Meet Edenred people – Marielan polku asiakaspalvelusta teknologian kehitysvastuuseen

Kollegamme Mariela liittyi Suomen Edenredin tiimiin syksyllä 2019 ja on vain muutamassa vuodessa päässyt haastamaan itseään ammatillisesti vaihtelevissa työtehtävissä. Asiakaspalveluun alun perin rekrytoitu Mariela on vähitellen siirtynyt kiinnostavien projektien kautta data-analytiikan ja tekoälyn pariin. Edenred on näin ollen osoittanut tarjoavansa lisää haasteita osaajalle, jolla on asenne kohdallaan ja intoa kehittyä.
 

Asiakaspalvelua ja projektitehtäviä eri kohderyhmien parissa

 
Edenredin asiakaspalvelu tukee päivittäin niin yritysasiakkaita, heidän työntekijöitään sekä käyttöpaikkoja monenlaisissa etuihin ja niiden käyttöön liittyvissä asioissa. Työsuhde-etujen markkinajohtajalla on 17 000 yritysasiakasta, joilla on puoli miljoonaa työntekijää. Lisäksi Edenred tekee tiivistä yhteistyötä verkostoonsa kuuluvan noin 25 000 palveluntarjoajan kanssa.

Kollegamme Mariela aloitti Edenredin asiakaspalvelutiimissä vuonna 2019. Asiakaspalvelu on opettanut hänelle paljon ongelmanratkaisusta ja ammattimaisesta viestinnästä. Mariela otettiin nopeasti mukaan myös erilaisiin projekteihin kuten uuden asiakkuusjärjestelmään käyttöönottoon sekä Ella-chatbotin kehitykseen.
 

Ihmiskollegat ja chatbot auttavat asiakkaita yhdessä

 
Marielan robottikollega Ella on Edenredin kotisivuilta löytyvä chatbot eli virtuaaliasiakaspalvelija. Ella liittyi asiakaspalvelutiimiin samana vuonna kuin Mariela. Yhdessä ihmiskollegoidensa kanssa Ella palvelee yrityksiä, käyttöpaikkoja ja henkilöasiakkaita. Yksi keskeinen ero virtuaalisen Ellan ja ihmiskollegojen työnkuvassa tosin on. Ella tekee yleensä pidempää päivää – vuorokauden ympäri ja viikon jokaisena päivänä.

Asiakaspalvelulla on yhtä monta erilaista työtehtävää kuin Edenredillä on asiakkaita ja yhteistyökumppaneita, eli tiimin arki on hyvin vauhdikasta. Tiimi auttaa ongelmanratkaisussa puhelimitse, sähköpostitse ja chatin kautta.
 

Uusia haasteita datan ja teknologian parissa

 
Marielasta on ollut hienoa saada säännöllisesti uusia haasteita Edenredin sisällä. Uudet työtehtävät ovat mahdollistaneet jatkuvan uuden oppimisen. Yhteiskuntatieteitä yliopistossa opiskellut Mariela on valmistunut maisteriksi työn ohessa. Hänen määrätietoinen asenteensa ja halu kehittyä ovat näkyneet myös esihenkilöille ja muulle tiimille.

Mielestäni Edenredistä yrityksenä kertoo paljon se, että olen voinut viimeistellä opintoni työni ohessa ja jatkuvasti kehittää omaa työnkuvaani vahvuuksieni mukaan.

Aktiivisuus eri projektitehtävissä vei Marielaa vähitellen kohti teknisempiä rooleja. Työpäivät pitivät sisällään yhä enemmän teknologiaa ja analytiikkaa, joiden parissa kiinnostavaa opittavaa riitti. Nykyään Mariela työskentelee Digital Customer Care Specialistina ja kehittää Ellaa eli Edenredin tekoälyä.
 

Edenredillä jokainen työpäivä on erilainen

 
Digitaalisen asiakaspalvelun työtehtävät keskittyvät nimensä mukaisesti digitaalisiin kanaviin. Mariela tekee päivittäin yhteistyötä eri osastojen kuten markkinoinnin ja tuotehallinnan kanssa, jotta Ella pysyy kärryillä Edenredin tuotteista. Ellan data-analytiikka ja teknologian kehittäminen sekä sisällöntuotanto ovat joitakin Marielan keskeisistä työtehtävistä.

Tekniikan harrastuneisuudestani on ollut valtavasti hyötyä nykyisessä roolissani,” Mariela kertoo. Hänen tämänhetkinen roolinsa on monella tapaa näköalapaikka sekä työhön Edenredin eri osastoilla että suomalaiseen yrityskulttuuriin laajemmin. Kokoukset asiakaspalvelu-, markkinointi-, tuotehallinta- ja IT-tiimien kanssa rytmittävät Marielan työviikkoja.
 

Tiivistä yhteistyötä kansainvälisen tiimin kanssa

 
Marielan pitkän tähtäimen projektit liittyvät Edenredin IT-palveluiden ja tekoälyn integroimiseen. Tässä vaiheessa kansainvälisyys astuu myös kuvaan, sillä Edenredillä on 46 toimintamaata ympäri maailman ja yrityksen pääkonttori sijaitsee Pariisissa. Suurissa projekteissa myös kansainväliset kollegat osallistuvat palveluiden kehittämiseen. Tällaiset projektit tuotetaan yhteistyössä monen eri osaston voimin ja eri maissa työskentelevät tiimit oppivat toisiltaan. Mariela kertoo:

Työni on hyvin monipuolista ja vaatii proaktiivista otetta asioiden ratkaisemiseen. Vaikka uusi roolini eroaa paljon asiakaspalvelijana toimimisesta, uskon juuri kyseisen työkokemuksen olevan avaintekijä teknologian ja asiakaskokemuksen yhdistämisessä. Seuraankin mielenkiinnolla mitä tulevaisuus tuo tullessaan ja mihin suuntaan FinTech-maailma kehittyy”.

Kiinnostuitko meistä työnantajana? Edenredin energinen työyhteisö kaipaa säännöllisesti uusia tekijöitä. Kansainvälisen konsernimme 10 000 kollegaa ympäri maailman osoittavat, että kaikki on mahdollista, kun uskoo siihen mitä tekee.

Paremman arjen luominen vaatii pitkäjänteistä työskentelyä arvojemme eteen – kääritään siis hihat yhdessä. Odotamme innolla, että kuulemme sinusta! Kurkkaa siis avoimet työpaikkamme tai lähetä meille avoin hakemus.

 
Meille töihin ›

Edenred yrityksenä ›

Arvot ja vastuullisuus ›

19.11.21

Meet Edenred people – Oona eteni markkinoinnin harjoittelijasta asiantuntijaksi

Markkinoinnin spesialistina työskentelevä kollegamme Oona kertoo urapolustaan Edenredin markkinointitiimissä. Matka traineen roolista asiantuntijatehtäviin on tarjonnut paljon vastuuta, mutta myös luovaa vapautta.

Lue lisää
28.10.21

Monipuoliset edut antavat etulyöntiaseman rekrytoinnissa

Edenred auttaa jo yli 17 000 yritystä pitämään huolta työntekijöidensä hyvinvoinnista. Työsuhde-edut parantavat työnantajamielikuvaa ja auttavat yrityksiä rekrytoimaan uusia työntekijöitä.

Lue lisää

Haluatko kuulla lisää?

Haluatko tietää enemmän Edenredin työsuhde-eduista? Täytä alla oleva yhteydenottolomake, olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.