Castrén & Snellman panostaa työsuhde-etuihin Edenredin avulla
Kategoriat: Työnantaja Referenssit
Castrén & Snellman on Suomen johtavia asianajotoimistoja, joka tarjoaa palveluita laaja-alaisesti riidanratkaisuista yrityskauppoihin. Yritys on halunnut panostaa erityisesti työsuhde-etuihin, ja siksi he räätälöivät työntekijöitään varten Etulaariksi nimitetyn etujen valikoiman, jossa he tarjoavat Edenredin kaikki tämänhetkiset edut työntekijöilleen.
Työntekijöillä on Edenredin eduista käytössään Lounari, Virike, Terveys, Hieronta sekä Työmatka. Edenredin valikoiman lisäksi Etulaarissa tarjotaan myös esimerkiksi teknisiä ratkaisuja kuten puhelinetu sekä vanhuspalvelua, jonka työntekijä voi halutessaan käyttää läheistensä auttamiseen.
“Halusimme varmistaa työntekijöiden hyvinvointia ja palvella heitä mahdollisimman laaja-alaisilla eduilla. Jokainen voi vaikuttaa itse siihen, millaisia etuja hyödyntää omassa elämäntilanteessaan”, Castrén & Snellmanin henkilöstöjohtaja Outi Ruohola kertoo.
Edenredin joustavat edut sopivat yrityksen filosofiaan erityisesti MyChoice-ominaisuuden vuoksi, jonka avulla työntekijä voi itse siirtää etusaldoa MyEdenred-sovelluksessa haluamalleen edulle, verottajan määrittämien rajojen puitteissa.
Myös monipuoliset maksutavat ovat olleet tärkeä tekijä työsuhde-etujen tarjoajan valinnassa.
“Yhtä lailla kuin eduissa korostuu yksilöllisuus, myös maksutavoissa osa tykkää käyttää Apple tai Google Payta ja maksaa kännykällä, kun taas toiset tykkäävät käyttää korttia”, Castrén & Snellmanin talousjohtaja Oskari Gestrin kertoo.
Työntekijän näkökulmasta hyvistä eduista välittyy aito työntekijöistä välittäminen
Castrén & Snellmanin työntekijä, assistenttien tiimiesihenkilö Petra Aitala-Pohjanen on hyvin tyytyväinen työnantajansa tarjoamiin etuihin:
“Meillä on ihan huippuunsa hiotut työsuhde-edut. Hyvin huomioidaan henkilöstön erilaiset tarpeet ja toiveet. Pidän sitä hyvin tärkeänä hyvinvoinnin tekijänä työelämässä.”
Aitala-Pohjasen omissa Etulaari-valinnoissa korostuu nimenomaan Edenredin edut, joita hän käyttää monipuolisesti. Ahkerassa käytössä ovat niin Virike-etu, hierontaetu, työmatkaetu sekä lounasetu. Oma suosikki on Virike-etu, sillä Aitala-Pohjanen liikkuu paljon arjessa. Virikkeellä hän maksaa kuntosalijäsenyyttään, juoksutapahtumia ja toisinaan myös oman osuutensa koko perheen yhteisistä aktiviteeteista.
“Tunne, joka hyvistä eduista tulee, on se, että työntekijöistä aidosti välitetään. Edut ovat merkkittävä tekijä myös silloin, kun kilpailu hyvistä työntekijöistä on kova”, Aitala-Pohjanen kuvailee.
Edenredin valinta on auttanut keskittämään etuja, mistä hyötyy niin työntekijä kuin työnantaja
Castrén & Snellmanille on tärkeää, että Edenredin edut ovat laajasti käytössä useissa käyttöpaikoissa, sillä nykyisin työ on monimuotoistunut ja -paikkaistunut.
“Usean sadan hengen organisaatiossa on oleellista, että työntekijä voi käyttää etuja monessa eri käyttöpaikassa, paikkakunnasta riippumatta”, Gestrin sanoo.
Gestrinin mukaan etujen keskittäminen Edenredille on tärkeää kahdesta näkökulmasta; käyttäjälle palvelut ja edut löytyvät yhdestä, digitaalisesta kanavasta helposti ja etujen hallinnointi on helppoa myös työnantajalle.
Aiemmin Castrén & Snellman tarjosi esimerkiksi hammashoitoedun erillisellä suorasopimuksella, mutta Edenredin laajentaessa palveluvalikoimaansa yritys otti myös tämän edun Edenredin kautta.
“Yhteistyö on sujunut todella hyvin, meillä on Edenrediltä nimetyn yhteyshenkilön malli, ja hänet on saanut aina todella hyvin tarvittaessa kiinni,” Ruohola kertoo.
Molemmat Ruohola ja Gestrin suosittelevat lämpimästi Edenrediä kumppaniksi.
“Edenred on käyttäjälle helppo ja monipuolinen, useat edut löytyvät saman sovelluksen alta. Se on myös helppo yritykselle, kumppanuus toimii erittäin hyvin, prosessit ovat selkeitä ja etujen hallinnointi helppoa.” Gestrin päättää.
Hei työnantaja, olisiko aika ottaa työsuhde-edut käyttöön?
Edenredin asiakastarina: Mehiläinen
Edenredin asiakastarina: Vincit