Näin Suomen Paras Lounas -menestys muovaa Mezzan tarinaa
Kategoriat: Palveluntarjoaja Suomen Paras Lounas
Edenredin Suomen Paras Lounas -kilpailussa menestyminen voi olla käänteentekevä voima ravintolalle. Kuluttajaäänestyksessä kärkipaikoille sijoittuminen on suora viesti laadukkaasta lounasruoasta, ravintolan omistautumisesta ja asiakkaiden luottamuksesta. Espoolaisen Ravintola Mezzan matka Suomen Paras Lounas 2023 -kilpailun kärkikahinoihin on inspiroiva tarina, joka tarjoaa arvokkaita oivalluksia kaikille ravintola-alan toimijoille.
Välimerellisen keittiön helmi Leppävaarassa
Ravintola Mezza on Leppävaaran sydämessä sijaitseva moderni ravintola, joka henkii välimerellisen keittiön lämpöä ja vieraanvaraisuutta. Ravintoloitsija Roman Starin johdolla Mezza on omistautunut luomaan unohtumattomia makuelämyksiä asiakkaille käyttäen tuoreita ja korkealaatuisia raaka-aineita.
Mezzan lounasbuffet tarjoilee arkisin runsaan valikoiman kasvispainotteisia lounasruokia ja iltaisin ravintolasta löytyy a la carte -menu. Suositun lounasbuffetin lisäksi Mezzan viikonloppubrunssi on paikallisesti palkittu. Hyvän Suomen Paras Lounas 2023 -kilpailusijoituksen lisäksi Mezza on nimittäin saanut tunnustusta viikonloppubrunssistaan, sillä ravintola äänestettiin Espoon parhaaksi brunssipaikaksi muutama vuosi takaperin. Nämä tunnustukset ovat osoitus sekä ravintolan että henkilökunnan sitoutumisesta ylittämään asiakkaiden odotukset päivästä toiseen.
Hyvä valmistautuminen auttoi menestymään
Suomen Paras Lounas on Mezzalle paljon enemmän kuin vain kilpailu: se on tunnustus sitoutumisesta laadukkaan ruoan tarjoamiseen ja näyte henkilökunnan yhteen hiilen puhaltamisesta.
Valmistautuessaan Suomen Paras Lounas 2023 -kilpailuun Mezza paransi menestymismahdollisuuksiaan keskittymällä erityisesti henkilökunnan perehdyttämiseen ja aktivointiin. Käytännössä tämä tarkoitti, että jokainen työntekijä sai kisassa oman vastuualueensa ja ravintoloitsija Star korosti kisamenestystä yhteisenä päämääränä.
Työntekijöiden aktivoinnin lisäksi Mezza panosti kisan markkinoimiseen eri kanavissa. Facebook-mainontaa boostattiin, ja ravintolaan laitettiin esille informoivia julisteita QR-koodin kera. Kassahenkilöiden tehtävänä oli neuvoa asiakkaita äänestyksestä, ja lempilounaspaikkaansa äänestäneille asiakkaille tarjottiin myös 10% alennus lounaan hinnasta.
Nämä panostukset auttoivat Mezzaa kapuamaan kohti Edenredin kilpailun kärkisijoituksia.
Suomen Paras Lounas -kisan moninaiset hyödyt
Suomen Paras Lounas 2023 -kilpailun 3. sija sekä menestys Espoon parhaana lounasravintolana ovat kasvattaneet kuluttajien mielenkiintoa Mezzaa kohtaan, tuoden lisää asiakkaita suositun lounasbuffetin ääreen samalla lisäten ravintolan vakioasiakaskuntaa. Kilpailumenestys ja positiivinen asiakaspalaute ovat toimineet motivaattorina henkilökunnalle, auttaneet ravintolaa tunnistamaan omat vahvuutensa ja antaneet itsevarmuutta jatkaa ravintolan kehitystyötä.
Kilpailu on myös tarjonnut mahdollisuuden verkostoitumiseen alan ammattilaisten kanssa, kun muut kisassa menestyneet ravintolat ovat tulleet tutustumaan Mezzaan. Mezzan näkyvyys niin Espoon paikallislehti Länsiväylän kuin Ilta-Sanomien artikkelissa on houkutellut uusia lounastajia saapumaan kauempaakin tutustumaan ravintolan tarjontaan.
Edenredin kisa kannustaa laajentamaan liiketoimintaa
Edenredin kilpalun seurauksena kasvanut kiinnostus Mezzaa kohtaan on avannut ravintolalle ovia erilaisiin tapahtumiin. Asiakaspalautteiden myötä on käynyt selväksi, että Mezzan lounasbuffetia kaivataan myös Helsingissä. Lähitulevaisuuden suunnitelmiin kuuluukin uuden ja suuremman ravintolan avaaminen Helsinkiin. Tämä päätös on ollut monien tekijöiden summa, johon vaikutti merkittävästi Suomen Paras Lounas -kilpailun aikana Helsingin suunnalta tulleiden asiakkaiden palaute ja toiveet. Edenredin kilpailu on siis ollut merkittävänä vaikuttajana lopullisen laajennuspäätöksen tekemisessä.
Edenredin järjestämä kilpailu loi puitteet, jotka mahdollistivat suoremman ja merkityksellisemmän vuorovaikutuksen asiakkaiden kanssa. Tämä kohensi luottamusta omaan toimintaan ja liiketoiminnan laajentamisen kannattavuuteen, ravintoloitsija Roman Star kertoo.
Juttua varten on haastateltu Ravintola Mezzan ravintoloitsija Roman Staria 15.5.2024.