Työntekijöiden
tuki

Työntekijöiden
tuki

Työntekijöiden usein kysytyt kysymykset ja tuki työsuhde-etujen käyttöön

Tältä sivulta löydät apua ja tukea työntekijöille.

Työnantajien tuki ›             Palveluntarjoajien tuki ›

Kortin aktivointi ja etujen käyttöoikeus

Miten aktivoin Edenred-korttini?

Näin aktivoit Edenred-korttisi:

  1. Lataa MyEdenred Finland -sovellus sovelluskaupastasi tai mene osoitteeseen myedenred.fi
  2. Avaa MyEdenred-sovellus ja valitse ”Aktivoi kortti”
  3. Syötä kortin sarjanumero ja henkilötunnuksesi
    • Muovikortin sarjanumero löytyy kortin takapuolelta ja virtuaalikortin sarjanumero Edenredin lähettämästä sähköpostista.
  4. Luo tunnukset MyEdenrediin, jossa voit
    • tarkistaa edun saldon ja maksutapahtumat
    • maksaa Edenred Paylla
    • muuttaa yhteystietojasi
    • tarkastella korttitietojasi
    • tehdä latauspyynnön edulle (mikäli työnantajasi sallii toiminnon)
Mistä löydän aktivointiin tarvittavan Edenred-kortin sarjanumeron?

Löydät muovikorttisi sarjanumeron Edenred-kortin takapuolelta vasemmasta alakulmasta. Virtuaalikortin sarjanumero löytyy Edenredin lähettämästä sähköpostista.

Huomioithan, että aktivointiin tarvittava sarjanumero ei ole sama asia, kuin korttisi etupuolelta löytyvä korttinumero.

Voiko allekirjoituksen jättää antamatta maksaessa Edenred- kortilla?

Koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi olemme väliaikaisesti luopuneet Edenredin korttimaksuihin liittyvästä allekirjoitusvelvollisuudesta. Verohallinnon ohjeistuksen mukaan maksun vastaanottajan täytyy olla tietoinen että maksu suoritetaan Edenredin kortilla (eikä esim. tavallisella pankkikortilla). Tarvittaessa maksun vastaanottaja voi pyytää henkilöllisyystodistusta Edenred-kortin omistajalta varmistaakseen tämän henkilöllisyyden.

Nimeni vaihtui, miten saan uuden kortin?

Pyydäthän työnantajasi työsuhde-eduista vastaavaa henkilöä päivittämään tietosi Edenredin järjestelmään ja tilaamaan sinulle uuden kortin.

Minulle on tilattu Edenredin kortti, mutta en ole saanut sitä. Mitä teen?

Ota yhteyttä työntantajaasi. Varmistakaa, että osoitteesi on oikein ja tilatkaa korvaava kortti. Mikäli kortti palautuu Edenredille, olemme aina yhteydessä työnantajaan.

Voinko käyttää etuja, jos olen lomautettu?

Jos Edenred-kortilla on käyttämätöntä saldoa, sitä voi käyttää lomautusajan aikana normaalisti.

Jos sinulla on kysyttävää, ole yhteydessä oman työpaikkasi henkilöstöhallintoon tai työsuhde-eduista vastaavaan henkilöön.

 

 

Miten toimin kun työsuhteeni päättyy?

Varmista työnantajaltasi, kauanko sinulla on aikaa käyttää korttia työsuhteesi päätyttyä. Jos voit käyttää etujasi työsuhteen päättymisenkin jälkeen, päivitä henkilökohtainen sähköpostiosoitteesi MyEdenred-palvelussa. Tällöin pääset kirjautumaan palveluun myös työsähköpostisi sulkeutumisen jälkeen.

Minulla on kortti käytössä edelliseltä työnantajalta. Voinko käyttää sitä samaan aikaan uuden kanssa tai siirtää saldot uudelle kortille?

MyEdenred-tunnukset sekä Edenredin työsuhde-edut ja kortit ovat aina työnantajakohtaisia. Saadessasi kortin uudelta työnantajalta, sinun tulee aktivoida uusi korttisi ja luoda uudet MyEdenred-tunnukset. Koska sinulle on omat tunnukset kummallekin kortille, voit myös käyttää entisen ja nykyisen työnantajan tarjoamia Edenred-kortteja rinnakkain.

Sinulla voi siis olla kaksi korttia (toinen edelliseltä ja toinen uudelta työnantajalta) yhtä aikaa käytössä, mutta vanhaa korttia ja siihen liittyviä tiliä ja saldoja ei voida siirtää uuden työnantajan hallinnoitavaksi. Muistathan tarkistaa työsuhteen päättyessä vanhan etusi voimassaoloajan. Tämä on edellisen työnantajasi määriteltävissä.

Edenred -korttini on kadonnut. Mitä teen?

Jos kortti katoaa, voit sulkea kortin ja saldosi säilyy tilillä. Sulje kortti soittamalla asiakaspalveluumme p. (09) 7594 2848 (pvm/mpm) arkisin klo 9.00-16.00 tai ottamalla yhteyttä yrityksesi työsuhde-eduista vastaavaan henkilöön. Kaikissa etuusi liittyvissä asioissa voit olla yhteydessä yrityksesi työsuhde-eduista vastaavaan henkilöön.

Saldo ja etujen voimassaolo

Kuinka kauan saldoni on voimassa?

Ennakkoon maksetun lounas-, liikunta- ja kulttuuri- sekä työmatkaedun saldo on voimassa 2 vuotta saldon latauspäivästä lähtien. Vanhenemassa olevan saldon voit tarkistaa MyEdenred-sovelluksessa tai osoitteessa myedenred.fi. Näet seuraavan 45 päivän aikana vanhenevan saldosi MyEdenredistä valitsemalla etusivulta “Maksutapahtumat” > “Vanhenevat”.

Jos käytössäsi on käytön mukaan veloitettava etu on lounastilin summa käytettävissä aina kuluvan kuukauden ajan ja jos yrityksesi määrittelemä maksimisumma Edenred Virikettä on käytössäsi 1.1 alkaen, voit käyttää sitä koko kalenterivuoden.

Mikäli Edenred Virikkeen kokonaismäärä annetaan käyttöösi useassa erässä, summaa ei voi käyttää takautuvasti. Jokainen lataus on käytettävissä vain tietyn aikaa ennen uutta lautauskertaa.

  • Esim. jos Edenred Virikkeen vuosittainen maksimisumma on 400 € ja latauskerrat on jaettu neljään osaan, lataus tapahtuu 3kk välein. Työntekijällä on käytettävissä 1.1. 100 € Virike-etua. Hän käyttää etuaan ensimmäisen 3kk:n aikana 50€. 1.4. tilillä on taas käytettävissä 100 € eli sinne ladataan 50 € lisää.

Työsuhteen päättyessä saldon käyttöaika riippuu työnantajasta, kuitenkin kortin voimassaolon puitteissa. Sovi käyttöajasta työnantajasi kanssa.

Mistä voin tarkistaa saldoni?

Etukohtaisen saldon tarkistus onnistuu MyEdenred-sovelluksessa tai kirjautumalla osoitteeseen myedenred.fi. Saldotiedot eivät ole saatavana käyttöpaikan maksupäätteellä.

Näet seuraavan 45 päivän aikana vanhenevan saldosi MyEdenredistä valitsemalla etusivulta “Maksutapahtumat” > “Vanhenevat”.

 

Miten tarkistan onko minulla vanhenevia saldoja?

Voit tarkistaa 45 päivän sisällä vanhenevat saldot MyEdenredistä etusivu > maksutapahtumat > vanhenevat.

Kuinka kauan korttini on voimassa?

Edenred-korttien voimassaoloaika on 24 kuukautta niiden tilauspäivästä. Näet voimassaoloajan kortin etupuolelta. Yrityksesi henkilöstöasioista vastaava yhteyshenkilö saa tiedon vanhenemassa olevista korteista korvaavien korttien tilaamista varten.

Minulle piti tulla lisää saldoa kortilleni, mutta sitä ei näy. Mitä teen?

Ole yhteydessä työnantajaasi ja yrityksen henkilöstöetuasioista vastaavaan henkilöön.

Miten latauspyyntö-toiminto toimii? Kuinka saan latauspyynnön automaattisen toistotoiminnon päälle/pois päältä?

Voit tehdä työnantajallesi välitettävän latauspyynnön joko MyEdenred-sovelluksessa tai osoitteessa www.myedenred.fi. Työnantajasi lataa saldon ja lataukset ovat yleensä sidoksissa palkanlaskentaan, minkä vuoksi latauspyyntö tulee tehdä etukäteen, yleensä noin kaksi viikkoa ennen palkanlaskentaa. Voit myös asettaa päälle automaattisen latauspyynnön toistotoiminnon, jolloin työnantajasi lataa automaattisesti asettamasi summan eikä sinun tarvitse muistaa tehdä latauspyyntöä joka kuukausi.

Mikäli haluat jättää jonkin kuukauden edun latauksen väliin, peruuta automaattinen toistotoiminto ja aseta se taas päälle seuraavassa kuussa:

Jos käytössäsi on kiinteät kuukausiarvot tai päivittäiset lounasarvot
Lopeta saldolatauspyynnön automaattinen toistotoiminto päivittämällä olemassaolevaa latauspyyntöä ja valitsemalla ”Lopeta toistotoiminto”.

Jos käytössäsi on prosenttiosuus lounasarvon maksimisummasta
Mikäli et halua ladata lisää etua ensi kuulle, mutta käytössäsi on automaattinen toistotoiminto, toimi näin: aseta toistotoiminto ensin pois päältä ja päivitä painamalla ”Lähetä”. Päivitä sen jälkeen latauspyyntö tekemällä toinen saldolatauspyyntö arvolle 0 %, tallenna muutokset ja paina uudestaan ”Lähetä”.

Katso ohjeet automaattisen toistotoiminnon tekemiseen, päivittämiseen ja poistamiseen ›

Ohjevideo ›

Edenred Lounari

Tietoa lounasedusta ›

Miten ja missä Edenred Lounaria voi käyttää?

Edenred-kortilla, mobiilimaksuilla ja Lounasseteleillä voi maksaa Edenredin verkostoon kuuluvissa ravintoloissa, kahviloissa ja ruokakaupoissa. Verkostomme on Suomen laajin ja siihen kuuluu tuhansia lounasedun käyttöpaikkoja ympäri Suomen.

Löydä lounasedun kaikki käyttöpaikat Edenredin käyttöpaikkahausta. Jos suosikkipaikkasi vielä kuulu verkostoomme, lähetä meille käyttöpaikkavinkki!

Tarkistathan Verottajan määrittelemät lounasedun vuosittaiset minimi- ja maksimiarvot täältä ›

Mitä Edenred Lounarilla voi maksaa ruokakaupoissa?

Lue lisää lounasedun käytöstä ruokakaupoissa täältä ›

Mitkä ovat Edenred Lounarin maksurajat?

Tarkista Verottajan määrittelemät lounasedun maksurajat täältä ›

Ateriani maksaa yli lounasedun maksimiarvon, miten toimin?

Jos ostos maksaa yli Verottajan määrittämän lounasedun maksimisumman (11,30 € vuonna 2022) tulee sinun maksaa jäljelle jäävä summa toisella maksutavalla.

Esim. Ateria maksaa 13,50 €, Maksa ensin 11,30 € lounasedulla. Jäljelle jäävä summa maksetaan (2,20 €) toisella maksutavalla, esimerkiksi omalla pankkikortilla tai käteisellä. 

Ostokseni maksoi alle 7,15 €, miksi minulta veloitettiin kyseinen summa?

Verottaja määrittää joka vuodelle uudet lounasedun arvot (tarkista ajankohtaiset arvot täältä). Vuonna 2022 lounasedun minimiarvo on 7,15 €, joten meidän tulee verotuksellisista syistä veloittaa aina minimissään kyseinen summa, vaikka ostos maksaisi tätä vähemmän.

Miten käytän koko lounasetuni niin, ettei sitä jää tilille alle minimirajan?

Varmista, että saat käytettyä kaiken saldon ottamalla huomioon lounasedun ajankohtaiset maksurajat.

Esim. Jos lounassaldoa jäljellä 15 €, käytä se kahdella eri maksukerralla. Maksa lounasedulla ensimmäisen päivän ateriasta vain 7,50 € ja loppusumma toisella maksutavalla. Kun teet saman seuraavana päivänä, olet hyödyntänyt lounassaldoasi tasan 15 € eikä saldoa mene hukkaan (vrt. Tililläsi on saldoa 15 € ja maksat lounasedulla 11,30 € lounaan. Tilillesi jää 3,70 €, mikä on alle lounasedun minimirajan. Et näin ollen voi käyttää koko lounassaldoasi).

Sinun tulee maksaessasi itse tarkentaa, minkä summan haluat veloitettavan lounassaldostasi 7,15 € – 11,30 € välillä. Maksat ylimenevän osuuden toisella maksutavalla.

Minulla on saldoa jäljellä alle lounasedun minimiarvon, voinko silti käyttää lounasetuani?

Valitettavasti et voi maksaa kortillasi lounasostoksia, jos etua on jäljellä alle Verottajan määrittelemän lounasedun minimiarvon (7,15 € vuonna 2022, tarkista ajankohtaiset maksurajat). Meidän tulee verotuksellisista syistä veloittaa aina minimissään kyseinen summa.

Paljonko Edenred Lounarilla säästää?

Lounasedun verotusarvo on 75 % edun nimellisarvosta.

Työnantaja voi tarjota lounasedun joko luontoisetuna (rahapalkan päälle) tai lounasvähennyksenä (osana kokonaispalkkaa). Laske arvioidut säästösi säästölaskurilla ›

Voinko käyttää lounasetua sekä aterian että kuljetuskustannuksien maksamiseen?

Kyllä, lounasedullasi voit maksaa sekä ruoan että kuljetuskustannukset esimerkiksi Woltissa.

Miten Edenred Lounari toimii Woltissa?

Jotta voit maksaa Edenredillä Woltin verkkopalvelussa, sinun tulee ensin rekisteröityä Woltin käyttäjäksi. Sen jälkeen voit lisätä Edenred-kortin maksutavaksi ”Profiili’ – Maksutavat – Lisää uusi kortti”. Edenredin Lounarilla voit maksaa 11,30 € ostoksestasi.

Jos ostoksesi summa ylittää tämän, sinun tulee ostaa Woltin nettisivuilta Wolt-krediittejä ja maksaa yli menevä summa niillä.

Tarkemmat ohjeet ›

Lisätietoa Woltin sivuilta ›

Huomioithan, että tällä hetkellä voit maksaa tilauksesi Edenredillä vain Woltin selainversiossa. Puhelinsovelluksella maksaminen ei onnistu vielä, sillä Edenred ja Wolt halusivat tarjota uuden, asiakkaiden toivoman maksutavan mahdollisimman nopealla aikataululla. Toiminnon kehittäminen nettisivuille oli nopein vaihtoehto.

Voinko käyttää Edenred Lounaria Wolt-krediittien maksamiseen?

Lounasetu ei valitettavasti sovellu Wolt-krediittien maksamiseen.

Minulla on Edenredin lounasseteleitä. Voinko maksaa niillä Woltin kautta tilatessa?

Valitettavasti paperiset lounassetelit eivät käy maksutavaksi Woltissa.

Minulla on haasteita lisätä Edenred maksutavaksi Woltin palveluun. Miten toimin?

Ota yhteys Woltin asiakaspalveluun sähköpostitse support@wolt.com tai chatin kautta. Chat toimii sekä sovelluksessa että kirjautuneena osoitteessa wolt.com.

Edenred Hieronta

Tietoa hierontaedusta ›

Mihin palveluihin hierontaetua voi käyttää?

Hierontaetu on tarkoitettu palautumiseen ja rentoutumiseen tähtäävään hierontaan (ei spa-palveluihin). Jos yritys on maininnut työterveyssopimuksessaan hieronnan kuuluvan työterveyspakettiin, Edenred Hieronta -etua voi käyttää myös fysioterapiapalveluiden maksamiseen.

Voiko Edenredin hierontaedulla maksaa fysioterapiapalveluita?

Jos työnantajasi on maininnut työterveyssopimuksessaan hieronnan kuuluvan työterveyspakettiin, Edenred Hieronta -etua voi käyttää myös fysioterapiapalveluiden maksamiseen. Saat lisätietoa etusi käyttöpaikoista yrityksesi henkilöstöasioista vastaavalta henkilöltä.

Paljonko etua voin käyttää kerralla?

Hierontaedun käyttöön ei ole asetettu minimi- tai maksimirajoja, eli voit maksaa edulla koko hieronnan. Lue lisää Edenred Hieronta -edusta ›

Voiko liikunta- ja kulttuuriedulla maksaa hierontapalveluita?

Ei, hierontapalveluita voi maksaa vain hierontaedulla.

Liikunta- ja kulttuurietu eli Virike-etu on tarkoitettu virkistys- ja harrastustoimintaan. Virike-edun piiriin kuuluu omaehtoinen liikunnan ja kulttuurin harrastaminen joko fyysisen aktiivisuuden tai tavanomaisen kulttuuritoiminnan muodossa. Lisätietoja Virike- ja hierontaedun käyttötavoista ›

Miksi en löydä hierontakäyttöpaikkaa MyEdenredistä?

Mikäli käyttöpaikkaa ei löydy MyEdenredissä, tarkistathan että sovelluksesi on päivitetty uusimpaan versioon ja että olet kirjoittanut käyttöpaikan nimen oikein.

Tarkista myös, että olet tekemässä maksua hierontaedulla Edenred Pay -mobiilimaksuna. Hierontaetua ei voi maksaa fyysisellä maksukortilla eikä Virike-edulla.

Mikäli hieronta ei kuulu työnantajasi tarjoamien Edenred työsuhde-etujen piiriin, et voi maksaa hierontaa Edenredin maksuvälineillä.

Mihin Edenred Virikettä voi käyttää?

Edenred-korttia ja Virikeseteleitä voi käyttää tuhansissa Edenredin käyttöpaikkaverkostoon kuuluvassa liikunta- ja kulttuuritoimipisteissä ympäri Suomen.

Edenred Virikkeellä voi maksaa myös urheiluvälineiden vuokrauksen!

Miten ostan Internetin kautta myytäviä tapahtumalippuja Edenredin kortilla?

Tutustu tapahtumalippujen osto-ohjeisiin täältä  ›

Huom! Tapahtumanjärjestäjät määrittelevät, kuinka myyvät lippuja. Joissain tapauksissa varatun lipun voi maksaa ja lunastaa myöhemmin ja joissain tapauksissa lippu tulee maksaa heti oston yhteydessä.

Voinko käyttää Edenredin liikunta- ja kulttuurietua verkko- tai etävalmennuksiin?

Kyllä, Edenredin Virike-edulla voi maksaa myös internetissä joko Edenred-kortilla tai Edenred Pay -mobiilimaksuna. Maksutavat ovat käyttöpaikkakohtaisia, tarkistathan ne käyttöpaikkahausta ja/tai palveluntarjoalta.

Voinko maksaa Edenred Virikkeellä elokuvalippuja internetin kautta?

Voit maksaa Edenred Virikkeellä ostaessasi lippuja Finnkinon verkkokaupassa.

Edenred Virikkeellä voi ostaa sarjalippuja ja yksittäisiä elokuvalippuja. Ohjeet elokuvalippujen ostoon ›

Saanko hyvityksen, jos olen maksanut Edenredin Virike-edulla, mutta en voinut osallistua aktiviteettiin (esim. tapahtuma peruttu)?

Hyvitys on käyttöpaikan vastuulla. Edenred ei voi tehdä päätöksiä käyttöpaikan puolesta. Edenred-korttisi maksu voidaan peruuttaa samalla tavalla kuin minkä tahansa muunkin pankkikortin maksu. Sinun kannattaa olla yhteydessä siihen käyttöpaikkaan, jossa teit ostoksen.

Pidentääkö Edenred Virike-edun vanhentumispäivää poikkeustilanteen takia?

Edenred ei voi pidentää etujen vanhenemispäivää. Virike-etu on yleensä käytettävissä 2 vuotta. Jos Virike-etusi on vanhentumassa, voit esimerkiksi maksaa salijäsenyytesi tai golf-jäsenyyden etukäteen, ostaa 10 kerran kortin tai lahjakortin haluamaasi aktiviteettiin ja käyttää myöhemmin.

Voit myös ostaa tapahtumalippuja myöhempään ajankohtaan, osallistua verkkovalmennuksiin tai osallistua digitapahtumiin.

Voinko käyttää Edenred Virikettä hieronta- ja fysioterapiapalveluihin?

Edenred Virikettä ei voi käyttää hieronta- ja fysioterapiapalveluihin. Verottajan ohjeistuksen mukaisesti vain Edenredin erillinen hierontaetu käy näiden palveluiden maksamiseen. Lue lisää Edenred Hieronta -edusta ›

Miten voin maksaa tapahtumalipun, jos Edenred-kortillani ei ole riittävästi saldoa?

Jos kortillasi ei ole riittävästi saldoa, voit maksaa Edenred-kortilla sillä olevan summan ja loput toisella maksuvälineellä.

Edenred Työmatka

Tietoa työmatkaedusta ›

Missä voin maksaa työmatkaedulla?

Edenred Työmatka -kortti käy maksuvälineenä HSL:n toimipisteissä Rautatientorilla, Pasilassa ja Itäkeskuksessa sekä Stockmannilla. Kortin voi myös liittää maksutavaksi HSL-sovellukseen ja Whim-sovellukseen.

Työmatkaetua voi käyttää myös Matkahuollon henkilökohtaiseen matkakorttiin. Kortti tulee ostaa Matkahuollon omasta toimipaikasta tai matkakortteja myyvältä asiamieheltä.

Lisäksi voit ostaa työmatkaedulla R-kioskilta paikallisliikenteen henkilökohtaisen matkakortin, jos kaupunkisi paikallisliikenteen matkakortit ovat myynnissä R-kioskeilla. Tarkista myyntipisteet oman kaupunkisi paikallisliikenteen internetsivuilta tai asiakaspalvelusta.

Lisätietoa työmatkaedusta ›

Mihin voin käyttää työmatkaetua?

Työmatkaetu on tarkoitettu kodin ja työpaikan välisiin matkoihin, mutta sitä voi käyttää myös vapaa-ajan matkoilla.

Työmatkaetua voi käyttää henkilökohtaisiin joukkoliikenteen lippuihin. Työmatkaetua ei voi käyttää sähköpotkulautojen vuokraamiseen.

Lisätietoa työmatkaedusta ›

Kuinka kauan Edenred Työmatka -korttini on voimassa?

Edenred Työmatka -kortti on voimassa 2 vuotta.

Voiko työmatkaedulla maksaa VR:n lippuja?

Työmatkaedulla voi ostaa VR:n henkilökohtaisia lähiliikenteen kausilippuja R-kioskeilta. Huomaathan, että tätä varten tarvitset fyysisen Edenred Työmatka -kortin. Lisätietoa työmatkaedusta ›

Mihin työmatkaetua voi käyttää HSL-sovelluksessa?

HSL:n sovellus on maksukortti digitaalisessa muodossa, jolloin puhelin toimii matkalippunasi. HSL-sovellus mahdollistaa Edenred Työmatka -kortin lisäämisen mobiililaitteeseen digitaaliseen muotoon.

HSL-sovellus toimii pääkaupunkiseudulla ja sen avulla voit ostaa kertalippujen lisäksi 1-7 vuorokauden lippuja sekä 30 vuorokauden lippuja. Tee kausilipun jatkuva säästötilaus HSL-sovellukseen ja matkustat ilmaiseksi yli kuukauden vuodessa!

Lue lisää täältä ›

Miten liitän Työmatka-kortin HSL-sovellukseen?

Näin lisäät Edenred Työmatka -kortin HSL-sovellukseen:

  1. Lataa HSL-sovellus puhelimeesi omasta sovelluskaupastasi Google Playsta tai App Storesta.
  2. Avaa sovellus.
  3. Valitse ”Lisää” -valikosta ”Asetukset”.
  4. Klikkaa ”Maksukortit” ja lisää aktivoitu Edenred Työmatka -korttisi sovellukseen.
  5. Työmatkaetukorttisi on nyt valmis käytettäväksi HSL-sovelluksessa!

Huomioithan, että sinulla voi olla sovelluksessa monia eri kortteja. Kun ostat matkalippua, voit valita haluamasi maksukortin listasta.

Lue lisätietoa ›

Missä HSL-mobiililippuja voi käyttää?

Liput kelpaavat HSL-alueella kaikissa liikennevälineissä eli busseissa, metrossa, lähijunissa, raitiovaunuissa ja Suomenlinnan lautalla sekä U-linjojen busseissa.

HSL-alueeseen kuuluvat sen yhdeksän jäsenkuntaa. Nämä ovat Helsinki, Espoo, Kauniainen, Vantaa, Kerava, Kirkkonummi, Sipoo, Siuntio ja Tuusula.

Lue lisää HSL:n sivuilta ›

Voiko työmatkaedulla ladata arvoa HSL:n matkakortille?

Voit ladata työmatkaedulla arvoa henkilökohtaiselle HSL:n matkakortille R-kioskeilla sekä HSL:n palvelupisteellä Helsingin päärautatieasemalla. Huomaathan, että tätä varten tarvitset fyysisen Edenred Työmatka -kortin.

Voit myös lisätä sekä virtuaalisen että fyysisen Työmatka-kortin maksutavaksi suoraan HSL-sovellukseen.

Miten otan käyttöön HSL säästölipun?

Jatkuva säästötilaus on edullisin tapa ostaa 30 päivän kausilippu, kun matkustat pääkaupunkiseudulla säännöllisesti. Lippu ostetaan HSL-sovellukseen, ja se on voimassa aina, ilman että sinun tarvitsee erikseen muistaa ladata kautta. HSL-sovelluksen päivitetty versio ja jatkuva säästötilaus ovat nyt saatavissa sovelluskaupoista Android- ja iPhone-puhelimiin.

Jatkuvan säästötilauksen lippu veloitetaan maksukortiltasi 30 vrk:n välein. Liittämällä sovellukseen Edenredin työmatkaetukortin voit ensin käyttää työnantajasi tarjoaman työmatkaetusaldon. Kun saldo on käytetty ja seuraavan kuukauden automaattinen veloitus kortilta ei enää onnistu, saat tästä ilmoituksen sovelluksessa ja sähköpostiviestinä ensimmäisen kerran 2 vuorokautta ennen seuraavaa veloitusta. Voit tällöin vaihtaa toisen maksukortin sovellukseen, jotta säästölipun tilaus jatkuu ja vältyt irtisanomismaksulta. Voit lopettaa tilauksen 360 vrk:n jälkeen milloin vain ilman irtisanomismaksua.

Vertaile jatkuvan tilauksen lippuja HSL-sovelluksessa ›

Missä Whim-mobiililippuja voi käyttää?

Whim-sovelluksen kautta ostetut liput kelpaavat HSL-alueella kaikissa liikennevälineissä: busseissa, metrossa, lähijunissa, raitiovaunuissa ja Suomenlinnan lautalla sekä U-linjojen busseissa, kerta-, kausi- sekä sarjalippuihin, sekä Turussa Fölin kertalippuihin. Lisäksi voit käyttää kaupunkipyöriä 30 minuuttia kerrallaan – käytössäsi on satoja pyöräasemia!

HSL-alueeseen kuuluvat sen yhdeksän jäsenkuntaa. Nämä ovat Helsinki, Espoo, Kauniainen, Vantaa, Kerava, Kirkkonummi, Sipoo, Siuntio ja Tuusula.

Taksi, sähköpotkulauta ja autonvuokraus eivät kuulu työmatkaedun piiriin.

Lue lisää Whimistä ›

Edenred Whimin maksutapana ›

Miten liitän Työmatka-kortin Whim-sovellukseen?

Näin lisäät Edenred Työmatka -kortin HSL-sovellukseen:

  1. Lataa Whim-sovellus puhelimeesi omasta sovelluskaupastasi.
  2. Avaa Whim-sovellus.
  3. Valitse vasemmasta yläkulmasta profiilivalikosta ”Profiili ja maksut”.
  4. Klikkaa ”Maksutavat” ja lisää Edenredin työmatkaetukortti sovellukseen.
  5. Työmatkaetukorttisi on nyt käytettävissä Whim-sovelluksessa!

Huomioithan, että sinulla voi olla sovelluksessa monia eri kortteja. Kun ostat matkalippua, voit valita haluamasi maksukortin listasta.

Edenredillä maksetun tilausjakson jälkeen tilauksesi jatkuu toistaiseksi voimassaolevana. Tilauksesi veloitetaan kuukausittain Whim-tiliin liittämältäsi maksukortilta voimassa olevan hinnaston mukaisesti, ellet peruuta tilausta ennen seuraavaa uusiutumispäivää.

Lue lisätietoa ›

Voiko mobiililipun maksaa eri maksukorteilla, jos Edenredin Työmatka-kortilla ei ole tarpeeksi saldoa?

Et valitettavasti pysty jakamaan maksua kahdelle maksukortille HSL- tai Whim-sovelluksessa. Edenredin Työmatka-kortilla maksettaessa saldon pitää riittää koko lipun maksamiseen. Voit kuitenkin vaihtaa sovelluksessa toiseen maksukorttiin kausitilausten välissä.

Edenred Työmatka -kortin lisääminen HSL-tai Whim-sovellukseen ei onnistu. Mitä teen?

Jos kortin lisääminen HSL- tai Whim-sovellukseen ei onnistu, tarkistathan että:

  1. Sinulla on mobiililaitteessasi HSL-tai Whim-sovelluksen uusin versio.
  2. Lisäät sovellukseen sinisen Edenred Työmatka-kortin, et valkoista Edenred-korttia.
  3. Lisäät kortin sovelluksen asetusten kautta, kohdasta ”Maksukortit”.
  4. Olet aktivoinut Työmatka-kortin MyEdenred-sovelluksessa

Lisätietoa HSL-sovelluksen käytöstä ›

Lisätietoa Whim-sovelluksen käytöstä ›

Edenred Pay & maksutavat

Miten lisään Edenred-korttini Apple Payhin tai Google Payhin?
Miten maksan Edenred Pay -mobiilimaksulla?
MyEdenred-sovelluksella löydät lähelläsi olevat käyttöpaikat helposti ja nopeasti. Näin teet turvallisia mobiilimaksuja Edenred Payllä:
  1. Avaa MyEdenred -sovellus
    • Jos sinulla ei vielä ole MyEdenred Finland -sovellusta, lataa se älylaitteesi sovelluskaupasta.
    • Voit käyttää MyEdenrediä myös osoitteessa myedenred.fi
  2. Aloita maksaminen (2 vaihtoehtoa)
    • Klikkaa etusivun karttabanneria ja valitse kartalta haluamasi käyttöpaikka. Voit myös suodattaa hakutuloksia esimerkiksi edun ja käyttöpaikan tarjoamien palveluiden mukaan
    • Luo uusi mobiilimaksu ja hae käyttöpaikkaa nimellä
  3. Syötä summa ja vahvista maksu.
  4. Vahvista maksu vielä uudelleen.
  5. Näytä maksu kassalle. Virtuaalinen kuitti näyttää kaikki maksun tiedot.
  6. Aktivoi kuitti käytetyksi.

 

Lue tarkemmat ohjeet ›

Edenred Pay ei käy haluamassani käyttöpaikassa. Mitä teen?

Voit käyttää mobiilimaksamiseen myös Google Pay tai Apple Pay -sovelluksia. Edenredin lounasetu ja Virike-etu toimivat Google Paylla ja Apple Paylla. Nämä maksutavat toimivat kaikissa Edenredin verkostoon kuuluvissa käyttöpaikoissa, joissa käy lähimaksu.

Jokaisella Edenredin etujen käyttöpaikalla on valmius käsitellä myös Edenred Paylla eli MyEdenred -sovelluksella tehtäviä mobiilimaksuja. Voit vinkata tästä käyttöpaikalle ja me varmistamme, että he pystyvät seuraavalla kerralla ottamaan vastaan myös Edenred Pay -maksuja.

Mistä tiedän, ottaako käyttöpaikka vastaan Edenred Pay -mobiilimaksuja?

Käyttöpaikkahausta näet kätevästi jokaisen käyttöpaikan maksuvaihtoehdot. Kännykkäikoni tarkoittaa, että käyttöpaikka ottaa vastaan Edenred Pay -mobiilimaksuja.

Miten todistan mobiilimaksun palveluntarjoajalle?

Voit näyttää MyEdenredin maksutapahtuman suoraan MyEdenred-sovelluksestasi tai lähettää maksusta tiedon, jotta palveluntarjoaja voi varmistaa maksun Kumppani-portaalista.

Miksi en löydä käyttöpaikkaa MyEdenredistä?

Mikäli et löydä haluamaasi käyttöpaikkaa MyEdenredistä, tarkistathan että sovelluksesi on päivitetty uusimpaan versioon ja että olet kirjoittanut käyttöpaikan nimen oikein.

Tarkista myös, että olet tekemässä maksua oikealla edulla. Esimerkiksi Virike-edulla ei voi maksaa lounasta tai hierontaa.

Jos käyttöpaikkaa ei siltikään löydy, tarkistathan palveluntarjoajalta ottavatko he mobiilimaksuja vastaan.

Minua on veloitettu kahteen kertaan. Miten toimin?

Ota yhteyttä kyseiseen toimipaikkaan, jossa korttisi veloitus on tehty. Sovi ensisijaisesti kauppiaan kanssa vastine maksamallesi ylimääräiselle suoritukselle, esimerkiksi uusi lounas maksutta. Mikäli tätä ei voida tehdä pyydä kauppiasta olemaan yhteydessä Edenredin asiakaspalveluun.

Tarvitaanko Edenredin korttimaksussa PIN-koodia?

Maksut tapahtuvat ilman PIN-koodia. Kortti syötetään maksupäätteeseen, joka lukee sirun. Vaihtoehtoisesti voit maksaa lähimaksulla.

Haluaisin maksaa edullani lounas-, hieronta-, liikunta- tai kulttuuripaikassa, joka ei hyväksy Edenredin maksuvälineitä. Mitä teen?

Voit jättää vinkin käyttöpaikasta, joka ei vielä hyväksy käyttämääsi Edenredin korttia, seteliä tai mobiilimaksua. Otamme yhteyttä paikkaan sen lisäämiseksiverkostoomme.

Lähetä käyttöpaikkavinkki ›

Miten mobiilimaksu toimii?

Etsi ravintola tai liikunta-/kulttuuripaikka MyEdenredistä nimen tai sijainnin perusteella (sovellus näyttää lähellä olevat käyttöpaikat, jos puhelimessasi on paikannustoiminto päällä), syötä maksettava summa ja näytä kuitti kassalle.

Maksuttoman sovelluksen voit ladata omasta sovelluskaupastasi hakusanalla ”MyEdenred”- valitsethan Suomen MyEdenred -mobiilisovelluksen. Käytä MyEdenred-palvelun tunnuksia, tai luo uudet. Samat tunnukset käyvät sekä mobiilisovellukseen että MyEdenred verkkopalveluun. Lue lisää MyEdenredistä ja Edenred Pay -mobiilimaksuista ›

Voit myös liittää Edenred-korttisi Apple Payhin ja Google Payhin ja maksaa puhelimesi lähimaksulla.

Miksi Edenred-korttini ei toimi?

Onhan korttisi voimassa?
Olethan aktivoinut kortin?
Onko kortillasi saldoa?
Oletko tekemässä maksua oikealla edulla?

Kortin tilan sekä saldon tarkistat helposti MyEdenred-sovelluksesta. Saldolatauksen palveluun tekee työnantajasi.

Tarkista myös, että olet tekemässä maksua oikean edun alta. Esimerkiksi liikunta- ja kulttuuriedulla eli Virike-edulla ei voi maksaa lounasta tai hierontaa. Edenred Hieronta on erillinen, hierontapalveluihin tarkoitettu etu. Edenred Lounari on puolestaan erillinen lounasetu.

Missä ja miten voin käyttää Edenredin korttia tai mobiilia?

Voit käyttää korttia käyttökohteissa, jotka hyväksyvät Edenredin kortin tai mobiilin maksu­välineenä. Lounasverkostoon kuuluu tällä hetkellä noin 15 000 käyttöpaikkaa ja liikunta- sekä kulttuuriverkostoon yli 9 000 käyttöpaikkaa. Käyttöpaikat löydät käyttöpaikkahausta tai MyEdenred-sovelluksesta.

Edenred-kortilla voi tehdä lähimaksuja tai kortin voi syöttää maksupäätelaitteeseen, PIN-koodia et tarvitse. Lisäksi Edenred-kortin voi liittää Apple Payhin ja Google Payhin, jotka toimivat kaikkialla Edenredin verkostossa, missä on lähimaksupääte.

Olen kadottanut Edenred-korttini, miten toimin?

Ota yhteyttä työnantajaasi korvaavan kortin tilaamista varten. Kun työnantajasi tilaa korvaavan kortin, vanha kuolettuu. Tarkistathan MyEdenred-palvelusta, että osoitetietosi ovat oikein kortin lähettämistä varten.

Mikäli haluat sulkea kortin välittömästi, ota yhteyttä Edenredin asiakaspalveluun ma-pe 9.00-16.00 numeroon (09) 7594 2848.

Apple Pay

Ohjevideoita ›

Mikä Apple Pay on, miten otan sen käyttöön ja maksaako se jotain?

Apple Pay on iPhonen Wallet-sovelluksen kautta käytettävä maksutapa, joka mahdollistaa iPhonen, Apple Watchin tai iPadisi käyttämisen maksuvälineenä maksaessasi lounaasi tai virike-etusi Edenred-kortilla. Lue lisää Apple Payn yläpuolelta.

Apple Pay on saatavilla veloituksetta kaikille Edenred-kortin käyttäjille. Käyttääksesi Apple Payta, sinulla tulee olla yhteensopiva laite sekä Edenred-kortti rekisteröitynä ”Wallet”-sovelluksessa iPhonessa/asetuksissa ”Settings” iPadissa tai ”Watch” sovelluksessa Apple Watchissasi. Lisätietoa Apple Payn käytöstä ›

Edenred-maksuja voit tehdä iPhonella ja Apple Watchilla. Apple Pay on saatavilla seuraaville laitteille: iPhone 6 tai uudempi malli, iPad, Apple Watch, MacBook Pro with Touch ID.

HUOM! Erillisiä Edenred Lounari- tai Virike-kortteja ei voi lisätä Apple Payhin.

Missä ja miten maksan Apple Paylla?

Apple Paylla on sama käyttöpaikkaverkosto kuin Edenred-kortilla. Voit käyttää Apple Payta kaikissa Edenredin kumppaniverkostoon kuuluvissa paikoissa, joissa on lähimaksuja (NFC) vastaanottava maksupääte.

Maksat Apple Paylla kuin kortilla, mutta kätevämmin ja nopeammin. Tuplaklikkaa laitteesi sivu- tai kotipainiketta ja vahvista maksu sormenjälkitunnisteella tai FaceID:llä. Pidä puhelimen yläosa lähellä maksupäätettä, kunnes OK-merkki kuittaa maksun suoritetuksi.

Edenredin lähimaksuja ei tarvitse allekirjoittaa. Mikäli lähimaksuraja ylittyy (yli 50€), puhelin pyytää lisätunnistusta (sormenjälki, PIN-koodi, tai Face ID), minkä jälkeen maksun voi suorittaa loppuun normaalisti. Huomaathan kuitenkin, että palveluntarjoajalla on oikeus tietää, että maksu tapahtuu kohdennetulla maksuvälineellä.

Maksurajat ovat samat kuin Edenred-kortilla. Tarkista Verohallinnon määrittämät, lounasedun vuosittaiset maksurajat ›

Mitkä Edenredin kortit voin liittää Apple Payhin?

Tällä hetkellä Apple Payhin voi liittää vain Edenred-kortin. Lisätietoa Apple Payn käytöstä ›

Edenredin erillisissä lounas- ja Virikekorteissa (ent. Ticket Virike) lukee etupuolella “Lounas” tai “Virike”. Näitä kortteja ei voi lisätä Apple Payhin.

Miten voin seurata maksutapahtumiani Apple Payssa?

Apple Paylla tehdyt maksutapahtumat näkyvät Walletin tilitapahtumat-osiossa, MyEdenred-sovelluksessa ja myedenred.fi-sivullasi. Tiedot näkyvät samalla tavalla, kuin olisit tehnyt ostoksesi Edenred-kortillasi.

Lisätietoa Apple Payn käytöstä ›

Voiko Apple Payssa olla Edenred-kortin lisäksi muita kortteja samaan aikaan?

Kyllä, Apple Payn Wallet-sovelluksessa voi olla 8 eri korttia samaan aikaan. Voit itse määrittää ensisijaisen maksukorttisi. Valitse maksutapahtuman alussa millä kortilla haluat suorittaa maksun. Lisäksi Edenred-kortin voi lisätä neljään laitteeseen esim. kahteen iPhoneen ja kahteen Apple Watchiin, jos kortinhaltijalla on useampi laite käytössään.

Miten rekisteröin Edenred-korttini Apple Watchiin?

Kun kortti on rekisteröity ensin iPhonen “Wallet” sovelluksessa, ota Apple Watch valmiiksi ja avaa lukitus.

  1. Avaa “Watch” sovellus iPhonessa ja valitse sovelluslistasta “Wallet ja Apple Pay”
  2. Valitse puhelimen näytöltä Ticket Duo-/Edenred-kortin oikealta puolelta “Lisää”.
  3. Syötä kortin kääntöpuolella oleva CVC-turvakoodi ja valitse “Seuraava”. Lue ja hyväksy käyttöehdot.

Tämän jälkeen voit valita vastaanotatko vahvistuskoodin myedenred.fi-palveluun antamaasi sähköpostiosoitteeseen, vai soitatko Edenredin asiakaspalveluun.

Mihin minun tulee ottaa yhteyttä ongelmatilanteessa?

Laite: missä tahansa Apple-laitteeseen, Wallet-sovellukseen tai iCloudiin liittyvissä asioissa, ota yhteyttä Appleen.

Kortti: missä tahansa Edenred-kortin rekisteröintiin tai Apple Payn Edenred-kortin maksutapahtumiin liittyvissä asioissa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Jos olet kadottanut laitteesi, siirry selaimella osoitteeseen icloud.com ja kirjaudu sisään Apple ID:lläsi. Käytä “Etsi iPhoneni” (Find my iPhone) -toimintoa, jolla voit poistaa kaikki rekisteröidyt kortit Apple Paysta. Tämän jälkeen iPhone/ iPad / Apple Watch / MacBook Pro -laitettasi ei voi enää käyttää maksamiseen.

Google Pay

Ohjevideoita ›

Mikä Google Pay on ja missä sitä voi käyttää?

Google Pay on Android-mobiililaitteella tehtävä helppo ja turvallinen lähimaksutapa. Se mahdollistaa Edenred-kortin lisäämisen mobiililaitteeseen digitaaliseen muotoon. Lisättyäsi Edenred-kortin Google Payhin, voit maksaa Android-mobiililaitteellasi lähimaksulla asettamalla sen lähelle maksupäätettä. Google Pay on saatavilla veloituksetta ja ilman tilausta kaikissa Android älypuhelimissa ja tableteissa (esim. Samsung, Sony, HTC, LG, Google), joissa on Android Lollipop 5.0 tai uudempi.

Tällä hetkellä Google Payhin voi siis liittää vain Edenred-kortin. Huomaathan, että Lounas- ja Virike-etukortit ovat ulkonäöltään lähes samanlaisia kuin Edenred-kortti (kortissa lukee ”Lounas” tai ”Virike”). Kyseisiä kortteja ei valitettavasti voi lisätä Google Payhin.

Google Pay-maksujen käyttöpaikkaverkosto on sama kuin Edenred-kortilla. Voit käyttää Google Payta kaikissa Edenredin kumppaniverkostoon kuuluvissa paikoissa, joissa on lähimaksuja (NFC) vastaanottava maksupääte. Tarkistathan, että Edenred-kortissasi on lähimaksuikoni. Voit etsiä etujen käyttökohteita käyttöpaikkahaustamme ›

Lisätietoa Google Paysta ›

Miksi en saa Edenred-korttiani lisättyä Google Payhin?

Jos et saa Edenred-korttiasi lisättyä Google Payhin, tarkista, että korttisi on aktivoitu MyEdenredissä. Varmista myös, että laitteesi on yhdistetty internetiin.

Tarkista myös, että:
– sinulla on Androidin Google Payta tukeva versio (Lollipop 5.0 tai uudempi)
– syöttämäsi korttitiedot ovat oikein
– korttisi ei ole vanhentunut tai suljettu
– kortissasi ei lue etupuolella ”Virike”, tai ”Lounas” – näitä kortteja ei voi lisätä Google Payhin

Jos et saa sähköpostia aktivoinnista, tarkista, että Edenred-korttisi on aktivoitu MyEdenredissä ja sähköpostisi MyEdenredissä on oikein kirjoitettu (profiili – yhteystiedot) ja vahvistettu. Jos et saa aktivointiviestiä, vaihda sähköpostiosoitteesi MyEdenredissä, vahvista sähköpostiosoite, odota 15 minuuttia ja yritä uudelleen.

Lisätietoa Google Paysta ›

Miten maksan Google Paylla? Allekirjoitetaanko Google Pay -maksut?

Google Paylla maksaminen:

1. Varmista, että olet kirjautunut Google-tilillesi puhelimellasi ja tarkista asetuksista, että NFC on kytketty päälle ja avaa puhelimesi. Appia ei tarvitse avata, jos Edenred-kortti on asetettu ensisijaiseksi maksukortiksi.
2. Aseta laitteesi lähimaksulukulaitteen lähelle ja odota sinistä OK-merkkiä.
3. Google Paylla maksaessa lähimaksurajan ylittäviä maksuja varten (yli 50€) puhelin pyytää lisätunnistusta (sormenjälki, PIN-koodi, Face ID), jonka jälkeen maksun voi suorittaa loppuun normaalisti.

Edenredillä tehtyjä lähimaksuja ei tarvitse allekirjoittaa. Mikäli lähimaksuraja ylittyy (yli 50€), puhelin pyytää lisätunnistusta (sormenjälki, PIN-koodi, tai Face ID), jonka jälkeen maksun voi suorittaa loppuun normaalisti. Huomaathan kuitenkin, että palveluntarjoajalla on oikeus tietää, että maksu tapahtuu kohdennetulla maksuvälineellä.

Lisätietoa Google Paysta ›

Miten voin seurata Google Paylla tehtyjä maksuja?

Näet sovelluksesta 10 viimeisintä tapahtumaa. Jos haluat nähdä lisää maksutapahtumia, kirjaudu MyEdenrediin. Maksutapahtumatietojen ollessa ristiriitaisia, ensisijainen tieto löytyy aina MyEdenredistä.

Miten toimia, jos vaihdan laitetta? Voiko samaa korttia käyttää monessa laitteessa?

Jos vaihdat tai hankit uuden laitteen, sinun on lisättävä Edenred-kortti uudelleen Google Payhin.
Ennen kuin hankkiudut vanhasta puhelimesta eroon, varmista, että Edenred-kortti on poistettu sovelluksesta.

Voit myös lisätä saman kortin useaan laitteeseen. Korttisi lisätään automaattisesti Google Payhin kaikissa laitteissasi, joissa on Google Pay -sovellus. Jokaiseen laitteeseen on turvallisuussyistä oma erillinen digitaalinen numero, joka näkyy palveluntarjoajalle maksaessasi Google Paylla.

Lisätietoa Google Paysta ›

Onko korttini turvassa?

Kyllä, korttisi on turvassa. Maksaessasi ostokset Google Paylla, kortin oikea numero ei välity palveluntarjoajalle. Käytämme virtuaalitilin numeroa suojellaksemme tietojasi. Kun olet tehnyt ostoksen, näet maksuvahvistuksen joka sisältää maksusuorituksen paikan sekä myyjän nimen ja muut yksityiskohdat. Näin havaitset helposti epäilyttävän ostoksen.

Jos puhelimesi katoaa tai se varastetaan, voit sulkea sen saman tien missä vain. Sitten voit turvata korttisi vaihtamalla salasanan tai poistamalla kaikki henkilökohtaiset tiedot.

Miten voin poistaa korttini Google Paysta?
  1. Avaa Google Pay -sovellus
  2. Klikkaa korttia, jonka haluat poistaa
  3. Valitse oikean yläkulman menu-valikosta (tunnistat sen kolmesta pisteestä) ”Poista kortti”.

tai

  1. Mene selaimella osoitteeseen payments.google.com
  2. Valitse ”Maksutavat”
  3. Valitse kortti, jonka haluat poistaa
  4. Klikkaa ”Poista” ja vahvista poisto
Mihin minun tulee ottaa yhteyttä ongelmatapauksissa?

Laite: missä tahansa Android-laitteeseen tai Android-sovellukseen liittyvissä asioissa, ota yhteyttä Googleen.
Kortti: missä tahansa Edenred-kortin rekisteröintiin tai Edenred-kortin maksutapahtumiin liittyvissä asioissa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Varaudu Android-laitteen katoamiseen tarkistamalla, että ’Paikanna puhelin’ -ominaisuus on päällä, jotta voit löytää laitteen sen kadotessa. Käyttäessäsi ’Paikanna puhelin’ -ominaisuutta, näet puhelimesi sijainnin ja voit estää sen käytön tai poistaa kaiken datan. ’Paikanna puhelin’ on oletuksena käytössä Android-laitteilla, joille on kirjauduttu Google-tilillä. Muistathan sallia sijaintipalvelut laitteessasi, jotta voit tarkistaa sen sijainnin ja tarvittaessa estää sen käytön etänä. Lue lisää aiheesta ›

Miksi MyEdenred-sovellus kirjaa minut automaattisesti ulos, vaikka olen aktivoinut valinnan ”Pidä minut sisäänkirjautuneena”?

MyEdenred-sovellus sisältää niin yhteys- kuin maksutietojasi, minkä johdosta sovelluksen turvallisuutta on parannettu. Se kirjaa sinut automaattisesti ulos 30 päivän välein, jos ”Pidä minut sisäänkirjautuneena” -toiminto on aktivoitu. Jos toimintoa ei ole aktivoitu, sovellus kirjaa sinut ulos joka istunnon jälkeen.

Kirjautuminen MyEdenrediin ei onnistu. Mitä teen?
  1. MyEdenred-palvelun etusivulla Kirjaudu-nappulan alta löytyy ’Unohditko salasanasi tai tunnuksesi?’ -linkki. Sen avulla voit tilata salasananvaihtolinkin sähköpostiisi. Linkin saapumiseen saattaa mennä tovi, muistathan tarkistaa myös roskapostikansiosi.
  2. Sähköpostiviestissä kerrotaan, mikä käyttäjätunnuksesi on, se ei välttämättä ole sähköpostiosoitteesi. Samassa viestissä on linkki salasanan vaihtamiseen.
  3. Jos linkki ei jostain syystä saavu tai toimi, mene takaisin MyEdenredin etusivulle. Kirjaudu-painikkeen alta löytyy ’Aktivoi kortti’ -painike. Klikkaa sitä niin pääset luomaan itsellesi uuden käyttäjätunnuksen ja salasanan, joilla pääset taas kirjautumaan tilillesi.
Mikä MyChoice on ja miten se toimii?

MyChoice on MyEdenredin ominaisuus, joka mahdollistaa sinulle joustavammat keinot hyödyntää etujasi. Kun työnantajasi on ottanut ominaisuuden käyttöön, voit siirtää saldoa Edenred Virikkeen, Edenred Työmatkan ja/tai Edenred Hieronnan välillä (jos ne ovat yrityksesi käytössä). Voit siis itse päättää, käytätkö työsuhde-etuasi liikuntaan ja kulttuuriin, hierontaan vai työmatkoihin.

Näin MyChoice toimii:

  1. Avaa valikko MyEdenredin etusivun vasemmasta yläkulmasta ja valitse ’MyChoice’.
  2. Valitse miltä edulta haluat tehdä siirron toiselle. Syötä siirrettävä summa ja paina ’Siirrä’.
  3. Huomioithan Verottajan asettamat työsuhde-etujen vuosittaiset verovapaat maksimirajat.
  4. Vahvista tilien välinen siirto painamalla ’Vahvista siirto’. Saldo siirtyy toiselle edulle reaaliajassa.

Katso tarkemmat ohjeet ›

Lue lisää MyChoicesta ›

Saldon siirtäminen ei onnistu MyChoice ominaisuuden saldonsiirto ei onnistu, mitä teen?

Jos saldon siirtäminen ei onnistu etujen välillä, tarkastathan alla olevat seikat:

  • Työnantajasi on ottanut MyChoice-ominaisuuden käyttöön.
  • Verottaja määrittelee työsuhde-eduille verovapaat maksimirajat, joita ei vuositasolla voi ylittää. Jos olet esimerkiksi saanut työnantajaltasi kuluvan vuoden aikana 400 € Virike-saldoa (maksimimäärä 2022), et voi siirtää Virike-tilille enempää rahaa.
  • Tilillä, jolta olet tekemässä siirtoa toiselle tilille, on tarpeeksi saldoa jäljellä.
  • Voit tehdä enintään 5 siirtoa 30 päivän aikana.
  • Olet aktivoinut Edenred Virikkeen, Edenred Hieronnan ja/tai Edered Työmatkan MyEdenredissä.

Jos mikään yllä olevista ei vastannut kysymykseesi, olethan yhteydessä työnantajaasi.

Lue lisää MyChoicesta ›

Työntekijä – ota yhteyttä!

Täytä alla oleva lomake, asiakaspalvelumme on sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.

Asiakaspalvelu

(09) 7594 2848 (pvm/mpm)

Ma-Pe klo 9:00-16:00