Edunsaajien
Tuki

Työnantajien tuki             Palveluntarjoajien tuki

Vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin

Miten aktivoin korttini?

Näin aktivoit korttisi:

  1. Lataa MyEdenred Finland -sovellus sovelluskaupastasi tai mene osoitteeseen www.myedenred.fi 
  2. Avaa MyEdenred-sovellus ja valitse ”Aktivoi kortti”
  3. Syötä korttin takana oleva sarjanumero ja henkilötunnuksesi
  4. Luo vielä tunnukset MyEdenrediin, jossa voit
    • tarkistaa edun saldon ja maksutapahtumat
    • maksaa kännykällä
    • muuttaa yhteystietojasi
    • tehdä latauspyynnön edulle (mikäli työnantajasi sallii toiminnon)
    • vinkata paikkoja, joissa haluaisit käyttää henkilöstöetuasi.
Miten ja missä lounasetua voi käyttää?

Edenred-kortilla, Ticket Lounas® -kortilla, Ticket Duo® -kortilla, mobiilimaksulla ja lounasseteleillä voi maksaa Edenredin palveluverkostoon kuuluvissa ravintoloissa, pikaruokaloissa ja lounaskahviloissa Suomessa. Verkostoomme kuuluu yli 14 500 käyttöpaikkaa. Yksittäinen maksu voi olla enintään kulloinkin voimassaolevan Verohallinnon luontoisetupäätöksen mukainen maksimi- ja minimiarvo. Vuonna 2018 enimmäisarvo on 10,40 € ja minimiarvo 6,50 €.

 

Käyttöpaikkoja voit etsitä hakukoneestamme.

Missä voin tarkistaa saldoni?

MyEdenred-sovelluksessa tai osoitteessa www.myedenred.fi. Saldotiedot eivät ole saatavana käyttöpaikan maksupäätteellä.

Saldon lataa työnantajasi ja lataussykli noudattaa yleensä palkanmaksuaikataulua. Tarkemmat tiedot latauksesta ja sen aikataulusta saat yrityksesi henkilöstöeduista vastaavalta yhteyshenkilöltä.

Kuinka kauan korttini saldo on voimassa?

Lounas-, liikunta- ja kulttuuri- sekä työmatkaedun saldo on voimassa 2 vuotta saldon latauspäivästä lähtien. Vanhenemassa olevan saldon voit tarkistaa MyEdenred-sovelluksessa tai osoitteessa www.myedenred.fi. Työsuhteen päättyessä saldon käyttöaika riippuu työnantajasta.  Työnantaja voi sulkea kortin 30 pvän kuluttua tai tarvittaessa käyttöaikaa voidaan jatkaa pidemmälle, kuitenkin kortin voimassaolon puitteissa. Sovi käyttöajasta työnantajasi kanssa.

Olen kadottanut korttini, miten toimin?

Ota yhteyttä työnantajaasi korvaavan kortin tilaamista varten. Kun työnantajasi tilaa korvaavan kortin, vanha kuolettuu. Tarkistathan MyEdenred-palvelusta, että osoitetietosi ovat oikein kortin lähettämistä varten.

Mikäli haluat sulkea kortin väliaikaisesti, ota yhteyttä Edenredin asiakaspalveluun ma-pe 9.00-16.00 numeroon (09) 7594 2848 tai alla olevan lomakkeen kautta.

Mikä on Lounasetukortin ja mobiilin yksittäisen maksun enimmäis- ja vähimmäisarvo?

Yksittäinen maksu voi olla enintään kulloinkin voimassaolevan Verohallinnon luontoisetupäätöksen mukainen maksimi- ja minimiarvo. Vuonna 2018 enimmäisarvo on 10,40 € ja minimiveloitus 6,50 €. Lisätietoja löydät Verohallinnon sivuilta. Huomaathan että mahdollisista alle 6,50 € arvoisista aterioista veloitetaan kuitenkin vähintään 6,50 €.

Missä ja miten voin käyttää Edenredin korttia tai mobiilia?

Voit käyttää korttia käyttökohteissa, jotka hyväksyvät Edenredin kortin tai mobiilin maksu­välineenä. Lounasverkostoon kuuluu tällä hetkellä yli 14 500 käyttöpaikkaa ja liikunta- sekä kulttuuriverkostoon 6500. Käyttöpaikat löydät täältä tai MyEdenred-sovelluksesta. Vahvista korttimaksutapahtuma allekirjoittamalla maksukuitti. PIN-koodia et tarvitse.

Miten ostan Internetin kautta myytäviä tapahtumalippuja Edenredin kortilla?

Jotta voit maksaa tapahtumalipun ja sen toimitusmaksun kortilla, tulee lippu olla varattu netin kautta. Esim. R-kioskissa voit tällä hetkellä lunastaa ainoastaan etukäteen varattuja lippuja. Katso tapahtumalippujen osto-ohje.

Huom! Tapahtumanjärjestäjät määrittelevät, kuinka myyvät lippuja. Joissain tapauksissa varatun lipun voi maksaa ja lunastaa myöhemmin ja joissain tapauksissa lippu tulee maksaa jo heti oston yhteydessä.

Miten mobiilimaksu toimii?

Etsi ravintola tai liikunta-/kulttuuripaikka MyEdenredistä nimen tai sijainnin perusteella (sovellus näyttää lähellä olevat käyttöpaikat, jos puhelimessasi on paikannustoiminto päällä), syötä maksettava summa ja näytä kuitti kassalle.

Maksuttoman sovelluksen voit ladata omasta sovelluskaupastasi hakusanalla ”MyEdenred”- valitsethan Suomen MyEdenred -mobiilisovelluksen. Käytä MyEdenred-palvelun tunnuksia, tai luo uudet. Samat tunnukset käyvät sekä mobiilisovellukseen että MyEdenred verkkopalveluun. Lue lisää MyEdenredistä.

 

Katso video mobiilimaksusta

Voit myös liittää Ticket Duo® -korttisi tai Edenred-korttisi (jos siinä on lähimaksuikoni) Apple Payhin ja Google Payhin.

Miksi korttini ei toimi?

Onhan korttisi voimassa? / Olethan aktivoinut kortin? / Onko kortillasi saldoa? Kortin tilan sekä saldon tarkistat helposti MyEdenred-sovelluksessa. Saldolatauksen palveluun tekee työnantajasi. Huomaathan, että Verohallinto asettaa kortille vuosittaiset minimi- ja maksimi­veloitusrajat lounasedulle, jotka vuonna 2018 ovat 6,50 € ja 10,40 €.

Missä ja mihin kulttuuri- ja liikuntaetua voi käyttää?

Edenred-korttia, Ticket Virike® (Mind&Body®) -korttia, Ticket Duo® -korttia ja virikeseteleitä voi käyttää 6500 Edenredin palveluverkostoon kuuluvissa liikunta – ja kulttuuritoimipisteissä ympäri Suomea.

Virike-edulla voi maksaa myös urheiluvälineiden vuokrauksen. Virike-edulla voi siis maksaa esimerkiksi hissilipun lisäksi suksien tai laudan vuokrauksen kun on menossa laskettelemaan tai kiipeilykengät ja -valjaat seinä- tai jääkiipeilyä varten.

Voinko käyttää virike-etua hieronta- ja fysioterapiapalveluihin?

Valitettavasti virike-etua ei voi käyttää hierontapalveluihin. Hieronta- ja fysioterapiapalvelut eivät kuulu verohallinnon määrittelemän veroedun piiriin.

Paljonko lounasedulla säästää?

Lounasedun verotusarvo on 75 % edun nimellisarvosta eli esim. 10,40 € arvoinen Lounasseteli arvostetaan verotuksessa 7,80 € arvoiseksi. Tarkemmin lounasedun verotukseen voit tutustua Verohallinnon sivuilla. Työnantaja voi tarjota lounasedun joko luontoisetuna (rahapalkan päälle) tai lounasvähennyksenä (osana kokonaispalkkaa), oman säästösi lasket helposti säästölaskurillamme.

Miten latauspyyntö-toiminto toimii?

MyEdenred-sovelluksessa tai osoitteessa www.myedenred.fi voit tehdä latauspyynnön, joka välitetään työnantajallesi. Saldon lataa työnantajasi ja lataukset ovat yleensä sidoksissa palkanlaskentaan, siksi latauspyyntö pitää tehdä etukäteen, yleensä noin kaksi viikkoa ennen palkanlaskentaa. Voit myös asettaa automaattisen latauksen, jolloin työnantajasi lataa automaattisesti asettamasi summan. Mikäli haluat jättää jonkin kuukauden väliin, peruuta automaattinen lataus ja aseta se taas päälle seuraavassa kuussa.

Kuinka kauan korttini on voimassa?

Henkilöstöetukorttien voimassaoloaika on 24 kuukautta niiden tilauspäivästä. Näet voimassaoloajan kortin etupuolelta. Yrityksesi henkilöstöasioista vastaava yhteyshenkilö saa tiedon vanhenemassa olevista korteista korvaavien korttien tilaamista varten.

Kuinka kauan Edenredin korttia voi käyttää, kun on lähtenyt pois yrityksen palveluksesta?

30 päivää siitä, kun Edenred Finland on saanut työnantajalta ilmoituksen.

Voinko käyttää kahden eri työnantajan korttia samaan aikaan?

Kyllä. Mikäli olet vaihtanut työnantajaa, voit aktivoida uuden kortin ja rekisteröidä sen eri käyttäjätunnuksella, jonka määrittelet itse MyEdenred-palvelussa. Korttiedut ja MyEdenred-tunnukset ovat aina työnantajakohtaiset.

 

Haluaisin käyttää henkilöstöetuani lounas-, liikunta tai kulttuuripaikassa, joka ei hyväksy Edenredin maksuvälineitä

Voit jättää vinkin käyttöpaikasta, joka ei vielä hyväksy käyttämääsi Edenredin korttia, seteliä tai mobiilimaksua. Otamme yhteyttä paikkaan sen saamiseksi verkostoomme.

Vinkkaa käyttöpaikka

 

 

Tarvitaanko Edenredin korttimaksussa PIN-koodia?

Maksut tapahtuvat ilman PIN-koodia. Kortti syötetään maksupäätteeseen, joka lukee sirun. Maksu hyväksytään allekirjoittamalla tulostuva kuitti. Edenred- ja  Duo-korteissa on lähimaksuominaisuus, joista myös tulostuu kuitti allekirjoitettavaksi.

Minulle on tilattu kortti, mutta en ole saanut sitä?

Ota yhteyttä työntantajaasi, varmistakaa että osoite on oikein ja tilatkaa korvaava kortti. Mikäli kortti palautuu Edenredille, olemme aina yhteydessä työnantajaan.

Minulla on jo kortti edelliseltä työnantajalta, voinko pitää sen käytössä tai voiko saldot siirtää uudelle kortille?

Kortti on aina työnantajakohtainen. Sinulla voi olla kaksi korttia yhtäaikaa käytössä, mutta vanhaa korttia ja siihen liittyvää korttitiliä ei voida siirtää toisen työnantajan hallinnoitavaksi. Edellisen työnantajan myöntämää etuutta ei voida siirtää uuden työnantajan myöntämälle kortille, vaan kortteja tulee käyttää rinnakkain.

 

MyEdenred -tunnukset samoin kuin Edenredin kortitkin ovat työnantaja kohtaisia. Eli kun saat kortin uudelta työnantajalta on sinun luotava uudet MyEdenred-tunnukset. Näin voit myös käyttää entisen ja uuden työnantajan kortteja rinnakkain kun molemmilla on omat tunnuksensa.

Miten toimin kun työsuhteeni päättyy?

Varmista työnantajaltasi kauanko sinulla on aikaa käyttää korttia työsuhteesi päätyttyä. Päivitä myös henkilökohtainen sähköpostiosoitteesi MyEdenred-palveluun, jotta pääset kirjautumaan sinne myös sen jälkeen kuin vanha työsähköpostisi sulkeutuu.

En pääse kirjautumaan MyEdenred tililleni. Mitä teen?
  1. MyEdenred-palvelun etusivulla Kirjaudu-nappulan alta löytyy Unohditko salsanasi tai tunnuksesi?-linkki. Sen avulla voit tilata salasananvaihtolinkin sähköpostiisi. Linkin saapumiseen saattaa mennä tovi, muistathan tarkistaa myös roskapostikansiosi.
  2. Jos linkki ei jostain syystä saavu tai toimi, niin mene takaisin MyEdenredin etusivulle. Kirjaudu-nappulan alta löytyy Rekisteröi ja aktivoi kortti tästä-nappula. Klikkaa siitä niin pääset loumaan itsellesi uuden käyttäjätunnuksen ja salasanan, joilla pääset taas kirjautumaan tilillesi.
  3. Sähköpostiin lähetetyssä viestissä kerrotaan mikä on käyttäjätunnuksesi, se ei välttämättä ole sähköpostiosoitteesi. Samassa viestissä on linkki salasanan vaihtamiseen.
Minulle piti tulla lisää saldoa kortilleni, mutta sitä ei näy. Mitä teen?

Ole yhteydessä työnantajaasi, henkilöstöetuasioista vastaavaan henkilöön.

 


 

Yhteydenottolomake edunsaajille

Asiakaspalvelu

(09) 7594 2848 (pvm/mpm)

Avoinna: ma-pe, klo:
9:00-16:00