JJ’s BBQ nauttii voiton myötä kasvaneista asiakasvirroista

Salolainen JJ’s BBQ voitti Edenredin järjestämän Suomen Paras Lounas 2021 -kilpailun. Kilpailu ratkaistiin valtakunnallisella äänestyksellä, joka keräsi yli 32 000 ääntä. Jari-Jukka Kallungin barbecue-ravintola on parissa vuodessa kasvanut festariherkkuja tarjoilevasta myyntiteltasta maanlaajuiseksi ilmiöksi. Kävimme onnittelemassa voittajaravintolan tiimiä henkilökohtaisesti ja pääsimme maistamaan ruokaa, josta koko Suomi puhuu.
 

Voittajan on helppo hymyillä

Saapuessamme paikan päälle Saloon, Suomen parhaasta lounaasta haaveilevien jono kiemurtelee sekä rakennuksen sisä- että ulkopuolella. JJ’s BBQ -ravintolan sisällä tunnelma on kotoisa ja jo ilmassa leijaileva tuoksu saa veden kielelle.

JJ’s BBQ -brändi näkyy tyylikkäästi ravintolan sisustuksessa. BBQ-valojen loisteessa kassalla asiakkaita palvelee ravintolan omistaja Jari-Jukka ”JJ” Kallunki. Vieressä annoksia valmistelevat kovalla tahdilla hänen vaimonsa Mari ja muut tiimiläiset, joiden saumattomalla yhteistyöllä valmistetut lounaat tunnetaankin nykyään Suomen parhaina. Pöydistä kuuluu iloinen puheensorina. Paikalla on kaikenikäisiä liharuoan ystäviä opiskelijoista ja perheistä polttareiden viettäjiin.

Salolainen Kallunki on kasvattanut yrityksensä savustimien maahantuonnista ravintolabisnekseen. Festareilla kiertäneen myyntiteltan suosio johti lopulta ravintolan avaamiseen. Nyt, 2,5 vuotta myöhemmin, ravintoloitsijan on helppo hymyillä. Hän on tullut tapaamiseemme suoraan kevytkuorma-auton ajokokeesta, jonka läpäiseminen mahdollistaa maankuulujen liha-annosten tarjoilun myös uudesta, isommasta myyntivaunusta.

 

Kilpailun tuoma näkyvyys yllätti iloisesti

Uudelle myyntivaunulle tarvetta luo ja syitä hymyyn lisää entisestään tuore voitto Edenredin Suomen Paras Lounas 2021 -kilpailussa. Voittouutisten myötä yhä useammat haluavat päästä maistamaan Kallungin savustamia herkkuja.

Menestys valtakunnallisessa mittelössä on tuonut JJ’s BBQ:lle merkittävää näkyvyyttä niin kilpailun aikana kuin sen ratkettua. Edenredin jo kolmatta kertaa järjestämä kilpailu keräsi yli 32 000 äänestäjää ja lisäsi heti alettuaan säpinää vakioasiakkaiden keskuudessa. Lisäksi kilpailumenestys kannustaa myös uusia asiakkaita matkustamaan Saloon Suomen parhaaksi äänestetyn lounaan perässä.

Lounasedun käyttö on kilpailun myötä selvästi lisääntynyt. Olemme kuuluneet Edenredin verkostoon ravintolan alkuajoilta lähtien. Asiakkaiden parissa Lounarin käytölle on selvää kysyntää eri puolilla Suomea, Kallunki kertoo.
 

Ravintolan maine kiirii niin Suomessa kuin ulkomailla

Jo ennen kilpailua ravintolan asiakaskunnasta suurin osa tuli Salon ulkopuolelta, ja myös voiton tuoma näkyvyys ulottuu kauas Varsinais-Suomesta. Kartta ravintolan seinällä osoittaa, että asiakkaita on saapunut paitsi joka puolelta Suomea, myös kaikkialta maailmasta.

Myyntivaunun vierailu vantaalaisen ruokakaupan pihalla pian kilpailun päättymisen jälkeen todisti ravintolan maanlaajuisen maineen. Kallungin tiimi sai loihtia huimat 700 burgeria vain kuudessa tunnissa. Jatkuva jono edellytti barbecue-teemaan sopivasti yhteen hiileen puhaltamista, mikä salolaisilta sujuu.

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Savustamme lihat aina edellisenä yönä, niin myyntivaunua kuin ravintolaa varten. Hävikki meillä on tosi pientä, nimenomaan hyvän suunnittelun ansiosta, Kallunki toteaa.
 

 

 

Digikanavat hallussa ja ässiä hihassa

JJ’s BBQ luottaa markkinoinnissaan sosiaalisen median voimaan. Kallunki on itseoppinut sometaituri ja vastaa yksin ravintolan sosiaalisen median kanavista. JJ’s BBQ:n TikTok-tiliä (@jjsbbqfi) seuraa jo 55 000 ja Instagramia (@jjsbbqfi) noin 12 000 käyttäjää. Myös puskaradio on tärkeä markkinointikanava.

Ilosanoma leviää, kun ravintolan herkkuihin ihastuneet asiakkaat kertovat kokemuksestaan tuttavilleen. Tällaista suosiota ei Kallunki olisi muutama vuosi sitten osannut liharuoalleen odottaa.

Avasimme ravintolan tänne Meriniityn teollisuusalueelle. Ideana oli, että vaikka tänne ei kukaan tulisi, meillä olisi hyvä tukikohta keikoille lähtemiseen. Monet toivoivat ravintolaa Helsinkiin, mutta kun me asumme Salossa. Kyllähän tännekin jokunen asiakas on vuosien varrella löytänyt!

Pandemian alettua pelkäsin, että joudumme laittamaan lapun luukulle. Verkkokauppa ja tämä tuore kilpailuvoitto käänsivätkin tilanteen päälaelleen. Loppupeleissä meillä on myynti vain lisääntynyt, eli tämä oli turha huoli, Kallunki kertoo helpottuneena.

Nykyään asiakkaat voivat tilata haluamansa annokset ravintolan verkkokaupasta muutamalla klikkauksella. Valmiit herkut noudetaan sovittuna aikana ravintolalta. Lähitulevaisuudessa myynti kasvaa erityisesti myyntivaunun ja verkkokaupan avulla.

Nautin asiakkaiden parissa työskentelystä. Minulla on valtavasti ideoita ravintolan kehittämiseen, mutta haluan pysyä asiakaspalveluhommissa myös itse. Tulevaisuudessa kierrämme varmasti enemmän pitkin Suomea, kun meidät jo aika hyvin tunnetaan! Suomen Paras Lounas -voitto oli tietysti mahtava juttu suosiomme ja ravintolan tulevaisuuden kannalta, Kallunki toteaa iloisesti.
 
Seuraa JJ’s BBQ Instagramissa, Facebookissa ja TikTokissa. Kurkkaa myös ravintolan verkkosivut ja verkkokauppa.

Edenredin järjestämän Suomen Paras Lounas –kilpailun tulokset vuosilta 2021, 2020 ja 2019 löydät täältä.
 

 

 

 

 
Edenred Finland Oy on Suomen johtava työsuhde-etuja tarjoava yritys ja arjen hyvinvoinnin mahdollistaja. Edenredin palveluilla työnantajat voivat tarjota työntekijöilleen lounas-, liikunta- ja kulttuuri- sekä työmatkaetuja. Yrityksen tuotteita ovat Edenred Lounari, Edenred Virike ja Edenred Työmatka sekä Delicard-lahjakortit. Suomessa Edenredin verkostoon kuuluu noin 15 000 lounasedun ja 9 000 liikunta- ja kulttuuriedun käyttöpaikkaa. Koko Edenred-konsernilla on globaalisti 10 000 työntekijää 46:ssa maassa.

Haluatko kuulla lisää?

Haluatko tietää enemmän Edenredin työsuhde-eduista? Täytä alla oleva yhteydenottolomake, olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.