Mehiläiselle on tärkeää tukea henkilöstön hyvinvointia työsuhde-eduilla
Kategoriat: Työnantaja Referenssit
“Edenredin vahvuudet ovat todella hyvä asiakaspalvelu sekä helpot ja nykyaikaiset mobiilimaksutavat”
Mehiläinen tuottaa yksityisiä sosiaali- ja terveyspalveluita Suomessa sekä kansainvälisesti. Henkilöstöä on kaiken kaikkiaan yli 30 000, ja Mehiläiselle onkin tärkeää pitää huolta työntekijöiden hyvinvoinnista. Työsuhde-edut ovat oleellinen osa tätä kokonaisuutta.
Mehiläisellä on ollut käytössä Edenredin liikunta- ja kulttuurietu Virike vuodesta 2019 asti.
“Edenredillä ymmärrettiin heti meidän tarpeemme. Valitsimme Edenredin tilanteessa, jossa halusimme päästä eroon etuseteleiden käytöstä ja päästä korttimaksujen maailmaan”, Merja Vehmainen, Mehiläisen HR-konsultoinnin johtaja kertoo.
Haussa oli helppo ja moderni tapa tarjota työsuhde-etuja, ja niin Edenredin etutarjonta kuin Mastercard-pohjainen kortti täyttivät toiveet. Nykyisin käytössä olevat mobiilimaksut Edenred Pay, Apple Pay ja Google Pay ovat olleet tervetullut kehityssuunta.
“Olemme olleet tyytyväisiä siihen, että Edenredillä käytössä ovat maksutavat, jotka tukevat nykypäivää. Nykyään käytössä ovat mobiilimaksut.”
Virike-etu oli henkilöstön toive
Mehiläinen valitsi Virike-edun, koska se mahdollisti liikunnan lisäksi kulttuuritarjonnan työntekijöille.
"Virike-etu oli hyvin toivottu etu henkilöstömme keskuudessa. Meille on todella tärkeää, että henkilöstö voi hyvin ja palautuu sekä on aktiivinen myös vapaa-ajalla. Virike-edun myötä henkilöstö on esimerkiksi käynyt kokeilemassa yhdessä eri lajeja, kuten keilausta.”, Vehmainen kertoo.
Tällä hetkellä Mehiläisellä henkilöstö käyttää Virike-edusta noin 80 % liikuntaan ja 20 % kulttuuriin.
“Olemme iloisia siitä, että henkilöstömme käyttää etua näin paljon liikuntaan ja pitää huolta itsestään. Myös kulttuuri on tärkeä osa kokonaishyvinvointia.”
Edenred on tehnyt Mehiläisen yli 8 000 edunsaajan hyvinvoinnin tukemisesta helppoa
Mehiläisellä on Virike-edun käyttäjiä yli 8 000 työntekijää, ja siksi he tarvitsivat työsuhde-etujen tarjoamiseen kumppanin, jonka asiakaspalvelu sekä tekninen kapasiteetti pystyvät helposti ja mutkitta palvella suurta käyttäjämäärää.
”Tekninen puoli ja käytön helppous ovat meille todella tärkeitä".
Mehiläisellä on oltu tyytyväisiä siihen, että Edenredin tarjoama palvelutaso on pysynyt yhtä hyvänä koko yhteistyön ajan, myös edunsaajamäärien kasvettua.
“Meillä on selkeä struktuuri yhteistyössä ja kaikki viestintämateriaalit, joita Edenrediltä olemme saaneet, ovat olleet viimeisen päälle hiottuja. Olemme olleet todella tyytyväisiä yhteistyöhömme. Olen miettinytkin, miten työskentely ja kommunikointi Edenredin kanssa onkin ollut niin helppoa.”
Mehiläinen on Edenredin terveysedun palveluntarjoaja sekä asiakas
Kun Edenred toi markkinoille hammashoitoedun (nykyinen terveysetu), Mehiläinen liittyi Edenredin verkostoon palveluntarjoajaksi sekä tilasi edun ensimmäisten joukossa omille työntekijöilleen.
“Meille oli heti itsestään selvää, että haluamme tarjota hammashoitoedun (nykyisen terveysedun) myös omalle henkilöstöllemme.”
Edenredin sovelluksesta löytyvän MyChoice-ominaisuuden avulla Mehiläisen työntekijät voivat nyt siirtää etusaldoaan Virike-edulta terveysedulle ja käyttää sitä halutessaan mm. hammashoitoon. Suun terveys on terveyspalveluiden tarjoajalle Mehiläiselle ollut tärkeä teema jo lähtökohtaisesti.
“Suun terveys on osa kokonaishyvinvointia ja kokonaisterveyttä. Haluamme siksi kannustaa myös henkilöstöämme pitämään huolta säännöllisistä hammastarkistuksista sekä tarvittavasta hampaiden hoidosta.”
Vehmainen suosittelee kokemuksensa perusteella Edenrediä työsuhde-etujen tarjoajaksi yrityksille kokoon katsomatta.
“Ehdottomasti suosittelen Edenrediä. Edenredin vahvuus on todella hyvä, nopea ja ilmainen asiakaspalvelu, tuki toimii erittäin hyvin – nykyaikaisten maksutapojen lisäksi. Kun olemme iso yritys, on todella tärkeää että kaikki kysymykset eivät tule suoraan meille. Jos esimerkiksi työntekijöillä on toiveissa uusi käyttöpaikka, Edenred kontaktoi ja toimii nopeasti ja pian palveluntarjoaja löytyykin jo Käyttöpaikkahausta.”