edenred-ratkaisun käytettävissä oleva arvo ladataan.

’Edenred-kortti’ tarkoittaa Edunsaajan henkilökohtaista Edenred-ratkaisua, joka on myönnetty PrePay Technologies Ltd:ltä, joka kuuluu Edenredin konserniin, ja joka on myönnetty MasterCard International Incorporatedin myöntämän lisenssin alaisuudessa. Edenred hallinnoi Edenred-korttia, joka on voimassa Suomessa ja joka yhdistää Edenred Lounas- ja Edenred Virike-ratkaisujen ominaisuudet.

’Edenred Lounari’ tarkoittaa Edunsaajan henkilökohtaista Edenred-ratkaisua tai Arvoseteliä, joka on voimassa Suomessa ja jota voidaan käyttää vain valmiiden aterioiden ostamiseen Palveluntarjoajan ravintoloissa, kahviloissa ja muissa elintarviketiloissa, jotka kuuluvat rajoitettuun verkostoon ja jotka hyväksyvät Edenred Lounari maksuvälineenä.

’Edenred Hieronta’ tarkoittaa Edunsaajan henkilökohtaista Edenred-ratkaisua, johon sisältyy Edenred-sovellus, joka on myönnetty PrePay Technologies Ltd:ltä, joka kuuluu Edenredin konserniin, ja joka on myönnetty MasterCard International Incorporatedin myöntämän lisenssin alaisuudessa. Edenred hallinnoi Edenred Hieronta -ratkaisua, joka on voimassa Suomessa ja jota voidaan käyttää vain hierontapalveluiden ostamiseen Palveluntarjoajilta, jotka kuuluvat rajoitettuun verkostoon, jotka hyväksyvät Edenred Hieronta -ratkaisun.

’Edenred ja/tai Edenred-sovellus’ tarkoittaa mobiilisovelluksia ja/tai internet-pohjaisia Edenred-ratkaisuja. Edenred hallinnoi Edenred ja/tai Edenred-sovellusratkaisuja, jotka ovat voimassa Suomessa ja jotka sisältävät erilaisia Edenred-ratkaisuja.

’Edenred-ratkaisu tai Edenred-ratkaisut’ tarkoittavat kaikkia nykyisiä ja tulevia Edenredin liikkeelle laskemia ja/tai hallinnoimia ennakkoon- ja jälkikäteen maksettuja tuotteita, jotka on tarkoitettu Edunsaajan ateria-, liikunta- ja kulttuuripalveluiden, hieronta-, terveys- ja/tai työsuhdematkaan liittyvän edun maksamiseen. Edenred-ratkaisuja voidaan käyttää ainoastaan Palveluntarjoajien käyttöpaikoissa sellaisten tuotteiden ja palveluiden ostamiseen, jotka määritellään Edenred-ratkaisujen sopimus- ja käyttöehdoissa. Edenred-ratkaisut ovat Kohdennettuja maksuvälineitä.

’Edenred-ratkaisujen käyttöehdot’ tarkoittavat Yleisten sopimusehtojen liitteenä olevia Käyttöehtoja, jotka sitovat Edunsaajaa hänen käyttäessään Edenred-ratkaisuja.

’Edenred Työmatka’ tarkoittaa Edunsaajan henkilökohtaista Edenred-ratkaisua, joka on myönnetty PrePay Technologies Ltd:ltä, joka kuuluu Edenredin konserniin, ja joka on myönnetty MasterCard International Incorporatedin myöntämän lisenssin alaisuudessa. Edenred hallinnoi Edenred Työmatka -ratkaisua, joka on voimassa Suomessa ja jota voidaan käyttää vain työsuhdematkapalveluiden ostamiseen Palveluntarjoajilta, jotka kuuluvat rajoitettuun verkostoon, jotka hyväksyvät Edenred Työmatka -ratkaisun. ’Edenred Työmatka’ voi olla fyysinen tai digitaalinen kortti.

’Edenred Virike’ tarkoittaa Edunsaajan henkilökohtaista Edenred-ratkaisua tai Arvoseteliä, joka on voimassa Suomessa ja jota voidaan käyttää vain liikunta- ja/tai kulttuuripalveluiden ostamiseen Palveluntarjoajilta, jotka kuuluvat rajoitettuun verkostoon, joka hyväksyy Edenred Virike -ratkaisun.

’Edenred Hyvinvointi’ tarkoittaa Edunsaajan henkilökohtaista Edenred-ratkaisua, johon sisältyy sovellus, joka on myönnetty PrePay Technologies Ltd:ltä, joka kuuluu Edenredin konserniin, ja joka on myönnetty MasterCard International Incorporatedin myöntämän lisenssin alaisuudessa. Edenred hallinnoi Edenred Hyvinvointi -ratkaisua, joka on voimassa Suomessa ja jota voidaan käyttää vain terveyspalveluiden ostamiseen Palveluntarjoajilta, jotka kuuluvat rajoitettuun verkostoon, joka hyväksyy Edenred Hyvinvointi -ratkaisun.

’Yleiset sopimusehdot tai Yleiset sopimusehdot’ tarkoittaa näitä yleisiä sopimusehtoja, jotka ovat osa Sopimusta Edenredin ja Asiakkaan tai Edenredin ja Palveluntarjoajan välillä.

’Ohjeet’ tarkoittaa kaikkia sääntöjä, ohjeita, määräyksiä ja muita Edenredin Asiakkaalle, Palveluntarjoajalle ja/tai Edunsaajalle antamia ohjeita, jotka liittyvät Edenred-ratkaisujen ja/tai Arvoseteleiden käyttöön ja toimintaan, kuten teknisiä yksityiskohtia koskevat ohjeet, pankkien antamat ohjeet maksutapahtumista ja viranomaisten sekä Verohallinnon julkaisemilta ohjeilta.

’Kauppiassopimus’ tarkoittaa erillistä kauppiassopimusta, joka on täysin riippumaton Edenredistä, kauppiaan (Palveluntarjoajan) ja maksutapahtumien vastaanottajan (pankki, joka vastaanottaa korttimaksut ja/tai muu maksuratkaisuja tarjoava osapuoli) välillä, joka koskee korttimaksujen vastaanottamista, ja jota ei kateta Yleisissä sopimusehdoissa tai tässä Sopimuksessa.

’Mobiilimaksu’ tarkoittaa kaikkia mobiilisovelluksia ja/tai internet-pohjaisia maksuja, jotka kuuluvat Yleisiin sopimusehtoihin ja Sopimukseen.

‘MyChoice-palvelu’ tarkoittaa Asiakkaan mahdollisesti hankkimaa lisäpalvelua, jonka käyttöönoton myötä Edunsaajan on mahdollista siirtää eri Edenred-ratkaisujen Käyttöarvoa eri Edenred-tilien välillä kuitenkin aina Ohjeiden mukaisesti siten, että kunkin Edenred-ratkaisun vuosittainen kokonaisarvo vastaa enimmillään Verohallinnon kulloinkin määrittelemää ko. etuuden vuotuista enimmäisrajaa. Käyttöarvoa ei voi kuitenkaan koskaan siirtää Edenred Lounarin ja muiden Edenred-ratkaisujen välillä.

’Internet-palvelu’ tarkoittaa mitä tahansa Edenredin tarjoamaa sovellusta, jonka avulla Asiakas, Palveluntarjoaja tai Edunsaaja voivat hallinnoida Edenred-ratkaisuaan tai siihen liittyviä asioita tai tilauksia.

’Maksaja’ tarkoittaa yritystä tai osapuolta, joka on maksanut ennakkomaksun Edenred-ratkaisusta ja/tai Arvoseteleistä, jotka Asiakas on tilannut (joko Asiakas itse tai esimerkiksi sen emoyhtiö, kirjanpitoyksikkö tai muu kolmas osapuoli).

’ Maksut’ tarkoittaa Edenred Arvoseteleiden ja/tai Edenred-ratkaisujen hintaa niiden nimellisarvon mukaisesti, mukaan lukien toimitus-, palvelu- ja muut Edenredin voimassa olevaan palveluhinnoittelulistaan perustuvat maksut.

’(Palvelu) Hinnasto’ tarkoittaa Edenredin myöntämiä ratkaisuja tai Edenredin tarjoamia lisäpalveluita koskevia hinnastoja. Hinnastot ja laskutusehdot, jotka ovat voimassa aikakausittain, julkaistaan verkkosivustolla tai erikseen kirjallisesti. Palvelumaksut voivat vaihdella sopimuksen ja Edenred-ratkaisun sisällön mukaan.

’Palveluntarjoaja’ tarkoittaa mitä tahansa palveluntarjoajaa, yritystä tai yrittäjää, joka on tehnyt Palvelusopimuksen Edenredin kanssa ja joka on siten oikeutettu hyväksymään tiettyjä Edenred-ratkaisuja ja/tai Arvoseteleitä maksuna määritellyistä tuotteista tai palveluista.

’Svea’ tarkoittaa Svea Payments Oy, Y-tunnus: 2121703-0.

’Kohdennettu maksuväline’ tarkoittaa maksuvälinettä, jonka käyttö on rajoitettu tapahtuvan vain etukäteen määritetyissä käyttöpaikoissa Verohallinnon määrittämiin paikkoihin.

’Käytettävissä oleva arvo’ tarkoittaa Edenred-ratkaisuun ladattua arvoa, jonka käyttö on vielä käyttämättä. Käytettävissä oleva arvo, joka on ladattu Edenred-ratkaisuun, on käytettävä kahdessakymmenessäneljässä (24) kuukaudessa lataushetkestä tai Asiakkaan määrittämästä ajasta.

’Arvoseteleillä tai Edenred Arvosetelillä’ tarkoitetaan kaikkia nykyisiä ja tulevia Edenredin liikkeelle laskemia, merkityn määräajan voimassa olevia ja ennakkoon maksettavia seteliratkaisuja, jotka on tarkoitettu Edunsaajan lounas- ja/tai liikunta- ja kulttuuripalveluun liittyvän edun maksamiseen. Nykyiset Yleisissä sopimusehdoissa tarkoitetut arvosetelit ovat Edenred Lounari sekä Edenred Virike.

’Verkkosivusto’ tarkoittaa Edenredin verkkosivustoa osoitteessa www.edenred.fi.

3. Tausta ja tarkoitus

Näissä Yleisissä sopimusehdoissa sovitaan ehdoista, joiden mukaisesti i) Edenred toimittaa ja Asiakas tilaa Edenred-ratkaisuja Edunsaajille sekä muista Sopimukseen sovellettavista yleisistä ehdoista sekä ehdoista, jotka soveltuvat Edenred-ratkaisujen ja/tai Arvoseteleiden hyväksymiseen vastikkeena ateria-, liikunta- ja kulttuuri-, työmatkalippu-, hieronta- ja/tai terveyspalveluista, ja ii) Palveluntarjoaja sitoutuu hyväksymään kaikki Edenred-ratkaisut ja/tai Arvosetelit vastikkeena Asiakkaan Sopimuksessa ilmoittamista myyntipisteistä ostamista ateria-, liikunta- ja kulttuuri-, työmatkalippu-, hieronta- ja/tai terveyspalveluista.

Edenred-ratkaisut ovat Kohdennettuja maksuvälineitä. Edenred-ratkaisuja ja/tai Arvoseteleitä käytettäessä on noudatettava kulloinkin voimassa olevia viranomaisten päätöksiä ja ohjeita, Verohallinnon päätökset ja ohjeet mukaan lukien. Asiakas ja Palveluntarjoaja vakuuttavat olevansa tietoisia Ohjeista ja siitä, että Ohjeista johtuvat rajoitukset ja niihin tehtävät muutokset voivat vaikuttaa Edenred-ratkaisujen ja/tai Arvoseteleiden käyttämiseen sekä Edenredin tämän Sopimuksen perusteella tarjoamiin palveluihin.

Asiakas yksin vastaa siitä, että Edunsaajat ovat tietoisia Ohjeiden sisällöstä ja niiden vaikutuksesta Edenred-ratkaisujen käyttöön.

4. Palveluntarjoajan yleiset velvoitteet

Sopimuksen mukaisesti Palveluntarjoajalla on oikeus ja velvollisuus hyväksyä kaikki Edenred-ratkaisut ja/tai Arvosetelit maksuna sen tarjoamista ateria-, liikunta- ja kulttuuri-, työmatkalippu-, hieronta- ja/tai terveyspalveluista. Palveluntarjoajilla, joilla ei tällä hetkellä ole käytössä korttimaksupäätteitä, on oikeus ja velvollisuus hyväksyä Arvoseteleitä ja/tai mobiilimaksuja maksuna niiden tarjoamista palveluista. Edenred sitoutuu ilmoittamaan Palveluntarjoajalle kaikista muutoksista Edenred-ratkaisujen valikoimassa ja/tai Arvoseteleissä Verkkosivustollaan.

Palveluntarjoaja sitoutuu hyväksymään Edenred-ratkaisut ja/tai Arvosetelit vain maksuna ateria-, liikunta- ja kulttuuri-, työmatkalippu-, hieronta- ja/tai terveyspalvelujen tarjoamiseksi Sopimuksen mukaisesti. Palveluntarjoaja ei saa vaihtaa Edenred-ratkaisuja ja/tai Arvoseteleitä käteiseksi tai antaa niistä vaihtorahaa. Edenred-ratkaisuja ei saa hyväksyä maksuvälineenä alkoholille, tupakalle, elintarvikkeille tai muille tuotteille tai palveluille, joihin sovelletaan Verohallinnon Edenred-ratkaisuille ja/tai Arvoseteleille asetettuja verosäännöksiä. Edenred-ratkaisut ovat henkilökohtaisia.

Palveluntarjoaja sitoutuu noudattamaan kaikkia Edenredin tai kolmannen osapuolen erikseen aikakausittain annettuja Ohjeita. Edenred antaa Palveluntarjoajalle erillisiä ohjeita kohdennettujen Edenred-ratkaisujen hyödyntämiseen.

Palveluntarjoaja sitoutuu Edenred-ratkaisuja hyväksyessään noudattamaan kulloinkin voimassa olevia Verohallinnon luontois- ja henkilökuntaetuja sekä kohdennettujen Edenred-ratkaisujen käyttöä ja Arvoseteleitä koskevia päätöksiä ja muita viranomaismääräyksiä. Voimassa oleviin sovellettaviin vero-ohjeisiin voi tutustua Verohallinnon verkkosivustolla. Palveluntarjoaja ymmärtää ja hyväksyy, että Edenred-ratkaisuilla ja/tai Arvoseteleillä voidaan maksaa vain edun piiriin kulloinkin kuuluvia palveluja.

Palveluntarjoaja sitoutuu tunnistamaan ja varmistamaan Edenred-ratkaisun haltijan henkilöllisyyden, maksun hyväksymisen Ohjeiden mukaisesti.

Palveluntarjoaja sitoutuu toimimaan kaikkien voimassa olevien Ohjeiden mukaisesti, mukaan lukien ohjeet kohdennettujen Edenred-ratkaisujen hyödyntämisestä, ja ohjeistamaan henkilöstöään yllä mainitun noudattamiseksi.

Palveluntarjoaja sitoutuu toteuttamaan sellaiset tekniset muutokset maksupäätteisiin, joista Palveluntarjoaja ja Edenred erikseen sopivat, jotta Edenred-ratkaisut voidaan tunnistaa.

Palveluntarjoaja ei saa veloittaa Asiakkaalta mitään ylimääräistä maksua Edenred-ratkaisujen ja/tai Arvoseteleiden käytöstä, eikä saa asettaa niitä epäedulliseen asemaan muihin maksutapoihin verrattuna. Edenred ei ole vastuussa mahdollisista vahingoista, jotka johtuvat Edenred-ratkaisujen ja/tai Arvoseteleiden maksamalla olevista palveluista.
Palveluntarjoajalla on oikeus ja velvollisuus käyttää Edenredin tavaramerkkejä vain Edenrediltä saamiensa ohjeiden mukaisesti osoittaakseen, että Palveluntarjoaja hyväksyy Edenred Ratkaisut ja/tai Arvoseteliit maksutapana.

Edenredillä on oikeus hyödyntää Palveluntarjoajan nimeä ja logoa Edenred-ratkaisujen ja/tai Arvoseteleiden markkinoinnissa.

5. Edenred-ratkaisujen tilaaminen

Asiakas voi tilata Edenred-ratkaisuja ja esittää pyynnön Edenredille käytettävissä olevan arvon lataamisesta kirjautumalla Internet-palvelun käyttäjätililleen.

Edenred-ratkaisujen tilaamisen yhteydessä Asiakas antaa Edenredille yhteyshenkilön tietoja.

Jos käytettävissä olevan maksamisen laskutuskäytäntö koskee Edenred-ratkaisua, Edenredille ilmoitetaan myös ratkaisukohtaisesta edusta Edenred-ratkaisujen tilaamisen yhteydessä, jonka jälkeen käytettävissä olevan arvon rajat määritellään Edunsaajakohtaisesti. Edenred-ratkaisun lataaminen aktivoi automaattisesti ja ilman erillisiä toimenpiteitä etuuden myöntämisen. Selkeyden vuoksi todetaan, että käytettävissä olevan maksamisen laskutuskäytäntö edellyttää, että Asiakas maksaa Edenredille ennakkomaksun voimassa olevan hinnaston mukaisesti.

Asiakkaan pyynnöstä Edenred lataa Asiakkaan määrittämän summan Edunsaajan Edenred-tilille Sopimuksen ehtojen mukaisesti. Edenred-ratkaisujen käyttöehdot, jotka ovat voimassa jokaisen erikseen määritellyn Edenred-ratkaisun osalta, liitetään Yleisiin sopimusehtoihin. Viimeisimmät versiot Edenred-ratkaisujen käyttöehdoista ovat saatavilla verkkosivustolla.

Asiakkaan valtuuttamat henkilöt hallinnoivat Asiakkaan käyttäjätiliä käyttäen asiakas-tietojen määrittämää käyttäjätunnusta ja salasanaa, jotka toimitetaan sähköpostitse.

Edenred käsittelee vain sellaisia tilauksia ja latauspyyntöjä, jotka on vastaanotettu Asiakkaan laillisen edustajan tai henkilön, jolla on tämän Sopimuksen mukainen Asiakkaan antama asianmukainen valtuutus. Edenred pyrkii käsittelemään käytettävissä olevan arvon latauspyynnöt yhden (1) päivän kuluessa ja toimittamaan Edenred-ratkaisut kymmenen (10) työpäivän kuluessa tilauspäivästä.

Asiakas sitoutuu antamaan Edenredille kaikki tarpeelliset tiedot Edunsaajasta. Asiakas on vastuussa antamiensa tietojen oikeellisuudesta Edunsaajasta ja Edunsaajan asemasta Asiakkaan työntekijänä. Edenred-ratkaisut toimitetaan osoitteeseen, jonka Asiakkaan yhteyshenkilö on antanut Internet-palvelussa. Edenredillä on oikeus pidättäytyä myöntämästä uutta tai korvaavaa Edenred-ratkaisua Asiakkaan nimeämälle henkilölle ilman erityistä syytä.

Jos Asiakkaaseen sovelletaan sopimusruokailua ja/tai jos Asiakkaalla on käytössä Edenred Hieronta ja/tai Edenred Terveys -edut, Edenred-ratkaisun tilaamisen yhteydessä Asiakas i) valitsee ja määrittelee Ohjeita noudattaen Edenredin Palveluntarjoajia koskevasta luettelosta ne Palveluntarjoajat, joilta Asiakas tulee hankkimaan palveluja ja/tai joissa Asiakas tulee hyödyntämään Edenred-ratkaisuja, ja ii) valtuuttaa, valitessaan Palveluntarjoajat edellä kohdassa i) todetun mukaisesti, Edenredin Asiakkaan puolesta solmimaan sopimuksen ja hallinnoimaan sopimusta, joka tehdään Asiakkaan valitsemien Palveluntarjoajien kanssa palvelun tuottamiseksi Asiakkaalle. Selvyyden vuoksi todetaan, että valtuutus tarvitaan vain tilanteissa, joissa Asiakkaan ja valittujen Palveluntarjoajien välillä ei ole voimassa olevaa sopimusta. Sopimukset tehdään Käyttöpaikkavalinta-työkalua hyödyntäen ja niitä voi tarkastella Käyttöpaikkavalinta-työkalussa. 

Jos Palveluntarjoajalla on jo olemassa oleva sopimus Asiakkaan kanssa, Palveluntarjoajan on noudatettava tällaisessa sopimuksessa sovittuja ehtoja myös suhteessa Edenred-ratkaisuihin liittyviin palveluihin ja maksuihin.

Selkeyden vuoksi todetaan, että huolimatta sopimusruokailun ja/tai em. etujen soveltamisesta Asiakkaaseen, Edunsaaja on oikeutettu käyttämään Edenred-ratkaisuja sopimusruokailuun valittujen palveluntarjoajien lisäksi myös muilla Palveluntarjoajilla. Edenred Hieronta ja/tai Edenred Terveys -etuja voi käyttää kuitenkin aina vain Asiakkaan valitsemilla Palveluntarjoajilla.

Edenred Hyvinvointi -etuun liittyen Asiakkaan on varmistettava, että annettu palvelu kuuluu työterveyden soveltamisalaan ja määriteltävä edun laajuus työterveyshuollon toimintasuunnitelmassa, lähetteessä tai vastaavassa asiakirjassa. Asiakas on yksin vastuussa siitä, että informoi henkilöstöään oikea-aikaisesti ja asianmukaisesti Palveluntarjoajista, joissa henkilöstöllä on oikeus käyttää Edenred Hyvinvointi -etua.

6. Palveluntarjoajan ja toimenpiteiden hyväksyminen arvoseteleiden, korttien ja mobiilimaksujen osalta

Palveluntarjoaja sitoutuu käsittelemään Arvoseteleitä, Edenred-ratkaisuja, Kortteja ja/tai Mobiilimaksuja, jotka se on vastaanottanut ja hyväksynyt, Ohjeiden mukaisesti.

Arvoseteliä hyväksyttäessä Palveluntarjoajan on varmistettava, että se on voimassa sen voimassaoloajan mukaisesti ja että Arvoseteli on ehjä, käyttämätön ja aito.

Korttimaksujen käsittelemiseksi Palveluntarjoajalla on oltava maksupääte, joka on yhdistetty MasterCard/Maestro-maksujärjestelmään. Edenred-kortin haltijan on näytettävä Edenred -ratkaisu Palveluntarjoajalle ennen ostoa ja/tai korttitapahtumaa, joka käsitellään ja vahvistetaan Palveluntarjoajan ja korttimaksujen vastaanottavan pankin Kauppiassopimuksen mukaisesti eikä se kuulu tämän Sopimuksen soveltamisalaan.

Palveluntarjoaja ei saa hyväksyä maksutapahtumaa, jota ei voida vahvistaa Internet-tilassa maksutapahtuman vastaanottajan osalta, jos tällainen välitön vahvistus on tarpeen. Palveluntarjoaja vakuuttaa ja on vastuussa siitä, että maksut kortilta vastaavat aina kortinhaltijoille tarjottua palvelua. Palveluntarjoajan on maksettava pankilleen tai muulle sopimuspuolelleen tavanomainen kaupallisten maksujen maksu, joka perustuu kyseisten sopimuspuolten erilliseen sopimukseen. Edenred ei ole missään tapauksessa vastuussa maksamisesta, joka perustuu sopimuksiin, joissa se ei ole osapuoli.

Edenredillä on oikeus vaatia Palveluntarjoajalta todisteita yhdestä tai useammasta ostotapahtumasta kortinhaltijoiden vaatimusten käsittelyä varten. Edenred pidättää oikeuden olla hyväksymättä sellaisia maksutapahtumia, jotka on tehty Edenred-ratkaisuilla ja jotka ovat virheellisiä tai lainvastaisia, mitättömiä tai tämän Sopimuksen vastaisia, tai jotka on tehty käyttäen väärennettyä tai vanhentunutta Edenred-ratkaisua.

Mobiilimaksujen käsittelemiseksi Palveluntarjoajalla on oltava toimiva internet-yhteys. Mobiilimaksujen seuranta tapahtuu kirjautumalla Internet-palveluun. Mobiilimaksutapahtumat käsitellään ja vahvistetaan PrePay Solutions Ltd:llä ("PPS"), joka kuuluu Edenredin konserniin. Edenred tilittää vastaanotetut Mobiilimaksut Palveluntarjoajalle voimassa olevan korvausaikataulun mukaisesti.

Palveluntarjoaja on vastuussa Arvoseteleiden turvallisesta toimittamisesta Edenredille Ohjeiden mukaisesti. Edenred tilittää Palveluntarjoajalle Arvoseteleiden nimellisarvon, jotka Palveluntarjoaja on toimittanut Edenredille Sopimuksen mukaisesti ja käsitellyt Ohjeiden mukaisesti.

Edenred vähentää Arvoseteleiden nimellisarvosta, laskuttaa Palveluntarjoajalta ja/tai vähentää tilityksestä Palveluntarjoajalle kulloinkin voimassa olevan palveluhinnastonsa mukaisen palvelupalkkion. Edenredin laskutuksen maksuehto on neljätoista (14) vuorokautta netto. Voimassa oleva palveluhinnasto julkaistaan Verkkosivustolla. Maksut voivat vaihdella Edenred-ratkaisun ja/tai Arvosetelin mukaan. Mahdolliset muut maksut ja palkkiot, maksuehdot ja laskutusehdot määritellään Verkkosivustolla tai erikseen kirjallisesti. Edenredillä on oikeus periä palvelumaksu, joka perustuu Arvoseteleiden ja/tai Edenred-ratkaisujen käsittelyyn Sopimuksen ja/tai Ohjeiden vastaisesti.

Lisäksi Edenredillä on oikeus, lainpurkuoikeuden käyttämisen sijaan tämän Sopimuksen tai sen lisäksi, pidättäytyä kokonaan tai osittain Palveluntarjoajalle maksettavista korvauksista sellaisissa osissa, joissa Arvoseteleitä ja/tai Edenred-ratkaisuja on käsitelty tai toimitettu Sopimuksen ja/tai Ohjeiden vastaisesti ja myös Palveluntarjoajan maksujen laiminlyönnin seurauksena.

Palveluntarjoajan on varmistettava, että Edenred on vastaanottanut i) Edenred Lounari -Arvosetelit viimeistään viisitoista (15) päivää voimassaolon päättymisestä (ts. viimeistään 15. tammikuuta) ja ii) Virike-arvosetelit helmikuun viimeisenä työpäivänä, joka seuraa yllä olevan voimassaoloajan päättymistä. Em. ajankohtia myöhemmin vastaanotettuja Edenred Lounari- tai Virike -arvoseteleitä ei hyvitetä Palveluntarjoajalle.

Palveluntarjoaja sitoutuu tarkastamaan viipymättä, että Edenredin Palveluntarjoajalle tilittämät määrät täsmäävät Palveluntarjoajan Edenredille toimittamien ja ilmoittamien Arvoseteleiden nimellisarvon kanssa (vähennettynä Edenredin palvelupalkkiolla). Palveluntarjoaja on vastuussa Arvoseteleiden tilityslomakkeen tietojen tarkistamisesta ennen lomakkeen lähettämistä Edenredille. Palveluntarjoaja sitoutuu välittömästi ja viimeistään kolmenkymmenen (30) päivän kuluessa tilityspäivästä kirjallisesti tehtävällä reklamaatiolla ilmoittamaan mahdollisista poikkeamista Edenredin tilitysten ja Palveluntarjoajan vastaanottamien Arvosetelimaksujen määrissä. Edenred ei vastaa edellä mainitun ajankohdan jälkeen reklamoiduista poikkeamista tilitysmäärissä.

Palveluntarjoaja sitoutuu tarkastamaan, että Edenred on vastaanottanut ja maksanut tilityksen ajallaan. Mikäli Palveluntarjoaja ei ole vastaanottanut maksusuoritusta lähettämästään tilityksestä, Palveluntarjoaja sitoutuu viimeistään kahdenkymmenenyhden (21) päivän kuluessa Arvoseteleiden lähetyspäivästä Edenrediin kirjallisesti ilmoittamaan maksamattomasta tilityksestä Edenredille. Edenredillä on oikeus vaatia Palveluntarjoajalta ja Palveluntarjoajalla on velvollisuus toimittaa Edenredille tarvittavat todisteet maksamattoman tilityksen selvitystyötä varten (”Yhteistyövelvoite”). Mikäli Palveluntarjoaja ei toimita vaadittuja todisteita seitsemän (7) päivän kuluessa pyynnöstä, katsotaan Palveluntarjoajan rikkovan Yhteistyövelvoitetta, jolloin Edenred ei ole velvollinen jatkamaan selvitystyötään. Edenred ei vastaa maksamattomista tilityksistä, jotka Palveluntarjoaja ilmoittaa edellä mainitun ajankohdan jälkeen tai joiden osalta Palveluntarjoaja ei noudata Yhteistyövelvoitetta.

7. Käyttäjätunnus ja salasana

Asiakas, Edunsaaja ja Palveluntarjoaja ovat yksin ja erikseen vastuussa Edenredin palveluiden käyttäjätunnuksen ja salasanan käytöstä ja luottamuksellisuudesta. Käyttäjätunnus ja salasana ovat tiukasti luottamuksellisia, eikä niitä saa luovuttaa kolmansille osapuolille. Asiakas, Edunsaaja ja Palveluntarjoaja ovat vastuussa kaikesta käytöstä, joka tapahtuu niiden käyttäjätunnuksen ja salasanan avulla sekä kaikkiin niihin perustuvaan tilaukseen ja/tai muutoksiin, kunnes Edenrediä on pyydetty tämän Sopimuksen mukaisesti estämään käyttäjätilin käyttö.

Asiakkaan, Edunsaajan ja Palveluntarjoajan on välittömästi ilmoitettava Edenredille tämän Sopimuksen mukaisesti, jos Asiakas, Edunsaaja tai Palveluntarjoaja havaitsee luvattoman kirjautumisen käyttäjätilille, jos käyttäjätunnus tai salasana on tullut kolmannen osapuolen tietoon tai se on menetetty tai jos käyttäjätunnus ja salasana on vaihdettava tai poistettava muusta syystä.

8. Käyttörajoitukset

Edenredillä on oikeus rajoittaa Edenred-ratkaisujen tai Edenredin palveluiden käyttöä tilapäisesti milloin tahansa tai estää se pysyvästi, jos Edenredillä on perusteltu syy epäillä, että Asiakas, Edunsaaja ja/tai Palveluntarjoaja käyttävät Edenred-ratkaisua tai Edenredin palveluja ehtojen vastaisesti.

Asiakas voi rajoittaa Edenred-ratkaisun käyttöä, jos se on neuvotellut Edenredin kanssa Edenred-ratkaisun tai palvelujen poikkeuksellisesta käyttörajoituksesta.

9. Päivitys ja ylläpito

Edenredillä on oikeus keskeyttää palvelun käyttö ilman vahingonkorvausvelvollisuutta Asiakkaalle, Edunsaajalle tai Palveluntarjoajalle, jos se on tarpeellista palvelun huoltamisen, korjaamisen tai kehittämisen vuoksi taikka, jos keskeytykselle on muu perusteltu syy. Edenred ilmoittaa mahdollisuuksien mukaan palvelunkeskeytyksistä etukäteen Asiakkaalle, Edunsaajalle tai Palveluntarjoajalle.

Ottaen huomioon alan ja yrityksen toiminnan kehityksen, Edenredillä on oikeus muuttaa palveluita, jotka koskevat Edenred-ratkaisujen, Internet-palveluiden ja Lisäpalveluiden hyväksymistä, sekä niiden toteuttamiskeinoja, kuitenkin niin, ettei kokonaispalvelutaso laske. Lisäksi Edenredillä on oikeus muuttaa palvelua, jos se on lain, asetuksen, viranomaismääräyksen tai päätöksen mukaisesti.

10. Edenredille ilmoitetut tiedot ja ilmoitukset muutoksista

Asiakas, Edunsaaja ja/tai Palveluntarjoaja ovat yksin ja erikseen vastuussa Edenredille annettujen tietojen oikeellisuudesta, ja Edenred ei ole velvollinen vahvistamaan tai täydentämään annettuja tietoja.

Jos Asiakkaan, Edunsaajan ja/tai Palveluntarjoajan tiedot ja/tai olosuhteet muuttuvat siten, että se voi vaikuttaa Osapuolten Sopimukseen tai Edenredin tarjoamaan palveluun (mukaan lukien yhteystietojen muutokset ja muutokset Edunsaajissa, yhteyshenkilöissä ja/tai maksukyvyssä), Asiakas, Edunsaaja ja/tai Palveluntarjoaja on vastuussa ilmoittaa Edenredille tällaisista muutoksista viipymättä. Muutoksista on ilmoitettava Internet-palvelun kautta.

11. Edenredin viestintä Asiakkaan, Edunsaajan ja Palveluntarjoajan kanssa

Asiakkaan ja/tai Palveluntarjoajan on ilmoitettava Edenredille yhteyshenkilöt (kontaktihenkilöt) ja heidän ajantasaiset ja täydelliset yhteystietonsa. Edenred toimittaa ilmoituksia, raportteja ja muita tietoja Sopimuksesta ja tarjotusta palvelusta vain kyseisille yhteyshenkilöille.

Edenred antaa Asiakkaalle ja Palveluntarjoajalle ilmoituksia, jotka liittyvät Sopimukseen ja tarjottavaan palveluun Internet-palvelussa tai Verkkosivustolla tai sähköpostitse tai postitse Asiakkaan ja Palveluntarjoajan Edenredille, postipalveluille tai viranomaisille antamalle osoitteelle.

Asiakas ja Palveluntarjoaja katsotaan vastaanottaneen ja ymmärtäneen Edenredin antamat ilmoitukset viimeistään seitsemäntenä (7) päivänä ilmoituksen toimittamisesta tai lähettämisestä.

Edenred voi lähettää ilmoituksia Edunsaajalle liittyen tarjoamaansa palveluun, ja se voi tukea palvelun käyttöönottoa sähköpostitse, tekstiviestillä, verkkosivustolla tai Edunsaajille tarkoitetussa Internet-palvelussa. Internet-palvelun kautta Edunsaajat voivat myös seurata ja hallinnoida Edenred-ratkaisuaan ja siihen liittyviä asioita tai tilauksia.

12. Edenred-ratkaisujen voimassaolo ja käytettävissä oleva arvo

Edenred-ratkaisut ovat voimassa kaksikymmentäneljä (24) kuukautta Edenred-ratkaisun tilaamisesta. Mikäli Edenred-ratkaisun käyttöä halutaan jatkaa voimassaolon päättymisen jälkeen tai jos Edunsaaja tarvitsee uuden Edenred-ratkaisun vahingoittuneen, kadonneen tai varastetun tilalle, Asiakkaan on tilattava uusi Edenred-ratkaisu Edunsaajalle. Edenred veloittaa Asiakkaalta uusimisesta voimassa olevan hinnaston mukaisesti.

Voimassaoloajat ja hinnastot voivat vaihdella kyseisestä Edenred-ratkaisusta riippuen.

Arvosetelit ovat voimassa siihen päivämäärään saakka, joka on merkitty Arvosetelissä.

Edenred-tilille ladattu käytettävissä oleva arvo on voimassa kaksikymmentäneljä (24) kuukautta lataamisesta. Edunsaaja ei voi käyttää käyttämätöntä käyttöarvoa voimassaolon päättymisen jälkeen. Jos Edunsaajan työsuhde Asiakkaaseen päättyy, Asiakas päättää poistaa Edunsaajan edun piiristä tai Asiakas lopettaa Sopimuksen Edenredin kanssa, Edenred-tilin käytettävissä oleva arvo raukeaa, riippuen Asiakkaalle sovellettavasta sopimustyypistä, heti tai kolmenkymmenen (30) päivän kuluessa Asiakkaan ilmoituksesta Edenredille. Edenred ei missään olosuhteissa korvaa käyttämätöntä käytettävissä olevaa arvoa Edenred Lounari -ratkaisusta Asiakkaalle tai

Edenred Virike -tilille ladattu varat korvataan Asiakkaalle tämän pyynnöstä, kun kahdenkymmenenneljän (24) kuukauden voimassaoloaika on umpeutunut. Korvausta varten Asiakkaan on vahvistettava maksutiedot Edenredille kuuden (6) kuukauden kuluessa Edenredin ilmoituksesta. Niin pian kuin teknisesti mahdollista, varat korvataan, mutta vain Asiakkaille, jotka ovat vahvistaneet maksutiedot. Korvausmaksut ja voimassa olevat rajoitukset on määritelty hinnastossa ja/tai verkkosivustolla. Mikäli Sopimus Asiakkaan ja Edenredin välillä päättyy, mahdolliset jäljellä olevat käytettävissä olevat arvot, sekä käytettävissä oleva arvo, joka vanhenee kyseisen kuukauden aikana, eivät kuitenkaan ole oikeutettuja korvaukseen.

Edenred-ratkaisujen käytettävissä olevien arvojen enimmäismäärät ja muut rajoitukset määritetään Verohallinnon ohjeiden mukaan voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti. Edenred-ratkaisujen käytettävissä olevia arvoja ei voida siirtää toiselle Edunsaajalle tai kolmannelle osapuolelle. Edenred-tilin käytettävissä oleva arvoa ei voida vaihtaa käteiseksi, eikä siitä anneta vaihtorahaa maksun yhteydessä.

13. Maksut

Asiakas ja Palveluntarjoaja sitoutuvat maksamaan Edenredille voimassaolon aikana tämän Sopimuksen mukaisia maksuja, jotka on määritetty tässä Sopimuksessa ja/tai Verkkosivustolla.

Selkeyden vuoksi todetaan, että jos Palveluntarjoaja saa tilauksen Lähettipalvelun kautta, Edenredillä on oikeus periä Palveluntarjoajalta maksu, joka liittyy ateria- ja/tai kuljetuspalvelutilaukseen, ja perustuu kulloinkin voimassa olevaan hinnastoon vastaavaan määrään, joka olisi tullut sovellettavaksi käyttämällä Edenred-ratkaisua maksamisessa, kun tilaus olisi tehty fyysisesti Palveluntarjoajan tiloissa. Lähettipalveluun liittyvä maksu peritään Palveluntarjoajalta siltä osin kuin Edenred-ratkaisua on käytetty ateria- ja/tai kuljetuspalvelutilauksen maksamiseen Verohallinnon julkaisemien säännösten ja päätöksen mukaan.

Asiakkaan tai Palveluntarjoajan jättäessä erääntyvän maksun suorittamatta, sitoutumatta mihinkään muuhun käytettävissä olevaan oikeuteen tai keinoon, Edenred on oikeutettu lykkäämään oman suorituksensa täyttämistä siihen saakka, kunnes maksut on suoritettu. Lisäksi Edenred on oikeutettu i) velvoittamaan Asiakkaan tai Palveluntarjoajan suorittamaan korkolain mukaista viivästyskorkoa maksamatta olevalle summalle eräpäivää seuraavasta päivästä lukien siihen saakka, kunnes maksu on kokonaisuudessaan suoritettu ja, ii) julistamaan Sopimuksen rauenneeksi, jos Asiakas tai Palveluntarjoaja ei ole maksanut jäljellä olevia maksujaan kolmenkymmenen (30) päivän kuluessa siitä, kun Edenred antoi Asiakkaalle tai Palveluntarjoajalle kirjallisen ilmoituksen koskien jäljellä olevien maksujen suorittamista.

Maksut ovat automaattisesti hinnoiteltu kuluttajahintaindeksin (kokonaisindeksin, jonka perusvuosi on 2015) mukaisesti. Sovitus tehdään kerran vuodessa ja perustuu julkaistuihin indeksilukuihin lokakuussa kuluvasta kalenterivuodesta, verrattuna edellisen kalenterivuoden lokakuun indeksilukuun. Hinnan tarkistaminen tulee voimaan seuraavan vuoden tammikuun 1. päivänä sovituksen jälkeen, ja Edenred Finland viestii siitä vähintään yksi (1) kuukausi ennen hinnan tarkistuksen voimaantuloa. Hinnan tarkistuksen lisäksi Edenredillä on myös oikeus yksipuolisesti muuttaa palvelusopimuksen, Yleisten (mukaan lukien liitteet), tätä Sopimusta ja/tai Edenredin hinnastoja käsittelyä näiden Yleisten kohdassa 23 mukaisesti.

14. Tietojen käsittely

Osapuolet ymmärtävät, että Edenred-ratkaisun tuottaminen ja velvoitteiden täyttäminen tämän Sopimuksen ja näiden Yleisten Sopimusehtojen mukaan edellyttävät henkilötietojen käsittelyä ja niiden siirtoa Osapuolten välillä.

Molemmat Osapuolet sitoutuvat käsittelemään ja suojaamaan Edunsaajien henkilötietoja soveltuvien säädösten mukaisesti ja erityisesti Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EU) 2016/679 27. huhtikuuta 2016 luonnollisten henkilöiden henkilötietojen suojaamisesta ja tällaisen tiedon vapaa liikkuvuus (yleinen tietosuoja-asetus tai 'GDPR') mukaisesti, ja on ymmärrettävä, että Asiakkaan/Palveluntarjoajan ja Edenredin välinen tietosiirto on katsottava tietosiirroksi eri tietojen rekisterinpitäjien välillä, joista jokainen on vastuussa omasta käsittelystään ja että Edenred on vastuussa Edunsaajan henkilötietojen käsittelystä vain siitä hetkestä alkaen, kun se vastaanottaa tiedot Asiakkaalta/Palveluntarjoajalta.

Edenred tiedottaa henkilötietojen käsittelystään Edenredin tietosuojailmoituksessa, joka on saatavilla verkkosivustolla.

15. Tekoäly

Osapuolet sitoutuvat noudattamaan soveltuvia lakeja ja sääntöjä, jotka liittyvät tekoälyyn (AI) (“AI-lait”), mukaan lukien mutta ei rajoittuen Euroopan parlamentin ja neuvoston asetukseen (EU) 2024/1689 13. kesäkuuta 2024, jossa säädetään yhdenmukaistetuista säännöistä tekoälyn osalta ("EU:n tekoälyasetus").

Mikäli jokin Osapuoli käyttää tai luo, ilman rajoitusta, mitään järjestelmää, mallia, ohjelmaa, ratkaisua tai ohjelmistoa, joka liittyy tekoälyn käyttöön, kyseinen Osapuoli sitoutuu noudattamaan soveltuvia AI-lakeja koskevia velvoitteita ennen Sopimuksen allekirjoittamista tai ennen tekoälyn toteuttamista Sopimuksen mukaisten palveluiden yhteydessä. Lisäksi kyseinen Osapuoli takaa, että mikään tekoäly, joka on luokiteltu tuottamaan tai aiheuttamaan hyväksymätöntä riskiä AI-asetuksen mukaan, kielletään.

Osapuolten on toteutettava ja ylläpidettävä käytäntöjä tekoälyn ominaisuuksien eettistä ja vastuullista käyttöä varten. Näiden käytäntöjen on edistettävä läpinäkyvyyttä, vähennettävä ennakkoluuloja ja varmistettava oikeudenmukaisuus sekä vastuullisuus kaikissa Sopimuksen mukaisissa tekoälyn sovelluksissa.

Mikäli AI-toimittaja käyttää tekoälyä luvattomasti (AI-asetuksen merkityksessä), hän sitoutuu korvaamaan Edenredille kaikki kolmansien osapuolten esittämät vaatimukset, erityisesti mitä tulee heidän immateriaalioikeuksiensa, tietosuojan tai vastaavien vaatimusten rikkomiseen.

16. Korruptionvastainen ehto

Osapuolet tunnustavat, että he ovat täysin perehtyneitä Yhdistyneiden Kansakuntien korruption vastaiseen yleissopimukseen 31. lokakuuta 2003, OECD:n vieraan julkisen sektorin virkamiesten lahjonnan torjumista koskevaan yleissopimukseen, joka on hyväksytty Taloudellisen yhteistyön ja kehityksen järjestön toimesta 21. marraskuuta 1997, ja yleisesti ottaen kansainvälisen oikeuden yleisiin periaatteisiin, jotka liittyvät korruption torjuntaan, ja sitoutuvat olemaan harjoittamatta tekoja, jotka ovat ristiriidassa näiden yleissopimusten määräysten ja periaatteiden kanssa. Lisäksi Osapuolet sitoutuvat noudattamaan Sapin II -lain määräyksiä, jotka liittyvät korruption torjuntaan, sekä yleisesti ottaen kaikkia kansainvälisen oikeuden yleisiä periaatteita ja kaikkia säänteleviä ja lainsäädännöllisiä määräyksiä, jotka ovat vastaavia tai jotka tavoittavat samoja tavoitteita ja jotka ovat sovellettavissa Sopimuksen täyttämisen maissa, ja ilmoittavat tuntevansa ne täysin.

17. Immateriaalioikeudet

Edenredillä ja/tai kolmansilla osapuolilla on omistusoikeus Edenred-ratkaisuihin ja kaikkiin niihin liittyviin immateriaalioikeuksiin sekä muihin oikeuksiin, mukaan lukien kaikki Edenredin omistamat tavaramerkit ja muut immateriaalioikeudet. Yksikään edellä mainituista oikeuksista ei siirry Asiakkaalle, Edunsaajalle ja/tai Palveluntarjoajalle tämän Sopimuksen myötä, vaan sen sijaan Sopimus antaa Asiakkaalle, Edunsaajalle ja/tai Palveluntarjoajalle oikeuden käyttää Edenred-ratkaisua tämän Sopimuksen (mukana liitteet) mukaisesti, joka on voimassa vaihtelevasti.

18. Luottamuksellisuus

Osapuolet sitoutuvat pitämään luottamuksellisina kaikki Sopimukseen liittyvät tiedot, henkilötiedot sekä tiedot, jotka on merkitty tai ilmoitettu luottamuksellisiksi tai jotka on ymmärrettävä luottamuksellisiksi, ellei tässä Sopimuksessa tai voimassa olevassa lainsäädännössä toisin määrätä. Osapuolella ei ole oikeutta paljastaa luottamuksellisia tietoja kolmansille osapuolille tai käyttää tällaisia tietoja muuhun tarkoitukseen kuin mihin tässä Sopimuksessa on viitattu ilman toisen Osapuolen etukäteen antamaa kirjallista suostumusta. Tarpeen mukaan Edenredillä on oikeus paljastaa luottamuksellisia tietoja konserniyhtiöilleen, aliurakoitsijoilleen ja MasterCard International Incorporationille ja/tai viranomaisille. Luottamuksellisuusvelvoite pysyy voimassa tämän Sopimuksen keston ajan ja kolmen (3) vuoden ajan sen päättymisen jälkeen, ellei sovellettavassa lainsäädännössä vaadita pidempää luottamuksellisuusaikaa.

19. Vastuut

Edenred toimittaa Asiakkaalle ja/tai Edunsaajalle arvosetelit ja/tai Edenred-ratkaisut, joilla Asiakas ja/tai Edunsaaja voivat ostaa Palveluntarjoajilta sellaisia työsuhde-etuja, jotka on määritelty voimassa olevissa Yleisissä Sopimusehdoissa.

Asiakas ja/tai Edunsaaja ovat ainoastaan vastuussa arvosetelin ja/tai Edenred-ratkaisujen käytöstä. Asiakas ja/tai Edunsaaja ovat ainoastaan vastuussa siitä, että Edenred-ratkaisuja ja kaikki niihin liittyvät palvelut (kuten MyChoice-palvelu) käytetään oikein ja voimassa olevien ohjeiden mukaisesti. Edenred ei ole vastuussa Asiakkaan ja/tai Edunsaajan ohjeiden rikkomisesta, arvosetelin tai Edenred-ratkaisujen katoamisesta tai varastamisesta tai mistään muusta tekijästä, joka on sen hallinnan ulkopuolella.
Arvoseteli- ja/tai Edenred-ratkaisujen haltijoiden ja kolmansien osapuolten osalta Palveluntarjoaja on vastuussa ateria-, liikunta- ja kulttuuripalveluiden, julkisen liikenteen matkalippujen, hieronta- ja/tai terveydenhuoltopalveluiden tarjoamisesta sekä kaikista muista Palveluntarjoajan tarjoamista palveluista ja niihin liittyvistä velvoitteista ja/tai niiden aiheuttamista vahingoista.

Edenred ei missään olosuhteissa ole vastuussa Palveluntarjoajan toiminnoista, sen tarjoamista tuotteista tai palveluista, mukaan lukien niiden saatavuus, käytettävyys ja/tai laatu, tai mistään Palveluntarjoajan aiheuttamasta vahingosta tai muusta tekijästä, joka liittyy Palveluntarjoajiin. Asiakkaan ja Edunsaajan on itsenäisesti varmistettava, että kaikki vaatimukset Palveluntarjoajaa kohtaan esitetään suoraan Palveluntarjoajalle.
Mikäli sopimusta rikotaan, Palveluntarjoajan on maksettava Edenredille kaikki sopimusrikkomuksesta aiheutuneet vahingot täysimääräisesti.

Asiakkaan ja/tai Edunsaajan vastuu Edenredille aiheutetuista vahingoista on rajoitettu summan suuruuteen, joka vastaa maksettuja palvelumaksuja kahdentoista (12) kuukauden aikana ennen korvausvaatimusta.

Edenredin vastuu Yleisissä Sopimusehdoissa olevista virheistä ja/tai viivästyksistä rajoittuu Edenredin vastuuseen varmistaa Edenred-ratkaisujen toiminnallisuus ja korjata havaittuja virheitä.

Missään olosuhteissa Osapuoli ei ole vastuussa välillisistä tai epäsuorista vahingoista tai menetyksistä, joita toiselle Osapuolelle on aiheutunut, kuten voiton, markkinaosuuden, liikevaihdon, liiketoiminnan, tuotannon tai goodwillin menetyksestä.

Vastuurajoituksia tämän kohdan 19 mukaan ei sovelleta tahallisesti tai törkeällä huolimattomuudella aiheutettuihin vahinkoihin.

20. Ylivoimainen este

Kumpikaan Osapuoli ei ole vastuussa mistään viivästyksestä tai velvoitteiden täyttämättä jättämisestä tämän Sopimuksen mukaisesti, jos se johtuu ylivoimaisesta esteestä.

Ylivoimainen este katsotaan tapahtumaksi, joka tapahtuu Sopimuksen päättymisen jälkeen, ja joka on ennakoimaton tapahtuma, joka on Osapuolten hallinnan ulkopuolella, josta Osapuolet eivät olleet tietoisia, jota Osapuolet eivät pysty vaikuttamaan ja joka estää tai vaikeuttaa velvoitteiden täyttämistä tämän Sopimuksen mukaisesti. Tällaisia tapahtumia ovat muun muassa tuli, luonnonkatastrofi, mobilisointi, sota, valuuttarajoitukset, tuonti- ja vientirajoitukset, viranomaisten määräämiä karanteeneja, lakko, lukitus, kyberhyökkäys, telekommunikaatioyhteyksien häiriöt tai maksupäätelaitteen yhteysongelmat.

21. Sopimuksen voimassaolo

Tämä Sopimus tulee voimaan i) Edenredin ja Asiakkaan välillä, kun Asiakas on rekisteröitynyt Edenredin palvelun käyttäjäksi ja hyväksynyt rekisteröinnin yhteydessä Yleiset Ehdot, sen jälkeen kun molemmat Osapuolet ovat allekirjoittaneet Sopimuksen tai sen jälkeen, kun Asiakas ja Edenredin laillinen edustaja ovat suullisesti sopineet Edenredin palveluiden käytöstä, ii) Edenredin ja Palveluntarjoajan välillä, sovittuna päivänä Palvelusopimuksessa, sen jälkeen kun molemmat Osapuolet ovat allekirjoittaneet Sopimuksen tai sen jälkeen, kun Palveluntarjoaja ja Edenredin laillinen edustaja ovat suullisesti sopineet Edenredin palveluiden käytöstä. Tämä Sopimus on voimassa toistaiseksi.

Osapuolella on oikeus purkaa tämä Sopimus kirjallisesti kolmenkymmenen (30) päivän irtisanomisajalla. Kun Asiakas ja/tai Palveluntarjoaja purkavat tämän Sopimuksen, irtisanomisaika alkaa kulua sen jälkeen, kun Edenred on käsitellyt irtisanomisilmoituksen ja ilmoittanut siitä.

Edenredillä on oikeus estää pääsy Edenredin tarjoamiin palveluihin, mukaan lukien internet-palvelu, poistaa raportteja ja muita tietoja sekä estää Edunsaajien käyttö Edenred-ratkaisuille ja pääsy internet-palveluun, riippuen Asiakkaalle sovellettavasta sopimustyypistä, joko välittömästi tai kolmenkymmenen (30) päivän irtisanomisajan päätyttyä. Selkeyden vuoksi todetaan, että Edunsaajien oikeus käyttää Edenred-ratkaisua päättyy, riippuen Asiakkaalle sovellettavasta sopimustyypistä, joko välittömästi tai kolmenkymmenen (30) päivän irtisanomisajan päätyttyä.

Palvelusopimus katsotaan päättyneeksi, jos Asiakas ei ole tehnyt tilausta kaksitoista (24) kuukautta ennen päättymisajankohtaa.

Osapuolella on oikeus purkaa tämä Sopimus kirjallisesti, jolloin se päättyy välittömästi, jos

toinen Osapuoli on rikkonut tämän Sopimuksen ehtoja ja ei ole korjannut tällaista sopimusloukkauksia kolmenkymmenen (30) päivän kuluessa siitä, kun se on saanut kirjallisen ilmoituksen toiselta Osapuolelta; tai

toinen Osapuoli on mennyt konkurssiin tai yrityksen uudelleenjärjestelyhakemusta on haettu häntä kohtaan tai se on asetettu selvitystilaan tai muuten todettu maksukyvyttömäksi tai, jos kaikki Asiakkaan tai Palveluntarjoajan varat tai merkittävä osa niistä siirretään kolmannen osapuolen haltuun.

Edenredillä on oikeus, ilman päätöksensä perustelemista, purkaa Sopimus, jolloin se päättyy välittömästi, jos on syytä epäillä, että palvelua tai siihen liittyviä Edenred-ratkaisuja ja/tai arvoseteleitä käytetään laittomasti tai tavalla, joka voi aiheuttaa vahinkoa Edenredille.

22. Oikeudelliset asiakirjat

Käyttäjien käyttöehdot ovat saatavilla verkkosivustollamme: edenred.fi/fi/kayttoehdot

Käyttäjien tietosuojakäytäntö ja Asiakkaan tietosuojakäytäntö ovat saatavilla verkkosivustollamme: edenred.fi/fi/tietosuojakaytanto. Asiakas sitoutuu toimittamaan Edunsaajien tietosuojakäytännön Käyttäjille.

Osapuolten välillä sovelletaan myös verkkosivustolla julkaistua korruptionvastaisen toiminnan ehtoa: edenred.fi/en/anti-corruption-policy.

23. Muut ehdot

Sopimuksen muutokset

Edenredillä on oikeus yksipuolisesti muuttaa palvelusopimuksen ehtoja, Yleisiä Ehtoja (mukana liitteet), tätä Sopimusta ja/tai Edenredin hinnastoja. Edenred ilmoittaa Asiakkaalle tai Palveluntarjoajalle muutoksista kohdassa 11 mainitulla tavalla vähintään kolmekymmentä (30) päivää ennen päivämäärää, jolloin muutokset tulevat voimaan.

Jos Asiakas tai Palveluntarjoaja ei hyväksy muutosta, Asiakkaalla tai Palveluntarjoajalla on oikeus purkaa Sopimus niin, että se päättyy päivänä, jolloin muutokset tulevat voimaan, antamalla kirjallisen ilmoituksen Edenredille. Jos Asiakas tai Palveluntarjoaja ei ole käyttänyt edellä mainittua erityistä purkuoikeuttaan ennen muutosten voimaantuloa, Asiakasta tai Palveluntarjoajaa pidetään hyväksyneenä muutokset, minkä seurauksena Sopimus sitoo Asiakasta tai Palveluntarjoajaa sen muutetussa muodossa. Asiakkaalla tai Palveluntarjoajalla ei kuitenkaan ole edellä mainittua erityistä purkuoikeutta, jos Edenredin tekemä muutos johtuu laista, säädöksestä, viranomaismääräyksestä tai päätöksestä.

Edenredillä on oikeus päivittää ja julkaista käyttöehdot ja ohjeet, jotka ovat välittömästi sitovia, ilmoittamalla Asiakkaalle, Edunsaajalle ja/tai Palveluntarjoajalle niistä verkkosivuston kautta.

Tämä Sopimus korvataan kaikilla mahdollisilla aikaisemmilla Sopimuksilla Osapuolten välillä, jotka kuuluvat tämän Sopimuksen soveltamisalaan.

Oikeuksien siirtäminen

Edenredillä on oikeus siirtää oikeuksiaan ja velvoitteitaan tämän Sopimuksen mukaan ilman Asiakkaan tai Palveluntarjoajan ennakkosuostumusta yritykselle tai muulle taholle, joka kuuluu samaan konserniin, sekä liiketoiminnan siirron yhteydessä yritykselle tai muulle taholle, joka on liiketoiminnan vastaanottaja.

Asiakkaalla tai Palveluntarjoajalla ei ole oikeutta siirtää mitään oikeuksiaan ja velvoitteitaan tämän Sopimuksen mukaan ilman Edenredin kirjallista suostumusta.

Ehtojen pätemättömyys

Jos jokin tai useampi ehto tästä Sopimuksesta todetaan mitättömäksi tai täytäntöönpanokelvottomaksi, se ei vaikuta muiden osien soveltamiseen tai pätevyyteen.

Muut

Edenredillä on mahdollisuus deaktivoida Asiakkaita, jotka eivät ole tehneet tilauksia viimeisen 25 kuukauden aikana.

Voimassa oleva kieli ja sopimusversio

Tämä Sopimus on laadittu sekä suomeksi että englanniksi. Jos Sopimuksen kieliversioiden välillä on eroja tai ristiriitoja, suomenkielinen versio on etusijalla ja se on ratkaiseva versio.

Tämän Sopimuksen (mukana liitteet) voimassa oleva versio löytyy verkkosivustolta. Jos versioiden välillä on eroja tai ristiriitoja, verkkosivustolla oleva versio on etusijalla ja se on ratkaiseva versio.

Soveltuva laki ja riitojen ratkaisu

Tätä Sopimusta säädellään Suomen laeilla. Kaikki tästä Sopimuksesta johtuvat riidat ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa ensimmäisenä instanssina.

 

Edenred-ratkaisujen ja Edenred arvoseteli-palvelujen yleiset sopimusehdot


Nämä Edenred-ratkaisujen ja Edenred Arvoseteli -palvelun yleiset sopimusehdot ovat osa Edenredin Yleisiä sopimusehtoja ja tulevat sovellettavaksi Edenredin ja Asiakkaan välillä.

1. Edenredin internet-palvelu

Edenredin internet-palvelu on palvelu, joka on tarkoitettu yrityksille ja muille työnantajana toimiville tahoille, jossa Asiakas myöntää Edunsaajille ateriaedun, jolla aterioita voidaan ostaa, edun, joka on kohdennettu liikunta- ja kulttuuripalveluille, ja/tai edun, joka liittyy työmatkoihin, sekä tilaa Edenred-ratkaisun ja/tai arvosetelit Edenrediltä. Edenredin internet-palvelun kautta Asiakas, Palveluntarjoaja tai Edunsaaja voi hallita Edenred-ratkaisuaan ja siihen liittyviä asioita sekä tilauksia.

2. Edenred-ratkaisujen ja/tai arvoseteleiden tilaus ja maksaminen

Kun Asiakas tekee ensimmäisen tilauksen, hänen on rekisteröidyttävä internet-palveluun. Rekisteröinnin jälkeen Edenred antaa Asiakkaalle käyttäjätunnuksen, jota voidaan käyttää kirjautumiseen internet-palveluun, josta tilataan Edenred-ratkaisuja ja/tai arvoseteleitä, ja jossa Maksaja suorittaa maksun Edenredin tilille.

Tilattujen Edenred-palveluiden ja/tai arvosetelien nimellisarvon lisäksi Edenred veloittaa myös toimitus-, palvelu- ja muita ehtolistassa määriteltyjä maksuja, jotka ovat voimassa vaihtelevasti. Hinnasto julkaistaan verkkosivustolla tai erikseen kirjallisesti. Palvelumaksut saattavat vaihdella sopimuksen sisällön ja Edenred-ratkaisun mukaan. Tällaiset maksut veloitetaan i) Asiakkaan tilauksen mukaisesti, tai ii) mikäli Asiakas ei ole digitaalisen tilauksen yhteydessä määrittänyt, mitkä yksittäiset Edenred-ratkaisut ja/tai arvosetelit sisältyvät tilaukseen, aluksi Edenredin Asiakkaan hintalistan alimmasta maksuvälistä, joka on voimassa vaihtelevasti, minkä jälkeen tämän Ehdon 2 3. kohtaa sovelletaan tilaukseen.

Edellä mainittuun vaihtoehtoon ii) liittyen, jos Asiakas myöhemmin kohdistaa maksetun maksun Edenred-ratkaisuille ja/tai arvoseteli-tuotteille siten, että seurauksena: a) tilaus sisältää arvokkaampia Edenred-ratkaisuja ja/tai arvoseteli-tuotteita kuin mihin Asiakasta alun perin on veloitettu maksuna, Asiakas on vastuussa lisämaksun suorittamisesta Edenredille loppu- ja kohdistetun tilauksen ja maksun (mukana toimitus-, palvelu- ja muut maksut), jotka on määritelty voimassa olevan hintalistan mukaan ja maksun, jonka Asiakas on maksanut alkuperäisessä ja kohdistamattomassa tilauksessaan; b) tilaus sisältää arvolla ja määrällä vähemmän Edenred-ratkaisuja ja/tai Edenred-arvoseteli-tuotteita kuin mihin Asiakasta alun perin on veloitettu maksuna, yli- tai alipelimaksu voidaan hyvittää Asiakkaalle vähentämällä hyvityksestä seuraavat maksut, voimassa olevan Edenred-hintalistat mukaisesti, ennen kuin se maksetaan Asiakkaalle i) alimmasta maksuvälistä peritty palvelumaksu, joka aluksi saatiin tämän Ehdon 2 2. kohdan mukaan (ts. palvelumaksua, joka Asiakkaalta on jo peritty, ei hyvitetä), ja ii) ylitysmaksun hyvittämismaksu.

Perinteisen viitemaksun lisäksi Maksaja voi myös suorittaa maksun internet-palvelussa käyttämällä luottokorttia tai verkkopankkia eMaksut-maksupalvelun kautta. Kaikkien suomalaisten pankkien verkkopankkiikoneet ovat Maksajan käytettävissä. eMaksut-maksupalvelua tarjoavat Svea yhteistyössä pankkien ja rahoituslaitosten kanssa. Maksun saaja on Svea. eMaksut-maksupalvelun käyttö ei vaadi lisärekisteröintiä tai lisämaksuja. Svealla on Suomen Finanssivalvonnan myöntämä maksu-instituuttivaltuus. Kaikki rahasiirrot ja maksuliikenne ovat SSL-suojattuja, mikä tarkoittaa, että kolmannet osapuolet eivät voi nähdä Asiakkaan/Maksajan tietoja.

Mikäli Maksaja suorittama maksu jää vähemmäksi kuin Asiakkaan tilaamien Edenred-ratkaisujen ja/tai arvosetelien arvo, joissa on mukana voimassa olevaan hintalistaan perustuvat maksut, Edenredillä on oikeus vähentää toimituksen määrä lähimmälle summalle, joka vastaa maksua, ja hyvittää ylimääräinen osuus Maksajalle. Edenred ei toimita suurempaa määrää Edenred-ratkaisuja ja/tai arvoseteliä kuin tilatussa määrässä, vaan hyvittää ylimääräisen maksun Maksajalle, ellei Asiakkaan kanssa ole toisin sovittu. Vaihtoehtoisesti edellä mainittuja Ehdon 2 2. ja 3. kohtia sovelletaan niin sanottuihin digitaalisiin tilauksiin.

Edenred-ratkaisujen ja/tai arvosetelien tilaus on aina sitova. Jos Asiakas on, tilaamalla Edenred-ratkaisuja ja/tai arvoseteleitä, ilmoittanut, mitkä Edenred-ratkaisut ja/tai arvosetelit sisältyvät tilaukseen, Edenred-ratkaisuja ja/tai arvoseteleitä ei voida myöhemmin palauttaa tai vaihtaa eri arvoisiin tai tyyppisiin Edenred-ratkaisuihin ja/tai arvoseteliin. Kun kyseessä ovat niin sanotut digitaaliset tilaukset, todetaan kuitenkin, että jos Asiakas ei ole tilauksen tekemisen yhteydessä ilmoittanut, mitkä yksittäiset Edenred-ratkaisut ja/tai arvosetelit sisältyvät tilaukseen, eikä maksua ole vielä tilauksen yhteydessä kohdistettu Edenred-ratkaisuille ja/tai arvoseteli-tuotteille, Asiakas on oikeutettu ilmoittamaan myöhemmin tilauksen lopullisesta sisällöstä, eli johon Edenred-ratkaisuihin ja/tai arvoseteli-tuotteisiin maksua on kohdistettu.

Edenred ei millään olosuhteilla hyvitä Asiakkaalle enää käyttämättömästä käyttöarvosta vanhentuneita Edenred-ratkaisuja ja/tai arvoseteleitä.

3. Edenred-ratkaisujen ja/tai arvoseteleiden toimitus

Edenred ei ole velvollinen toimittamaan Edenred-ratkaisuja ja/tai arvoseteleitä ennen kuin se on saanut niistä täydellisen maksun internet-palvelussa määrättyyn pankkitiliin.

Edenred-ratkaisut ja/tai arvosetelit toimitetaan Asiakkaan rekisteröinnin yhteydessä tai myöhemmin ilmoittamaan osoitteeseen valittua toimitustapaa noudattaen. Toimitus osoitetaan Asiakkaan Suomessa sijaitsevalle katuosoitteelle, johon toimitus luovutetaan Asiakkaan nimeämälle henkilölle tai yrityksen edustajalle henkilöllisyyden todentamista vastaan.

Asiakkaan on ilmoitettava Edenredille voimassa oleva toimitusosoite sekä ajankohtaiset tiedot Edenred-ratkaisujen ja/tai arvoseteli-tilauksen vastaanottajasta Yleisten Ehtojen mukaisesti.

Edenredin vastuu kuljetuksesta lakkaa välittömästi sen jälkeen, kun Edenred-ratkaisut ja/tai arvosetelit on luovutettu Asiakkaalle tai Asiakkaan kuljetusyhtiölle.

Asiakas sitoutuu ilmoittamaan Edenredille välittömästi ja viimeistään kolmenkymmenen (30) päivän kuluessa siitä, kun Edenred-ratkaisut ja/tai arvosetelit on toimitettu Asiakkaalle tai Asiakkaan kuljetusyhtiölle, mahdollisista poikkeamista toimitetuissa Edenred-ratkaisuissa ja/tai arvoseteleissä tai niiden määrästä. Ilmoitus Edenred-ratkaisuista ja/tai arvoseteleistä, jotka on jätetty toimituksesta, hyväksytään vain, jos i) toimituksen vastaanottamisen yhteydessä Asiakas on tarkastanut toimituksen ja todennut sen ehjäksi, ja ii) Edenred-ratkaisut ja/tai arvosetelit, jotka sisältyvät tilaukseen, eivät ole vielä jakautuneet Edunsaajille. Mikäli toimitus on vaurioitunut, Asiakkaan on kieltäydyttävä sen vastaanottamisesta.

4. Edenred-ratkaisujen ja/tai arvoseteleiden käyttö

Edenred-ratkaisuja ja/tai arvoseteleitä tulee käyttää voimassa olevien viranomaispäätösten ja ohjeiden mukaisesti. Asiakas on vastuussa siitä, että Hyvityksen saajat ovat tietoisia viranomaispäätöksistä ja ohjeista sekä niiden vaikutuksesta Edenred-ratkaisujen käyttöön.

Erityisesti todetaan, että:

Edunsaaja voi hyödyntää Edenred Terveys -kortin nimellisarvoa terveydenhuoltopalveluiden maksamiseen, joko osittain tai kokonaan, Palveluntarjoajalla. Palveluntarjoaja voi hyväksyä Edenred Terveys -kortilla maksetun maksun vain terveydenhuoltopalveluiden maksuna.

Edunsaaja voi hyödyntää Edenred Lounari -arvosetelin nimellisarvoa ateriamaksamiseen, joko osittain tai kokonaan, Palveluntarjoajalla. Palveluntarjoaja voi hyväksyä Edenred Lounari -arvosetelin vain ateriamaksuna.

Edunsaaja voi hyödyntää Edenred Hieronta -kortin nimellisarvoa hierontapalveluiden maksamiseen, joko osittain tai kokonaan, Palveluntarjoajalla. Palveluntarjoaja voi hyväksyä Edenred Hieronta -kortilla maksetun maksun vain hierontapalveluiden maksuna.

Edunsaaja voi hyödyntää Edenred Virikeseteli-arvosetelin tai Edenred Virike -kortin nimellisarvoa maksamiseen, joko osittain tai kokonaan, Palveluntarjoajalla, joka tarjoaa liikunta- tai kulttuuripalveluja. Palveluntarjoaja voi hyväksyä Edenred Virikeseteli -arvosetelin tai Edenred Virike -kortilla maksetun maksun vain liikunta- ja kulttuuripalvelujen maksuna.

Edenred-ratkaisuja ja/tai -arvoseteleitä ei saa käyttää alkoholin, tupakan, elintarvikkeiden tai muiden tavaroiden ostamiseen. Edenred-ratkaisuja ja/tai -arvoseteleitä ei voi vaihtaa rahaksi, eikä niistä anneta palautusta. Myöskään Edenred Lounari -arvosetelillä tehtyä maksua ei voida vaihtaa aterialippuun tai muuhun Palveluntarjoajalla käytettävään korvaukseen.

Edenred-ratkaisuja ja/tai arvoseteleitä hyväksyvän Palveluntarjoajan voi tunnistaa Edenred-tarroista tai muista vastaavista tunnisteista, jotka on sijoitettu sisäänkäynnin ja/tai maksupisteen läheisyyteen tai muuhun näkyvään paikkaan.

Edenred-ratkaisuja ja/tai arvoseteleitä voidaan käyttää mukana olevien voimassaolo- ja käyttöehtojen mukaisesti. Kuitenkin Edenred-ratkaisuun ladattu käytettävissä oleva arvo on käytettävä kahdentoista (24) kuukauden kuluessa ladauksesta tai asiakkaan määrittelemään ajankohtaan mennessä. Palveluntarjoajilla ei ole oikeutta hyväksyä Edenred-ratkaisuja ja/tai arvoseteleitä maksutapana, kun edellä mainittu voimassaoloaika on umpeutunut. Edenred ei hyvitä tai vaihda vanhentuneita Edenred-ratkaisuja ja/tai arvoseteleitä uusiin. Työntekijät eivät voi palauttaa Edenredille sellaista Edenred-ratkaisua ja/tai arvoseteliä, jonka he ovat saaneet Asiakkaalta.